به گزارش
تجارت آنلاين به نقل از فارس، از این پس افرادی که برنامههایی را در گوگل پلی عرضه می کنند می توانند با پرداخت مبالغی به گوگل در محیط همین فروشگاه برای برنامه های خود تبلیغ کنند. خدمات مذکور فعلا به صورت آزمایشی برای استفاده تعداد محدودی از کاربران عرضه شده است.
در فروشگاه گوگل پلی بیش از یک میلیون برنامه برای گوشیها و تبلتهای آندرویدی عرضه شده که تاکنون توجه چندانی به خدمات تبلیغاتی برای آنها وجود نداشته، این در حالی است که گوگل برای ترویج محصولات و خدمات مرتبط با جستجوهای کاربران کسب و کاری 50 میلیارد دلاری به راه انداخته است.
تا به حال برای دسته بندی و شناسایی برنامه های همراه برتر در گوگل پلی از الگوریتم های خاص و معیارهای مختلف انسانی استفاده می شد. کارشناسان معتقدند ارائه این خدمات تا سال 2016 حدود 3 میلیارد دلار درآمد برای گوگل به ارمغان خواهد آورد.