کد خبر: ۲۳۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۵
فرش‌های ایرانی به‌خصوص فرش‌های دستباف گنجینه‌هایی از هنر و فرهنگ ایرانی هستند که سهم قابل‌توجهی از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده‌اند. فرش ایرانی با طرح و نقش‌های ظریف و بی‌نظیر و استحکامی که دارد، به‌عنوان یک کالای لوکس و نفیس در بازارهای بین‌المللی شناخته می‌شود.

فرش‌های ایرانی به‌خصوص فرش‌های دستباف گنجینه‌هایی از هنر و فرهنگ ایرانی هستند که سهم قابل‌توجهی از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده‌اند. فرش ایرانی با طرح و نقش‌های ظریف و بی‌نظیر و استحکامی که دارد، به‌عنوان یک کالای لوکس و نفیس در بازارهای بین‌المللی شناخته می‌شود. بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی سهم قابل‌توجهی از خرید فرش‌های دستباف و تابلوفرش‌های نفیس ایرانی را به خود اختصاص داده‌اند. این مسئله به‌خوبی جایگاه فرش ایرانی در تجارت جهانی و دلیل تمایل به صادرات آن را نشان می‌دهد. استقبال کشورهای خارجی از فرش‌های ایرانی افتخار بزرگی است، اما نمی‌توان چالش‌های صادرات فرش را نادیده گرفت. انتخاب بهترین روش‌های ارسال فرش به خارج از کشور، انتخاب بهترین شرکت فریت بار، اقلام مجاز و غیرمجاز فریت بار، تقلب در طرح‌های اصلی، تعرفه صادرات و مواردی از این قبیل چالش‌های صادرات فرش هستند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

بهترین روش‌های ارسال فرش به خارج از کشور را بشناسید!

روش‌های مختلف ارسال فرش

برای این‌که بتوانید با روش‌های ارسال فرش به خارج از کشور آشنا شوید و نیازهای شخصی یا منافع تجاری خود را از این طریق تأمین کنید، باید ابتدا تمام روش‌های پیش‌ رو با مزایا و معایب آن‌ها بررسی کنید. روش‌های مختلفی برای ارسال فرش به خارج از کشور وجود دارد، از این روش‌ها می‌توان به فریت بار یا ارسال بار به‌صورت هوایی، ارسال زمینی و دریایی اشاره کرد. هر یک از این روش‌ها بر اساس شرایط شما مزایا و معایب خاص خود را دارند و برای هر یک قوانین خاصی تعریف شده‌است. به‌عنوان مثال، فریت بار فرودگاه امام برای ارسال بار به هر کشور قوانین حمل‌ونقل مختص به همان کشور را دارد. در ادامه، انواع روش‌های صادرات فرش را بررسی می‌کنیم.

ارسال هوایی

ارسال هوایی فرش برای انتقال آن در فواصل طولانی ایده‌آل به نظر می‌رسد. این روش برای ارسال سریع فرش‌های نفیس و تابلو فرش که از حساسیت بیشتری برخوردارند، مناسب است، اما باید در نظر داشته باشید که ارسال هوایی گران‌ترین روش صادرات فرش است و ممکن است با محدودیت‌های وزنی و حجمی در ارسال روبه‌رو شوید. باتوجه‌به این‌که محتویات بار شما ازلحاظ مجاز بودن یا غیرمجاز بودن توسط مأموران گمرک کشور مقصد بررسی می‌شود، اضافه‌وزن بار هزینه ارسال آن را افزایش می‌دهد. ارسال هوایی برای فرش‌های کوچک و کم‌حجم نفیس مناسب است.

ارسال دریایی

ارسال دریایی به دلیل ارزان بودن هزینه ارسال و امکان ارسال فرش‌های ماشینی و حجیم از بهترین روش‌های ارسال فرش به خارج از کشور شناخته می‌شود، اما ممکن است فرش هنگام انتقال آسیب ببیند. علاوه‌بر احتمال آسیب بیشتر به فرش، این روش ارسال بسیار زمان‌بر است. درصورتی‌که هدف شما تجارت جهانی یا شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی است، این روش برای شما مناسب نیست.

ارسال زمینی

در این روش، امکان حمل فرش‌های بزرگ هم وجود دارد، اما ارسال آن زمان‌بر است و انتقال آن به کشور مقصد به مجوزهای برون‌مرزی نیاز دارد. ارسال زمینی برای انتقال فرش به کشورهای همسایه مناسب است.

بهترین روش‌های ارسال فرش به خارج از کشور را بشناسید!

انتخاب بهترین روش ارسال فرش

در انتخاب بهترین روش‌های ارسال فرش به خارج از کشور، عوامل متعددی نقش دارند. درواقع، فاکتورهای مختلفی وجود دارند که تعیین می‌کنند کدام روش ارسال فرش برای شما مناسب‌تر است‌. آشنایی با این عوامل و در نظر گرفتن فاکتورهای موثر در انتخاب بهترین روش به شما کمک می‌کند که چالش‌های موجود در مسیر صادرات فرش و تجارت در بازارهای بین‌المللی و جهانی را مرتفع سازید و یا درصورتی‌که حتی یک بار قصد ارسال فرش به خارج از کشور را دارید، از انتقال صحیح آن اطمینان داشته باشید.

توجه به نوع فرش و نفاست آن

فرش‌های ایرانی در حوزه تجارت جهانی در سه دسته فرش ماشینی، دستباف و تابلوفرش دسته‌بندی می‌شوند. تابلو فرش‌ها و فرش‌های ابریشمی نفیسی که ارزش مادی بالایی دارند، باید با حساسیت و سخت‌گیری بیشتری ارسال شوند. فرش‌های نفیس و باارزش که هویت و فرهنگ ایرانی را به نمایش می‌گذارند، باید به بهترین شکل ارسال شوند. در این شرایط، تعرفه ارسال چندان موردتوجه قرار نمی‌گیرد، اما اگر فرش‌های حجیم ماشینی را از طریق دریا ارسال کنید، ازلحاظ هزینه به‌صرفه‌تر خواهد بود. درصورتی‌که زمان تحویل نیز برایتان اولویت ندارد، ارسال دریایی مناسب‌تر است.

کشور مقصد و آگاهی از قوانین گمرکی آن

کشورهای مختلف قوانین گمرکی مختلفی برای تحویل بار دارند. ارسال فرش‌های دستباف به کشورهای مختلف به دلیل ویژگی‌های خاص این فرش‌ها با محدودیت‌هایی همراه است. معمولا برای ارسال بیش از دو عدد فرش دستباف باید مجوزهای لازم را دریافت کنید. البته، بیشتر صادرکنندگان فرش دستباف ترجیح می‌دهند که از خدمات فریت بار برای فریت کردن این فرش‌های نفیس استفاده کنند. طبق ماده ۱۳۹ گمرک جمهوری اسلامی ایران در ارسال فرش، متراژ آن مهم‌تر از نوع فرش است.

شما می‌توانید فرش‌های ماشینی یا دستباف را تا سقف ۲۴ مترمربع بدون محدودیت و به‌صورت بار همراه مسافر از کشور خارج کنید. درصورتی‌که متراژ فرش بیشتر از این مقدار باشد، باید آن را به‌صورت محموله تجاری ارسال کرده و علاوه‌بر پرداخت هزینه‌های گمرک، مجوزهای لازم را هم دریافت کنید. تنظیم اسناد موردنیاز باتوجه‌به نوع انتقال و کشور مقصد متفاوت است. هر کشور مقصدی نیز قوانین خاص خود را در زمینه واردات فرش دارد. به‌عنوان مثال، برای ارسال فرش به ایالات‌متحده آمریکا باید گواهینامه مربوط به قانون مواد قابل اشتعال را دریافت کنید.

استفاده از شرکت‌های حمل‌ونقل معتبر

اگر از خدمات یک شرکت حمل‌ونقل معتبر برای انتخاب بهترین روش‌های ارسال فرش به خارج از کشور استفاده کنید، با چالشی کمتری روبه‌رو خواهید شد. برای انتخاب چنین شرکتی باید به چند نکته ازجمله: سابقه و تجربه شرکت، مجوزهای قانونی و معتبر شرکت حمل‌ونقل، خدمات و تعهدات آن، تعرفه ارسال فرش و فاکتورهای قیمت‌گذاری و ارائه یک برنامه‌ریزی مشخص برای انتقال فرش به کشورهای مختلف و مواردی از این قبیل توجه کنید. مقایسه شرکت‌های مختلف به شما کمک می‌کند که بهترین شرکت حمل‌ونقل را انتخاب کنید.

