کد خبر: ۱۰۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
مسؤول هیأت خواهران شهدای خراسان رضوی گفت: با توجه به بیماری کرونا امکان حضور افراد در حسینیه‌ها و هیأت‌ها وجود ندارد، به همین دلیل هیأت را در فضای مجازی با نام «حسینه مجازی» برگزار می‌کنیم.

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، این روزها مدام این جمله معروف «فعلا چند روزی در خانه بمان» را می‌شنویم، زیرا، بهترین راه برای در امان ماندن از دست کووید۱۹ یا همان کرونا ویروس است. اما با وجود تعطیلی تکایا و حسینیه‌ها نیاز به معنویت جمعی در این شرایطی که آژیر خطر کرونا در مشهد به صدا درآمده، بیشتر از همیشه حس می‌شود.

به سراغ مسؤول هیأت خواهران شهدای خراسان رضوی رفتیم که این روزها برنامه‌های هیأتشان را در فضای مجازی برگزار می‌کنند تا نیاز و غذای روح مردم را تأمین کنند.

اعظم اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: با توجه به بیماری کرونا امکان حضور افراد در حسینیه‌ها و هیأت‌ها وجود ندارد، به همین دلیل هیأت را در فضای مجازی با نام «حسینه مجازی» برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در پیام‌رسان بله برنامه‌هایمان را برگزار می‌کنیم،‌ تصریح کرد: خواندن و برگزاری روزانه دعای عهد، روضه‌خوانی در شب و دعای فرج، چله حجت الاسلام پناهیان از دوشنبه، ختم‌ها، جمع‌آوری نذورات و صدقات جهت ذبح، رفع بلا و توزیع در مناطق محروم از جمله برنامه‌های حسینه مجاری است.

مسؤول هیأت خواهران خراسان رضوی دعا کردن و ختم اذکار برای کادر درمانی که این روزها مجاهدانه ایثار می‌کنند و همچنین تمام افرادی که بنا به وظیفه انسان دوستی برای تولید و توزیع لوازم پزشکی در اجتماع حضور دارند را جزو اهداف و برنامه‌های مهم حسینیه مجازی برشمرد.

اسدی افزود: پویشی را نیز به عنوان ختم ۴۰هزار آیت‌الکرسی و اذکار در یکی از پیام‌رسان‌ها برای حفظ معنویت اجتماعی راه انداخته‌ایم، در هر شرایطی باید وظیفه معنوی و اجتماعی خود را حفظ کنیم، زیرا راه شکست این ویروس علاوه بر رعایت نکات بهداشتی توسل و حال معنوی جمعی است.

انتهای‌پیام/ 70058

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار