نام کامل این خودرو شورولت کامارو Yenko/SC Stage 1 محصول شرکت Specialty Vehicle Engineering است. کلمهی Stage 1 بهمعنی مرحلهی یک در نام این خودرو حاکی از این است که احتمالا تیونر فکر تولید مدل Stage 2 را نیز در سر دارد. تیونر برای تولید این خودرو پیشرانهی LT-1 شورولت را اساس کار قرار داده و یک سوپرشارژر روی آن نصب کرده است. این خودرو هم در مدل کوپه و هم کانورتیبل قابل خرید است و تیونر آنها را براساس تیپهای 1SS و 2SS کامارو استاندارد تولید خواهد کرد. تمامی مدلها نیز از جعبهدندهی ۱۰ سرعتهی خودکار استفاده میکنند و خبری از جعبهدندهی دستی نیست.
درحالیکه Specialty Vehicle Engineering کار تیونینگ پیشرانهی قدرتمند این خودرو را خود انجام داده ولی همچنان قطعات زیادی از جنرال موتورز روی این کامارو دیده میشوند. از بین این بخشها میتوان به سیستم Magnetic Ride Control، ترمزهای برمبو ۶ پیستون جلو و ۴ پیستون عقب، سیستم تعلیق تقویت شده، سیستم خنککنندهی روغن موتور، سیستم اگزوز دو حالته و دیفرانسیل لغزش محدود اشاره کرد. اسپلیتر جلو و اسپویلر عقب شورولت کامارو 1LE نیز روی این مدل جدید دیده میشوند.
درون کابین، مشتریان میتوانند صندلیهای اسپرت ریکارو را سفارش دهند ولی در حالت استاندارد صندلیهای مدل SS روی این کامارو قرار دارد. البته در صورت درخواست مشتری امکان پیاده کردن تودوزی خاص سیاه و سفید روی صندلیهای استاندارد وجود دارد. در نقاط مختلف این کامارو نیز برچسبهایی از برند Yenko دیده میشوند که برای مثال میتوان به خطوط جانبی بدنه و خطوط روی کاپوت فیبرکربنی اشاره کرد.
متخصصان Specialty Vehicle Engineering قصد دارند تا تنها ۲۵ دستگاه از این کامارو را تولید کند که هر یک از آنها نیز شماره سریال مخصوص به خود را دارند. گرچه قیمت نهایی این خودرو اعلام نشده اما باتوجه به مشخصات قابل توجهی که دارد نمیتوان انتظار قیمت پایینی را داشت.