کد خبر: ۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
مجری طرح سیاه‌بیشه خبر داد:
مجری پروژه نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سیاه‌بیشه گفت: در پیک تابستان سال جاری، دو واحد از نیروگاه سیاه بیشه؛ ۱۳ تا ۱۴ ساعت در شبانه روز با ظرفیت ۵۲۰ مگاوات در مدار بهره برداری بودند و با شروع پاییز دو واحد دیگر نیز به بهره برداری می رسند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم، فریبرز اخوان اصل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: هم اکنون سه واحد از 4 واحد نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه در مدار قرار دارد.

وی افزود: اردیبهشت سال گذشته اولین واحد نیروگاه سیاه بیشه با ظرفیت 260 مگاوات به شبکه سراسری برق سنکرون شد، مهرماه 92 نیز کار سنکرون دومین واحد این نیروگاه با ظرفیت 260 مگاوات با موفقیت به انجام رسید.

مجری طرح سیاه‌بیشه تصریح کرد:‌ بهره برداری آزمایشی از واحد اول در اسفند سال گذشته و بهره برداری آزمایشی از واحد دوم در ابتدای سال جاری آغاز شد و پس از گذر از دوره بهره برداری آزمایشی، این دو واحد از ابتدای تابستان سال جاری وارد فاز بهره برداری تجاری شده اند.

وی ادامه داد: از آنجا که پروژه های تلمبه ذخیره ای تنها واحدهای آبی هستند که هم باید توربین در آنها نصب شود و هم پمپ، برای امکان در مدار بودن دو واحد این نیروگاه در حالت پمپ، نیاز بود یک واحد به عنوان راه انداز این واحدها عمل کند، از اینرو در پیک تابستان سال جاری، دو واحد؛ 13 تا 14 ساعت در شبانه روز با ظرفیت 520 مگاوات در مدار بهره برداری بودند و یک واحد نیز به عنوان راه انداز در حالت پمپی مورد استفاده قرار گرفت.

اخوان اصل در پاسخ به اینکه چه زمانی تمامی ظرفیت 4 واحد نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه به مدار بهره برداری وارد می شود، گفت: تا پایان تابستان، دو واحد دیگر نیز به مدار بهره برداری می آیند و با شروع پاییز 1040 مگاوات ظرفیت تولید برق در نیروگاه سیاه بیشه خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار