مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران درباره پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای خرید یا معاوضه این کارخانه تاریخی توضیح داد: ما بنا داریم ضمن حفظ حقوق بانک که مالک این بناست با تهاتر اراضی و املاک بر پایه قیمت کارشناسی بتوانیم ریسباف را با ملکی دیگر در تهران یا اصفهان معاوضه کنیم اما متاسفانه مالکان آن نگاهی کاسبکارانه دارند و میگویند حتی اگر شده این معامله را به طور غیررسمی انجام میدهند و حاضر به پذیرش کاربری فرهنگی ریسباف نیستند. در حقیقت آنها در تلاشند ریسباف را به قیمتی گزاف معامله کنند.
وی با تاکید بر اینکه قیمت پیشنهادی برای خرید ریسباف بر اساس نظر کارشناسی مطرح شده است، افزود: مالکان کنونی ریسباف مدعی هستند که در طرح مصوب این ملک اعمال نفوذ شده است و کاربری آن اینگونه تغییر کرده است در حالی که تنها چیزی که در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح شد و تغییر کرد لغو احداث خیابان کمکی چهار باغ بود که قرار بود از این کارخانه رد شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آنها مدعی شدهاند که بخش خصوصی میتواند مشکل را برطرف کند اما این حرف بدین معناست که ریسباف تخریب شود و جای آن را برجهای بلندمرتبه بگیرند.
ایزدی در پاسخ به این سئوال که چه راهکاری میتواند جلوی تخریب کارخانه تاریخی ریسباف اصفهان را بگیرد، گفت: حفظ و صیانت از کارخانهای قدیمی مانند ریسباف از اهمیت بسزایی برخوردار است و فکر میکنم در این مرحله نیازمند دستور بالاترین مقام اجرایی کشور دکتر روحانی هستیم. ریسباف متعلق به مردم اصفهان و ایران است و رییس جمهور میتواند در سفر هیات دولت به اصفهان بر این موضوع تاکید کند.
وی با بیان اینکه احیای ریسباف یکی از پروژههای در دست اقدام سفر هیات دولت به اصفهان بود، گفت: محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری هم نامهای به وزیر راه و شهرسازی نوشت و خواستار پیگیری وضعیت خرید کارخانه تاریخی ریسباف اصفهان پیش از سفر رئیس جمهور به این استان شد اما همکاری نکردن مدیران بانک ملی بار دیگر ریسباف را در حالت بلاتکلیفی قرار داد.