کد خبر: ۸۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف نگهداری هر چه مطمئن تر و دسترسی پذیري هر چه سريع تر به اسناد، در راستاي اجرا و پياده سازي بانکداري بدون کاغذ، حرکت مي كند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، با نهادینه شدن فرهنگ تهیه و گردآوري «اسناد ديجيتالي» و نيز «مديريت اصولي و هدفمند» اين نوع از اسناد در سطوح مختلف سازماني، نهادها و سازمانهاي دولتي و غيردولتي را بر آن داشته تا اسناد و مدارک خود را به صورت الکترونيک آرشيو و نيز مديريت نمايند. حجيم بودن و آسيب پذيري اسناد چاپي با گذشت زمان، صرف زمان زياد توسط پرسنل يك سازمان براي جستجو در اسناد چاپي به منظور يافتن و استفاده از يك سند خاص در ميان انبوهي از اسناد و نيز هزينه بالاي تامين فضاي فيزيكي مناسب جهت حفظ و نگهداري اسناد چاپي، از جمله مشكلاتي است كه نياز به يك سيستم مديريت اسناد ديجيتالي كارا و قابل اطمينان و همچنين پياده سازي اصولي آن را بيش از پيش در سازمانهاي مختلف ضروري مي نمايد.
بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف نگهداری هر چه مطمئن تر و دسترسی پذیري هر چه سريع تر به اسناد، در راستاي اجرا و پياده سازي بانکداري بدون کاغذ، حرکت مي كند.
بر اساس این گزارش، بانک قرض الحسنه مهر ایران با راه اندازی نرم افزار آرشیو ديجيتال در کنار ساير برنامه ها و سامانه هاي «paper less» الکترونیکی تا پایان سال جاری، مصرف کاغذ را از تمامي فعاليت هاي بانکي خود حذف خواهد نمود.
انجام عملیات اداری با استفاده از نرم افزارهای اتوماسیون سراسري، راه اندازي سامانه هاي افتتاح حساب و درخواست تسهيلات به صورت آنلاين در کنار ساير برنامه ها و اپليکيشن هاي بانکي مانند: همراه بانک، اينترنت بانك و تلفن بانك، استفاده از نرم افزارهاي يكپارچه بانكي در شعب، اتصال به سامانه ثبت احوال و ايجاد امكان افتتاح حساب از طريق روشهاي بيومتريك و اسكن اثر انگشت بخشي از اقدامات بانك قرض الحسنه مهر ايران براي تحقق بانكداري بدون كاغذ است.
دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در همايشي که با حضور معاونين شعب و روساي دواير انفورماتيك استان ها در محل ستاد ادارات مركزي اين بانك برگزار شد، گفت: راه اندازي سامانه هاي الكترونيكي بانك كمك مي كند تا عمليات بانكي مورد درخواست مشتريان با سرعت بيشتري انجام شده و علاوه بر كاهش زمان معطلي مراجعين، فشار كاري كاركنان را نيز كاهش دهد.
وی افزود: در حال حاضر در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران از سامانه های برخط زیادي استفاده مي شود که ورود به آنها زمان زيادي را به خود اختصاص مي دهد که براي کاهش آن لازم است تا تمامي آنها به صورت يكپارچه شود.
دکتر اکبری ضمن تاکید بر ضرورت کاهش مدت زمان ارائه خدمت به مشتریان بیان داشت: راه اندازي اين نرم افزار ها و سامانه ها فشار زيادي را از روي دوش همكاران برخواهد داشت و سرعت انجام كار را افزايش مي دهد.
وی با اشاره به فرآیند تکامل و بهینه شدن نرم افزارها، اظهارداشت: برای رفع مشکلات و کاستي هاي هر اپليکيشني ابتدا لازم است تا آن نرم افزار اجرا و به مرور زمان ايرادات آن شناسايي و برطرف شود؛ در همين راستا همكاران بايد براي رفع مشكلات نرم افزار آرشيو ديجيتال نيز اهتمام كافي داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: