کد خبر: ۱۹۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
رئیس شورای راهبری بهبود محیط کسب‌وکار گفت: ساختار جدید وزارت صمت هنوز نتوانسته اهداف ادغام چند وزارتخانه و چابک‌سازی دولت را محقق کند.

محقق نشدن چابک‌سازی با ساختار جدید وزارت صمتبه گزارش خبرگزاری صداوسیما از اتاق ایران، آقای حمیدرضا فولادگر در نشست شورای راهبری بهبود محیط کسب و کار افزود: با وجود همه اصلاحاتی که به واسطه ساختار جدید وزارت صمت صورت گرفته، اما این جدول سازمانی هنوز گویای یک ساختار بزرگ وزارتخانه‌ای است، زیرا شخص وزیر با ۷ معاونت و ۸ رئیس سازمان مستقیم در ارتباط است در نتیجه این ساختار به سمت چابک سازی و کاهش تصدی‌گری پیش نمی‌رود.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد در مورد وزارت صنعت متاسفانه آن هدفی که از ادغام مورد نظر بوده محقق نشده است ما فقط دو وزارتخانه را با هم تجمیع کردیم لذا چابک‌سازی و کاهش تصدی گری رخ نداده است یعنی با این ساختار هم به اهداف ادغام نخواهیم رسید.

فولادگر گفت: البته اقدامات خوبی در ساختار جدید به خصوص در حوزه‌های بهبود کسب‌وکار صورت گرفته است، اما برای تحقق سیاست‌های کلی نظام اداری و سیاست‌های تولید ملی و اهداف ادغام دو بخش تجارت و تولید باید اصلاحات لازم صورت پذیرد.

۱۰ طرح در برنامه تحولی بازآفرینی وزارت صنعت

سید مهدی نیازی معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صنعت با بیان اینکه برنامه تحولی بازآفرینی وزارت صنعت شامل ۱۰ طرح است ادامه داد: نخستین طرح بازطراحی ساختار سازمانی وزارت صنعت است که مرحله نخست این بازطراحی از یک ماه گذشته آغاز شده است. همچنین طراحی و استقرار نظام مدیریت خدمات، استقرار نظام یکپارچه ارتباطات و پاسخگویی، طراحی و استقرار سامانه پنجره واحد خدمات، راه اندازی سامانه هوشمندی کسب وکار و پایش، طراحی نظام جامع مدیریت سرمایه انسانی، طراحی و استقرار سامانه جامع یکپارچه مالی و املاک، بازطراحی هویت بصری وزارت صنعت، معدن و تجارت، یکپارچه سازی داده‌های کسب وکار و مدیریت استعداد‌ها دیگر طرح‌های تعریف شده در این حوزه است.

وی تاکید کرد: در ساختار جدید همه خدمات مرتبط با هر کسب‌وکار را در هر استان متمرکز خواهیم کرد و ستاد وزارتخانه یک ستاد چابک و سیاستگذار و پاسخگو در هر رشته فعالیت خواهد بود. در این ساختار مراوده وزارتخانه بیشتر با انجمن‌ها، تشکل‌ها و فعالان اصلی و مهم آن رشته فعالیت خواهد بود تا در سیاست‌گذاری و نظارت بر حوزه کاری خود مشارکت بیشتری داشته باشند.

معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صنعت گفت: برخی موضوعات از جمله صنایع خلاق، صنایع هوایی، صنایع مواد پیشرفته و خدمات کسب‌وکار که در ساختار قبلی مغفول مانده بودند در ساختار جدید به طور متمرکز به آن‌ها پرداخته شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار