کد خبر: ۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
یک فعال بازار سرمایه گفت:بورس تهران برای آغاز حرکت صعودی به محرک بیرونی نیاز دارد و توافقات سیاسی و بازتاب های ناشی از توافق باعث بهبود شرایط بورس می شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛حمیدرضا مهرآور - مدیرعامل کارگزاری بانک سامان - وضعیت فعلی بورس را مورد توجه قرار داد و گفت:در حال حاضر اتفاق جدیدی که موجب بهبود اوضاع بورس شود رخ نداده و بورس تهران هچنان با ابهامات گذشته دست و پنجه نرم می‌کند.

وی افزود:تنها تحولی که اخیرا در بازار سرمایه به وقوع پیوسته تغییر مدیریت سازمان بورس است که قضاوت در خصوص عملکرد آن زود است، اما نکته‌ای که باید در این میان مورد توجه قرار گیرد، این است که مسئولان جدید سازمان بین ارکان بازار سرمایه همدلی ایجاد کنند تا سرمایه گذاری در بورس صورت گرفته و شرکتها برای تامین مالی به بازار سرمایه اتکا کنند.

این کارگزار بورس با بیان اینکه بخشنامه اخیر بانک مرکزی و تکلیف به رعایت سقف نرخ تسهیلات کمک خوبی به بازار سرمایه می کند، به انتشار گزارش 9 ماهه شرکتها اشاره و اظهار کرد:بررسی ها نشان می دهد که گزارش 9 ماهه شرکتها مطلوب بوده و بهتر از انتظارات است.

مهرآور تصریح کرد:این در حالی است که در شرایط فعلی مسایل سیاسی و توافقات بین المللی و بازتاب های ناشی از توافق برای بازارسرمایه بسیار مهم است به طوری که اگر توافق حاصل شده و تحریم ها لغو شود،روند حرکتی بورس آغاز می شود.

مدیر عامل کارگزاری بانک سامان با بیان اینکه قیمت سهام شرکتها به پایین ترین سطح خود رسیده است،عنوان کرد:تغییر مدیریت بازار سرمایه باید به فال نیک گرفته شود اما بورس تهران برای آغاز روند صعودی خود به محرک بیرونی نیاز دارد که خارج از کنترل سازمان است.

وی با اشاره به اینکه نوسان در ذات هر بازار است،اظهار کرد:نوسان در ذات هر بازاری به خصوص بازار سرمایه است ،مهم این است که سرمایه گذاران بدانند این شرایط پایدار نبوده و تصمیمات مجلس در خصوص بودجه سال آینده و تعیین قیمت خوراک پتروشیمی ها می تواند تعیین کننده باشد.

به گفته ی مهرآور، در صورتیکه قدم های مثبتی در خصوص رفع تحریم ها برداشته شود،صنایع بانکداری، پتروشیمی و خودرویی جزو صنایع پیشرو بازار خواهند شد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: