به گزارش مهر، جلسه تشریح واگذاری های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور کاویانی؛ رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، اکبرنیا؛ مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها، شاپری؛ مدیرکل امور سیستم ها و دولت الکترونیک و رفیع زاده؛ رئیس امور فناوری های مدیریتی و مدیریت عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد.
در ابتدای این جلسه مهندس کاویانی گزارشی در خصوص بحث واگذاری ها در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارایه و به واگذاری ثبت درخواست های بیمه بیکاری به کاریابی ها اشاره کرد. همچنین اکبرنیا؛ مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سابقه تشکیل دفاتر کاریابی، فرایند درخواست بیمه بیکاری را تشریح کرد.
همچنین در ادامه این جلسه نمایندگان کانون انجمن صنفی دفاتر کاریابی، سامانه تحت وب ثبت درخواست و پیگیری بیمه بیکاری و گردش کار و امکانات آن را توضیح دادند. لازم به ذکر است تسریع در پیگیری درخواست های بیمه بیکاری به صورت الکترونیکی، ایجاد کارتابل برای نمایندگان سازمان تامین اجتماعی، استعلام الکترونیکی سوابق و اخذ اطلاعات از سازمان تامین اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و نهضت سواد آموزی از مزایای این سامانه است.
با توجه به ثبت درخواست ها و حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری در کاریابی ها، امکان کشف اشتغال پنهان و تسریع در اشتغال مجدد مقرری بگیران نیز از نتایج واگذاری این خدمت به کاریابی ها است.