معرفی شرکت‌های حمل‌ونقل فرش

شرکت‌های حمل‌ونقل فرش خدمات مختلفی ازجمله: آماده‌سازی مدارک لازم، خدمات مربوط به گمرک، بسته‌بندی اصولی بار، رزرو بار و خدمات مربوط به صدور بارنامه را انجام می‌دهند و بر اساس نوع فرش و نیازمندی‌های شما در ارسال آن، بهترین روش‌های ارسال فرش به خارج از کشور را به شما پیشنهاد می‌دهند. برای نمونه شرکت بازرگانی ضیایی خدمات فریت بار و ارسال بار هوایی خارجی را ارائه می‌دهد. این شرکت از تخصص و تجربه کافی در زمینه فریت بار به کشورهای مختلف و سابقه درخشان در جابجایی انواع کالا برخوردار است.

اعتبار و تعهد این شرکت از عضویت آن در انجمن‌های صنفی معتبر حمل‌ونقل بین‌المللی حاصل می‌شود. شرکت بازرگانی ضیایی خدمات بسته‌بندی، حمل‌ونقل، بیمه بار و ترخیص کالا از گمرک و خدمات مرتبط دیگر را ارائه می‌دهد و با ارائه ضمانت‌نامه کتبی تعهد می‌دهد که فرش‌های شما را صحیح و سالم به مقصد برساند. این شرکت بهترین نرخ فریت بار در فرودگاه‌های دنیا را ارائه می‌دهد. همچنین در فریت بار آمریکا، کانادا، استرالیا و ایتالیا تجربیات موفقی از ارسال فرش به خارج داشته‌است.

سوالات متداول

در زیر، به چند نمونه از سوالات پرتکرار که ممکن است در رابطه با بهترین روش‌های ارسال فرش به خارج از کشور داشته باشید را ذکر می‌کنیم.

اهمیت صادرات فرش ایرانی به بازارهای جهانی چیست؟

فرش‌های ایرانی نماد هنر و فرهنگ غنی ایران هستند و به‌عنوان نماینده‌ای از محصولات نفیس ایرانی در بازارهای جهانی شناخته می‌شوند. صادرات فرش‌های ایرانی باعث ترویج برندهای ملی می‌شود.

چالش‌های صادرات فرش ایرانی چیست؟

از این چالش‌ها می‌توان به تقلب و تقلید، مسائل مربوط به تعرفه‌ها و هزینه‌های گمرکی، محدودیت در ارسال فرش‌های دستباف و نفیس و انتخاب بهترین شرکت حمل‌ونقل فرش اشاره کرد.

چگونه بهترین روش ارسال فرش به خارج از کشور را انتخاب کنیم؟

برای این منظور باید عوامل موثر در انتخاب روش ارسال فرش ازجمله: نوع فرش، ارزش و نفاست آن، کشور مقصد و قوانین و مقررات گمرکی آن و خدمات شرکت حمل‌ونقل معتبر را بررسی کنیم.

قوانین فریت فرش به خارج از کشور چیست؟

از این قوانین می‌توان به محدودیت‌های وزنی و حجمی، اقلام مجاز و غیرمجاز، قوانین گمرکی و تشریفاتی اشاره کرد. ارسال برخی از فرش‌ها شامل مالیات و عوارض گمرکی نمی‌شود.

مزایای خدمات شرکت حمل‌ونقل فریت بار فرودگاه امام چیست؟

از مزایای این نوع ارسال فرش می‌توان سرعت بالا، امنیت بالا، سهولت و راحتی، ترخیص کالا از گمرک و تحویل در مقصد توسط شرکت حمل‌ونقل را نام برد.

بهترین روش‌های ارسال فرش به خارج از کشور را بشناسید!
جمع‌بندی

در این مطلب، بهترین روش‌های ارسال فرش به خارج از کشور را بررسی کردیم و ضمن بررسی اهمیت فرش ایرانی در تجارت جهانی چالش‌های پیش روی صادرکنندگان فرش را موردبررسی قرار دادیم. فرش ایرانی در تجارت جهانی از جایگاه بالایی برخوردار است و تاجران و نمایشگاه‌های فرش ایرانی می‌توانند با حضور در عرصه‌های بین‌المللی علاوه‌بر تحقق اهداف تجاری خود، در ترویج هنر ایرانی و برندهای ملی نیز موثر باشند، اما در این مسیر چالش‌های زیادی دارند. برای اینکه بتوانید بهترین روش ارسال فرش به کشورهای خارجی را انتخاب کنید، باید فاکتورهای متعددی را موردبررسی قرار دهید و درنهایت، شرکتی را انتخاب کنید که خدمات جامعی در حوزه فریت بار و ارسال فرش به کشورهای مختلف دارد. چنین شرکت‌هایی با تخصص و تجربه زیاد در ارسال بار، خیال شما را از ارسال فرش‌های نفیس و گران‌قیمت آسوده می‌سازند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار