کد خبر: ۱۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از ساعت ۹ صبح در یک هزار شهر و شهرستان و پنج هزار روستای کشور آغاز شد؛ راهپیمایی امسال با محوریت شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» و «لبیک یا رسول الله» در سراسر کشور و نیز در دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها برگزار می شود.
به گزارش تجارت آنلاین و به نقل از مهر، مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از ساعت ۹ صبح در یک هزار شهر و شهرستان و پنج هزار روستای کشور آغاز شد؛ راهپیمایی امسال با محوریت شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» و «لبیک یا رسول الله» در سراسر کشور و نیز در دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها برگزار می شود.

در تهران راهپیمایان از مسیرهای ده گانه تعریف شده به سمت میدان آزادی حرکت می کنند و مراسم ویژه میدان آزادی نیز از ساعت ۱۰ صبح با اجرای سرود ملی و گروه موزیک ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیز اجرای گروه سرود ۲۲ هزار نفری دانش آموزان تهران آغاز می شود و در نهایت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جمع مردم سخنرانی خواهد کرد.

بر اساس اعلام ستاد مرکزی بزرگداشت دهه فجر، بیش از ۴۰۰ میهمان خارجی از ۳۰ کشور جهان از قاره های مختلف در مراسم راهپیمایی امروز حضور دارند.

همچنین بیش از ۲۶۵ خبرنگار خارجی و ۱۵۰۰ خبرنگار داخلی در تهران به پوشش خبری و تصویری حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه می پردازند؛ ۲ هزار و ۸۰۰ خبرنگار داخلی نیز در شهرستانها راهپیمایی امروز را پوشش خواهند داد.

ایران و ایرانی، من انقلابی‌ام

در دقایق باقی مانده به آغاز رسمی مراسم راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه، مسیر راهپیمایی چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب تهران آماده میزبانی از راهپیمایان تهرانی بود.

 برپایی چندین غرفه فرهنگی و هنری از چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب توسط نهادهای دولتی و خصوصی با هدف ارائه دستاوردهای فرهنگی هر نهاد در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، توزیع پرچم جمهوری اسلامی ایران در اندازه‌های مختلف و توزیع پلاکاردهای مزین به نام پیامبر گرامی اسلام(ص) از جمله اقداماتی است که توسط این نهادها در دقایق باقی مانده به آغاز رسمی مراسم راهپیمایان تهرانی انجام گرفته است.

راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در تهران 

فرهنگسرای انقلاب تهران نیز با استقرار یک واحد سیار در میدان انقلاب ضمن برپایی نمایشگاه عکس، ایستگاه نقاشی و مسابقه کتابخوانی حضور چشمگیری در مراسم راهپیمایی دارد. این در حالی است که کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، سازمان بسیج مهندسین تهران بزرگ، ستاد حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران، پایگاه‌های امدادی و درمانی هلال‌احمر و گشت‌های ویژه نیروی انتظامی آماده میزبانی از راهپیمایان تهرانی هستند.

از نکات قابل توجه این مسیر می‌توان به حضور رفتگران شهرداری تهران در مسیر یاد شده اشاره کرد که با یک لباس واحد و در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران، از راهپیمایان استقبال می‌کنند.

واحدهای سیار شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی نیز در مبادی ورودی به میدان انقلاب و چهارراه ولیعصر در تدارک تولید و پخش برنامه‌های زنده خود هستند.

عده‌ای از کودکان و دانش‌آموزان کفن‌پوش هم با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» به استقبال راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن رفته‌اند.

همچنین جمعی از پدران و مادران شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز با در دست داشتن تابلویی از چهره فرزند شهیدشان، با آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

آنچه که در دقایق آغازین مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن دیده می‌شود، شور و هیجان قشرهای مختلف مردم از جمله جوانان است که با شعار «من انقلابی‌ام» آماده حضور در مراسم رسمی راهپیمایی ۲۲ بهمن هستند.

شعارهایی در حمایت از انرژی هسته ای و لغو همه تحریم ها

پلاکاردها و شعارهای مردمی در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن عمدتا با موضوع حمایت همیشگی از انقلاب، انرژی هسته ای و لغو تحریم هاست.

در مقابل جايگاه سخنراني در ميدان آزادي تهران تا پيش از حضور رئيس جمهور در حالي كه گروه مارش نظامي از دقايق ابتدايي در حال نواختن موسیقی هستند، دو گروه از دانش آموزان دختر و پسر در دو طرف جايگاه حضور پيدا كردند.

اين دانش آموزان با سر دادن شعارهاي عشق فقط عشق علي رهبر فقط سيد علي، اين همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده، خامنه اي خميني ديگر است ولايتش ولايت حیدر است، لغو تحريم ها شرط موفقيت است ... با آرمان هاي سالروز پيروزي انقلاب بيعت مي كنند، همچنين آنها كاور هاي مرگ بر آمريكا و اسرائيل بر تن كرده اند و عكس ها و پلاكاردهايي نيز از رهبر انقلاب و بيانات ايشان  در دست دارند. همچنين پرچم هاي جمهوري اسلامي ايران را در دست هاي خود بلند كرده اند 

در مقابل جايگاه نيز مردم از ساعت اوليه حضور پيدا كرده اند.  جمعيت حاضر پلاكاردهايي همچون تا آخر ايستاده ايم، مطيع امر رهبريم و... در دست دارند.

جمعيت خبرنگاران حاضر نيز در سه سكو در مقابل جايگاه سخنراني در حال ثبت وقايع هستند.

برخي از سفرا  مقيم تهران نيز وارد شده و در سكوي مهمانان در انتظار آغاز رسمي مراسم هستند.

نیلی: نقش علم در فعالیت های انقلابی بسیار موثر بود

رئیس دانشگاه تهران در حاشیه مراسم راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه، از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و علمی در حوزه‌های دانشگاهی خبر داد.

رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سالروز پیروزی سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، گفت: خوشحالیم که همزمان با سالگرد هشتادمین سال تاسیس دانشگاه تهران در یوم‌الله ۲۲ بهمن همراه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خدمت مردم شریف ایران در مسیر راهپیمایی هستیم. در همین مناسبات مراسم خاصی را برای دهه فجر و این روز عزیز پیش‌بینی کردیم که به نوعی بیانگر حضور بیشتر قشر دانشگاهی در بطن جامعه و تعامل جامعه و دانشگاه در همه حوزه‌هاست.

وی ادامه داد: حضور پررنگ و پرشور در دانشگاه تهران در مراسم راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه، یک تجربه خوب برای دانشگاه تهران بود که با مشارکت بسیار خوب مردم، خاطره بسیار خوبی را برای ما رقم زد.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: مبنا و اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس توسعه علم است و همین دوران ارزشمند انقلاب نشان می‌دهد که علم نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در جریان فعالیت‌های انقلاب داشته است؛ ضمن اینکه این موضوع مورد توجه بسیار دقیق مقام معظم رهبری بر اساس پیام‌های ایشان است. بنابراین لازم است که دانشگاه‌ها از این پس بعد از ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش پررنگ‌تری در حیات علمی و فرهنگی کشور داشته باشد و مطمئن باشید که دانشگاه تهران بسیار پررنگ‌تر از گذشته در این راه قدم خواهد گذاشت.

خیابان آزادی مملو از جمعیت

در ساعات ابتدایی آغاز راهپیمایی ۲۲ بهمن، خیابان آزادی و خیابان‌های منتهی به آن مملو از جمعیت است.

در ساعات ابتدایی آغاز راهپیمایی ۲۲ بهمن خیابان‌های منتهی به میدان آزادی مملو از جمعیت است و تقریبا در حال بسته شدن هستند.

مردم با حمل پلاکاردهایی با مضمون «تا آخر ایستاده‌ایم»، «نه تحریم، نه ذلت، مذاکره با عزت» و با فریادهای «مرگ بر آمریکا» ایستادگی خود در آرمان‌های انقلاب اسلامی را اعلام می‌کنند.

اقشار مختلف جامعه از دانشجویان، دانش‌آموزان، اساتید، زن و مرد در راهپیمایی امروز شرکت کرده‌اند.

علاوه بر این پرچم‌های «لبیک یا خامنه‌ای» در خیابان آزادی در دست مردم حمل می‌شود.

شعار نه تحریم نه ذلت، مذاکره با عزت در میدان انقلاب طنین انداز شد

مسیر راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن از چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب آکنده از حضور پرشور و پرهیجان شهروندان تهرانی است.

شهروندان تهرانی با آغاز رسمی مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، با در دست داشتن پلاکاردها و نوشته‌هایی مبنی بر «لبیک یا خامنه‌ای»، «ما تا آخر ایستاده‌ایم»، «توافق ننگین مایه ذلت ماست»، «نه تحریم، نه ذلت، مذاکره با عزت» به سمت میدان آزادی برای شرکت در مراسم اصلی، راهپیمایی می‌کنند.

یکی از نکات قابل توجه این مراسم، حضور چندین تراکتور حامل مجسمه‌های انقلابی است که با گل تزئین شده‌اند، مجسمه هایی که در طول مسیر راهپیمایی به شدت مورد استقبال راهپیمایان قرار گرفته است.

اقشار مختلف مردم از حوزه‌های مختلف اجتماعی، حضور پرشوری در مراسم راهپیمایی دارند.

روحانی به جمع راهپیمانان تهرانی پیوست

رئیس جمهور کشورمان با حضور در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در جمع راهپیمانان تهران حاضر شد. حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان لحظاتی پیش از خیابان آزادی تقاطع نواب به جمع راهپیمانان تهرانی پیوست.

بنا بر این گزارش رئیس جمهور تا ساعاتی دیگر در میدان آزادی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

حضور آيت الله هاشمي رفسنجانی در راهپيمايي ۲۲ بهمن

آيت الله هاشمي رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام براي شركت در راهپيمايي ۲۲ بهمن، صبح امروز به خيل عظيم و صفوف به هم فشرده مردم پيوست.

حضور آیت الله هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در راهپیمایی 22بهمن

به گزارش خبرگزاری مهر، در مسير راهپيمايي، ملت هميشه در صحنه ايران با شعارهاي خامنه اي زنده باد – هاشمي پاينده باد، هاشمي هاشمي خدا نگهدار تو، مرگ بر امريكا و مرگ بر اسرائيل، وی را همراهي كردند.

راهپیمایان خواستار توافق عزتمندانه هسته ای شدند

راهپیمایان روز ۲۲ بهمن، در شعارهای خود خواستار انعقاد توافق عزتمندانه و با حفظ منافع ملی در مذاکرات هسته ای شدند.

 همزمان با آغاز مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور به ویژه تهران، غرفه های متعددی در خیابان انقلاب و چهار راه ولیعصر اعم از غرفه کودکان و نوجوانان متعلق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، غرفه سازمان دانش آموزان تهران، یگان رزم نوازان ارتش برپا شد.

همچنین مردم با در دست داشتن پلاکارد هایی با عنوان «نه تحریم، نه ذلت، مذاکره با عزت» و همچنین شعار «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا» و «توافقات ننگین، مایه ذلت ماست» خواستار انعقاد توافقی عزتمندانه و با حفظ منافع ملی در مذاکرات هسته ای شدند.

راهپیمایان همچنین با در دست داشتن پلاکارد هایی حمایت خود را از جبهه مقاومت در عراق، سوریه اعلام کردند و همچنین خواستار آزادی شیخ علی سلمان مبارز انقلاب بحرین شدند.

روحانی: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیشتر از سال‌های قبل است

رئیس جمهور با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن بیش از سال‌های گذشته است، اظهار داشت: مردم ایران برای عبور از همه مشکلات مصمم هستند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی با حضور در مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: حضور مردم در خیابان‌ها امسال بیش از سال‌های گذشته است و این نشان از این دارد که ملت ایران آرمان‌های انقلاب و راه امامشان را ادامه می‌دهند.

روحانی با بیان اینکه مردم ایران، برای عبور از همه مشکلات مصمم هستند، خاطر نشان کرد: دست ملت ایران همیشه باز بوده و امروز بازتر از همیشه است.

فتاح: پیام امروز مردم ایران برای اوباما و کری روشن است

وزیر اسبق نیرو در گفتگو با مهر عنوان کرد: پیام حضور امروز مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن برای آقای اوباما و جان کری خیلی روشن است؛ اگر این پیام را بفهمند.

سید پرویز فتاح در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفتگو با خبرنگار مهر با شورانگیز خواندن حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مسئولان باید با مردم و پیام آنها همراه و همگام باشند؛ مردم همیشه جلوتر از مسئولین هستند به نظر می رسد مسئولین باید سعی کنند با این شور مردمی و اعتقاد آنها همراه باشند.

وی در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی که دست جمهوری اسلامی را در مذاکرات هسته ای بسته می دانند تصریح کرد: همزمانی مذاکرات با این راهپیمایی به نظر من نکته جالبی دارد؛ اقای ظریف و همکارانشان نمایندگان این مردم هستند و با این پشتیبانی محکم مردم از آنها باید بدانند که ملت چه می خواهند؛ شعارهای مردم خیلی روشن است، مردم عزت می خواهند.

مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه خاطرنشان کرد: پیام امروز مردم برای آقای اوباما و آقای کری خیلی روشن است؛ اگر این پیام را بفهمند.

میرسلیم: آمریکایی‌ها برای تبلیغات داخلی علیه مذاکرات حرف می‌زنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با مهر عنوان کرد: آمریکایی‌ها خودشان هم می‌دانند که در مذاکرات هسته‌ای دست ما بسته نیست، اما برای تبلیغات داخلی مجبورند که چنین حرف‌هایی بزنند.

سیدمصطفی میرسلیم در حاشیه مراسم راهپیمای ۲۲ بهمن در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمای امروز تاکید کرد: مسئولان از همین مردم هستند، بنابراین باید برای مردم کار کنند.

وی پیام حضور امروز مردم را برای دشمنان و به‌ویژه آمریکایی‌ها روشن خواند و در پاسخ به اظهارات رئیس جمهور آمریکا که جمهوری اسلامی در مذاکرات دست بسته خوانده بود، گفت: آنها خودشان هم می دانند که دست ما بسته نیست؛ تبلیغات داخلی آنها ایجاب می کند که چنین حرف هایی بزنند در صورتی که خودشان هم می دانند، واقعیت این نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین لازمه حرکت انقلاب در شرایط فعلی کار کردن مسئولان در جهت خودکفایی کشور خواند.

آخوندی: انقلاب پیوند استراتژیک خود با مردم را حفظ کرده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: انقلاب اسلامی ایران همواره پیوند استراتژیک خود را با مردم حفظ کرده و می‌کند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با حضور در راهپیمایی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این انقلاب از دل توده مردم بیرون آمده و همچنان متکی به نیروهای مردمی است.

وی افزود: این ویژگی نشان می دهد که انقلاب پیوند استراتژیک خود را با مردم همواره حفظ کرده و می کند.

آخوندی در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر، که حضور مردم چه پیامی برای دشمنان دارد اظهار داشت: این حضور باشکوه نشان از وحدت و یکپارچگی مردم ایران است.

وزیر راه تاکید کرد: ما برای پیشبرد و پیشرفت در عرصه سیاست داخلی و خارجی نیاز به وحدت داریم و این حضور بیانگر اجماع ملی برای پیشبرد اهداف انقلاب است.

آملی لاریجانی: هیچ قدرتی توان شکست دادن مردم را ندارد

رئیس قوه قضائیه دقایقی پیش همراه با مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت و عنوان کرد: هیچ قدرتی توان شکست این مردم را ندارد.

 آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی دقایقی قبل از تقاطع نواب- آزادی وارد جمع مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: امروز مثل سال های گذشته به حمدالله حضور مردم باشکوه و اقتدار است که یامی به همه کشورها بخصوص کشورهای توسعه‌طلب است.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی افزود: ملت ایران پای آرمان های خود ایستاده‌ است و هیچ‌گاه از ارزش ها، استقلال و عزت خود دور نمی‌شوند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه با فشارها و تحریم ها دشمنان راه به جایی نخواهند برد، تصریح کرد: هیچ قدرتی، قدرت شکست دادن مردم را ندارد؛ چراکه پای انقلاب و ارزش های انقلابی ایستاده اند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی اظهار داشت: این راهپیمایی یک پیام هم به مسئولان داشت و آن این است که مسئولان دلگرم باشند و برای دفاع از انقلاب و ارزش های آن تلاش کنند.

ظریف: نظر ما مطابق دیدگاه رهبری یک مرحله ای بودن مذاکرات است

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به مهر با اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت یک مرحله ای بودن توافقات گفت: دیدگاه ما نیز منطبق بر دیدگاه رهبر انقلاب است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در جمع مردم در راهپمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران در واکنش به سخنان اخیر آمریکایی ها در خصوص بسته بودن دست ایران در مذاکرات اظهار کرد: اینکه مردم ایران با مقاومت خود به دنیا نشان دادند که زیر بار ذلت نخواهند رفت و همیشه پیشرفت خواهند کرد بیانگر آن است که آن کسی که دستش بسته است آنهایی هستند که همیشه سعی کردند با فشار این مردم را به زانو در بیاورند که البته نتوانستند و هیچ وقت هم نخواهند توانست.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر اوباما که گفته است در مذاکرات توپ در زمین ایران است گفت: این حرف ها را برای خوشایند طرف های خودشان می زنند و یک بحث هایی است که تازگی ندارد و امروز مشخص است که چه کسانی تروریسم داعش را حمایت کردند و تروریسم دولتی را پشتیبانی می کنند و امروز باید بگویند که در سرزمین های اشغالی چه کسانی چه اقدامی انجام می دهند.

ظریف در ادامه با اشاره به نظرات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات گفت: نظرات رهبری همواره راهگشای ما بوده و روشی بوده که ما از آن استفاده کردیم و یار و کمک کار ما محسوب می شده است.

وزیر امور خارجه همچنین راهپیمایی امروز مردم اشاره کرد و گفت: راهپیمایی امروز نشان می دهد که مردم همیشه کنار دولت و در خط رهبری حضور داشته و این حضور را ادامه خواهند داد.

ظریف همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در واکنش به اهانت به پیامبر (ص) از سوی غرب چه اقداماتی را انجام داده اید گفت: ما از اولین گروه هایی بودیم که نسبت به این اقدام واکنش نشان دادیم و من در این خصوص نامه ای به دبیر کل سازمان ملل نوشتم و ضمن اینکه پیام رهبری را برای وی فرستادم و به این موضوع تاکید کردم که ضرورت دارد غرب به این فکر بیفتد که یک بار برای خودش مشخص کند که چرا این همه افراطی از محیط غرب بیرون می آیند.

وی افزود: حتی اینکه چرا کسانی امروز گردن مردم را می زنند و اینکه این ها دست پرورده غرب هستند را برای دبیر کل سازمان ملل نوشتیم و فکر می کنیم یک کار جدی در این زمینه باید صورت گیرد.

ظریف همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که رهبری یک مرحله ای بودن توافقات را تاکید کرده اند و این موضوع چه تاثیری می تواند در روند مذاکرات داشته باشد اظهار کرد: دیدگاهی که بنده مدتی است در مذاکرات دنبال کردم همین دیدگاه بوده است و خوشحالم که نظر مقام معظم رهبری نیز همین است.

وی در ادامه با بیان اینکه رسیدن به توافق مستلزم اراده سیاسی طرف مقابل است خاطرنشان کرد: اگر طرف مقابل اراده سیاسی داشته باشد همین امروز می شود به توافق رسید و اگر طرف مقابل اراده سیاسی نداشته باشد ۱۰سال هم که مذاکره کنیم به توافقی نمی رسیم.

وی همچین با اشاره به حمایت های رهبری از تیم مذاکره کننده تاکید کرد: اگر حمایت های مردم و رهبری نباشد ما امکان کار نداریم و خوشحالیم که مردم همواره در کنار تیم مذاکره کننده بوده اند و وام دار مقام معظم رهبری نیز هستیم.

ظریف در پایان خاطرنشان کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن بزرگترین نماد مقاومت مردم است و این عامل قدرت نظام و کشور محسوب می شود.

وی تاکید کرد: پیام این راهپیمایی به تیم مذاکره کننده این است که ما با تکیه بر این قدرت کار خود را ادامه می دهیم.

بروجردی:حضور مردم در راهپیمایی پاسخ دندانشکن به یاوه گویی اوباما

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به مهر گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی امروز پاسخی دندانشکن به یاوه گویی های اوباما و عناصر استکبار جهانی است.

علاءالدین بروجردی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت وگو با خبرنگار مهر، با فوق العاده خواندن حضور مردم در راهپیمایی امروز اظهار داشت: گویاترین تعبیر درباره حضور مردم، دیدن اصل آن است؛ تنها انقلاب در تاریخ معاصر که مردم پس از ۳۶ سال مانند روز اول در صحنه آن حاضر هستند، انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به پیام راهپیمایی امروز ایران برای طرف های غربی مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: من تصور می کنم که آنها جوابشان را دریافت کرده اند؛ به ویژه با توجه به حضور صدها خبرنگار آنها در این راهپیمایی در رصد وضعیت راهپیمایی توسط ماهواره هایشان، حتما این پیام را دریافت کرده اند.

بروجردی ادامه داد: با وجود همه تبلیغاتی که سرمایه گذاری کرده اند، این حضور مردمی پاسخ دندانشکنی به یاوه گویی های اوباما و عناصر استکبار جهانی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: دست باز ما در مذاکرات هسته ای همین مردم هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری توطئه آمریکا رانقش برآب کرد گفت: آمریکا قصد داشت با توافق دومرحله ای تحریم ها را مشمول مرور زمان کرد.

راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در تهران

 در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخصوص فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت: فرمایشات رهبری انقلاب یک نقشه راه دقیق برای ادامه کار تیم مذاکره کننده هسته ای خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تکلیف تیم مذاکره کننده کاملا روشن و شفاف است گفت: هدف آمریکا این بود که در مرحله اول یک توافق کلی را رقم زند و بعد هم بقیه مسائل که مربوط به تحریم ها است را مشمول مرور زمان کند.

وی با تاکید بر اینکه این توطئه با فرمایشات مقام معظم رهبری نقش بر آب شد اظهار داشت: امروز تکلیف شفاف است و طبق قانون اساسی سیاست گذاری نظام از اختیارات مقام معظم رهبری است و ایشان با صراحت اعلام کردند اولا توافق خوب را قبول دارند دوما توافق بد را قبول ندارند و دو مرحله ای شدن توافق را نمی پذیرند.

بروجردی تاکید کرد: با فرمایشات رهبری تکلیف آمریکایی ها روشن شد و آنها گزینه دیگری ندارد.

وی ادامه داد: اگر دستیابی به توافق برای آمریکا مهم است باید براساس چارچوب ها و اصول مورد نظر جمهوری اسلامی توافق کند.

وی ادامه داد: اگر آمریکا به نتیجه برسد که پایان مذاکرات را به عنوان شکست مذاکرات اعلام کند بدون تردید این شکست، شکست آمریکا است چون ما بر پایه اقتصاد مقاومتی و راهکارهای دیگر تحریم را مدیریت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اما از سوی دیگر آمریکایی ها مدت ها است که در افکار عمومیشان اعلام می کنند حرکت شتابنده ایران در عرصه هسته ای را کنترل کرده و توانسته اند از پیشرفت ایران جلوگیری کنند لذا با شکست مذاکرات بیشترین ضرر را خواهند کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر لغو توافقنامه ژنو گفت: در صورت تصویب نهایی این طرح در مجلس شورای اسلامی همه چیز مجددا به خانه اول باز می گردد، غنی سازی ۲۰ درصد، فعال شدن رآکتور اراک و فور۲ و همچنین تولید سانتریفیوژهای نسل جدید و همه آنچه با توافقنامه ژنو متوقف شده بود مجددا آغاز به کار خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه در این صورت با شتاب بیشتری به خانه اول باز می گردیم گفت: در این شرایط بازنده اصلی آمریکا خواهد بود و ما ضرر نخواهیم کرد.

بروجردی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را فوق العاده خواند و گفت: ملت برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در این راهپیمایی حضور یافتند و اگر به جای باران برف می بارید نیز با همین شدت در راهپیمایی شرکت می کردند.

وی اظهار داشت: آمریکا از طریق ماهواره ها و صدها خبرنگار خارجی که برای پوشش راهپیمایی ۲۲ بهمن به ایران سفر کرده اند در جریان حرکت عظیم ملت ایران قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: آمریکا متوجه خواهد شد که طرف حساب آنها فقط تیم مذاکره کننده نیست بلکه ملت ایران پشتوانه نظام و طرف اصلی مذاکرات هستند.

بروجردی درخصوص تعطیلی جلسات کمیته هسته ای که وی به عنوان ناظر مجلس در آن کمیته حضور داشت گفت: طبق قانون اساسی ریاست مجلس در شورای عالی امنیت ملی حضور دارد و از این طریق مجلس در جریان مذاکرات قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: کمیته ای که قبلا تشکیل جلسه می داد امروز تشکیل جلسه نمی دهد.

وی درخصوص ویژگی های توافق خوب نیز گفت: دستیابی به حقوق تعلیق شده، ادامه پیشرفت هسته ای، فعالیت رآکتور اراک و تولید سوخت ۲۰ درصدی از ویژگی های توافق خوب است.

واعظی: راهپیمایی ۲۲ بهمن تبلور همدلی و صمیمیت ملت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تبلور همدلی و صمیمیت ملت ایران است.

 محمود واعظی وزیر ارتباطات با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن چشمگیر بوده است. این حضور اثر مثبتی در انسجام داخلی و همچنین برای خنثی کردن توطئه های برخی کشورهای خارجی دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: این حضور می تواند در روند مذاکرات نیز باعث پیشرفت کارها شود.

وی فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری را در این حضور موثر دانست و گفت: مردم همیشه اقدامات خود را با فرمایشات مقام معظم رهبری هماهنگ می کنند.

وی تاکید کرد: امروز هم که همدلی و صمیمیت در میان اقشار مردم وجود دارد باید تبلور خود را در چنین مراسمی نشان دهد.

عارف: موضع ما در مذاکرات توجه به منافع ملی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پیام امروز مردم به مسئولان حفظ وحدت، توجه به منافع ملی و کنار گذاشتن اختلافات است افزود: موضع ما در مذاکرات توجه به منافع ملی است.

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز ظهر با حضور در راهپیمایی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که با توجه به صحبت های اخیر شما مبنی بر کنار گذاشتن کدورت ها پیشنهادات شما در این خصوص چیست اظهار داشت: راهکار این مسئله توجه به آرمانهای انقلاب و اصول مورد پذیرش همه مردم است تا به این وسیله کدورت‌ها و مناقشاتی که حقیقتا در زمره سلیقه ها محسوب می شود کنار گذاشته شود.

وی در ادامه افزود: ما باید تلاش کنیم دنباله رو رهبری و مردم باشیم.

عارف تصریح کرد: پیام امروز مردم به مسئولان حفظ وحدت، توجه به منافع ملی و کنار گذاشتن اختلافات است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر به نکاتی که  مورد نظر مردم است توجه کنیم هیچ مشکلی نخواهیم داشت و مشکلات کشور حل خواهد شد.

عارف در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اینکه پیشنهاد شما به تندروها در قبال فعالیت های دولتی گفت: من از تندروها می خواهم به خواست ملت و رهبری توجه کنند و تلاش داشته باشند تا از رهبری جلو نیفتند.

وی همچنین درباره مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای ۱+۵ گفت: موضع ما در مذاکرات توجه به منافع ملی است.

شمخانی: این ملت همان ملت پنجاه‌وهفت است

دبیر شورای امنیت ملی در گفتگو با مهر خاطر نشان کرد: حضور میلیونی ملت شریف ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد که می‌توان از این پس با وحدت به تمام مشکلات موجود کشور پایان داد.

دریادار علی شمخانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در حاشیه مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن با بیان این مطلب افزود: به نظر من بارش باران و حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دو نعمت بسیار بزرگی است که امروز بر ما نازل شده است. به اعتقاد من، این حضور نشان داد که ایران مستقل‌ترین، امن‌ترین، مقتدرترین و باثبات‌ترین کشور منطقه است.

وی ادامه داد: این راهپیمایی باشکوه امروز نشان داد که می توانیم با وحدت و همدلی مشکلاتی نظیر معیشت را حل کنیم. این ملت، همان ملتی است که توانست در هشت سال دفاع مقدس بر رژیم بعثی عراق چیره شود، به طور قطع قادر خواهد بود که با در نظر گرفتن وحدت و همدلی میان مسئولان و دولت، مشکلات معیشتی را حل کند.

شمخانی تاکید کرد: این پتانسیل در بهترین شکل ممکن و در کشور ما در بهترین شرایط ممکن وجود دارد و امیدوارم بتوانیم با وحدت و همدلی کنار هم بر مشکلات فائق آییم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در بخش پایانی صحبت‌های خود توضیح داد: درود بر ملت ایران که این چنین تاثیربرانگیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرد. این حضور دوباره به ما نشان داد که ملت ایران همان ملت پنجاه‌وهفتی است.

اژه ای: مردم بی اعتمادی به آمریکا را با تمام وجود لمس کرده اند

معاون اول قوه قضاییه گفت: تفاوت حضور امسال مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با سال های گذشته در این است که مردم بی اعتمادی نسبت به آمریکا را با تمام وجود لمس کرده‌اند.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در حاشیه راهپیمایی امروز ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار مهر با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی امروز مانند همیشه پرشور و با احساس مسئولیت است گفت: تفاوت راهپیمایی امسال و سال گذشته و سال های گذشته این است که مردم بی اعتمادی نسبت به آمریکا را با تمام وجود لمس می کنند.

وی افزود: پیام حضور مردم این است که نباید به دشمن اعتماد کرد؛ آن هم دشمن ستیزه جویی مانند آمریکا و این پیام نیز در تمام شعارها و گفته های مردم معلوم است.

واکنش زنگنه به کاهش دوباره قیمت نفت/ شر تحریم‌ها از ملت کم می‌شود

وزیر نفت با بیان اینکه کاهش قیمت نفت مسئله پیچیده ای است گفت: با تدابیر و هدایت رهبری، شر تحریم ها از سر ملت رفع خواهد شد.

بیژن زنگنه وزیر نفت امروز صبح با حضور در راهپیمایی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب، اظهارداشت: صحبت‌های رهبری بسیار به جا و سنجیده بود و اثر مثبت برای منافع ملی ما به همراه داشت و در همین میان نیز طرف مقابل این پیام را درک کرد.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری همواره از دولت و تیم مذاکره‌ کننده حمایت کرده‌اند و سخنان اخیرشان نیز به همین منوال بوده است. وزیر نفت تصریح کرد: با تدبیر و هدایت‌ های ایشان، شر تحریم‌ ها از سر ملت کم خواهد شد.

زنگنه در پاسخ به این سئوال که ارزیابی شما از ادامه کاهش قیمت نفت چیست؟ گفت: این موضوع یک مساله پیچیده‌‌ای است و تک‌ بعدی نیست. در همین روزهای اخیر نیز ۱۰ دلار به قیمت نفت اضافه شده و در این راستا باید پیگیری‌ های لازم انجام شود و بخشی دیگر نیازمند زمان است تا آثار آنها مشخص شود.

وی همچنین درباره حضور مردم در این راهپیمایی،‌ تاکید کرد: حضور مردم بسیار پُرشور و پُرامید بوده و همیشه این حضور موجب پیشبرد اهداف و در عزت ما موثر بوده است.

امیر سیاری: مقابل همه گزینه های روی میز و زیر میز می ایستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما در برابر هرگونه تهدید و هر گزینه روی میز و زیر میز و هر نوع ستم می ایستیم و مبارزه می کنیم.

امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران در گفت وگو با خبرنگار مهر با پرشور خواندن حضور مردم در راهپیمایی امروز پیام این حضور را برای غربی ها روشن توصیف کرد و اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند استکبار جهانی باید بداند که دست مسئولان ما تا زمانی که این جمعیت ۷۵ میلیونی پشت سر آنها ایستاده اند، بسته نیست.

وی تصریح کرد: پاسخ ما در برابر هرگونه تهدید و هر گزینه روی میز و زیر میز و هرگونه تحریم، ستم و اقدام استکباری این است که می ایستیم و مبارزه می کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: روح مبارزه در ما برای حفظ انقلاب بوده است که آن را حفظ می کنیم و تا سر حد جان پای انقلابمان ایستاده ایم.

محسن رضایی: اوباما از توافق نترسد/حضور مردم نمایانگر انسجام در مذکرات

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: همراهی مردم با نظام و رهبری انقلاب برای حضور در راهپیمایی به دنیا اثبات می کند انسجام ملی بر مذاکرات هسته ای وجود دارد.

در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع راهپیمایان درخصوص مذاکرات هسته ای گفت: مشکلات مذاکرات ترس و نگرانی اوباما از امضاکردن توافقنامه است.

رضایی با اشاره به ترس اوباما از رژیم صهیونیستی گفت: زمانی که رئیس جمهور آمریکا به این مهم رسیده که منافع ملی کشورش در امضا کردن توافقنامه است باید با این امر موافقت کند و اجازه ندهد مذاکرات طولانی شود.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی راهکارهای معقول را تا امروز انجام داده و باید اوباما سریع تر تفاهم نهایی را امضا کند.

وی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را نمایانگر همبستگی ملی با نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: دنیا باید بپذیرد انسجام بر منافع ملی و مذاکرات هسته ای وجود دارد.

میرکاظمی: مردم ذلت را نمی پذیرند/ توجه مسئولان به ارزشهای انقلاب

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام کردند که ذلت را نمی پذیرند و مسئولین نیز نباید به هیچ چیزی جز ارزشهای انقلاب توجه کنند.

سید مسعود کاظمی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب هر سال با شکوه تر از سال قبل است اظهار داشت: احساس می کنم روزهای سال ۵۷ تکرار شده و مردم با همان شور و شوق حاضر می شوند؛ حتی بچه هایی که انقلاب را ندیده اند، کاملا انقلابی حاضر شده اند و این نیز لطف خدا است.

وی درباره وظیفه مسئولان با توجه به حضور همیشگی مردم در صحنه گفت: مسئولان باید توجه کنند که به هیچ چیزی جز ارزشهای انقلاب نگاه نکنند؛ آنچه باعث اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی شده همین حضور مردم در صحنه است و هر گاه احساس کرده اند ارزشهای انقلاب در خطر بوده، خودشان در صحنه حاضر شده اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: در حوادثی مانند خلق عرب و تحرکات منافقین همین مردم در صحنه حضور یافتند و انقلاب را حفظ کردند و امروز هم احساس دیگری دارند که در لبیک به ندای مقام معظم رهبری اعلام کردند که ذلت را نمی پذیرند.

راهپیمایان تهران به ۱+۵/ نه تحریم نه ذلت مذاکره با عزت

راهپیمایان تهرانی با سر دادن شعارهایی پیام خود را به گروه مذاکره کننده ۱+۵ رساندند و در این مراسم تاکید کردند که در صورت عدم لغو تحریم ها، مذاکره نیز به پایان خواهد رسید.

 راهپیمایان تهرانی که باشکوهتر از سالهای گذشته در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن امسال شرکت کرده اند، با شعارهای «مرگ بر آمریکای اسلام ستیز» انزجار خود را از سیاست های استکباری این کشور اعلام کردند.

راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در تهران

همچنین راهپیمایان تهرانی با سر دادن شعارهایی همچون «آمریکا حق ندارد حتی یک شرط بگذارد»، «مذاکره تمام است، تحریم اگر بماند»، « پاسخ هر گزینه روی میز، مرگ بر آمریکای اسلام ستیز»، «می جنگیم، می میریم، ذلت نمی پذیریم»، «هیهات من الذله» پیام های خود را به طرف مذاکره کننده ایرانی و گروه ۱+۵ رساندند.

همچنین راهپیمایان پلاکارد های با این مضمون «لبیک یا رسول الله»، «نه تحریم، نه ذلت، مذاکره با عزت» و « لبیک یا رسول الله »، «موافقتنامه ننگین مایه ذلت ماست»، «ما تا آخر ایستاده ایم»، در دست داشتند.

بنا بر این گزارش، به دلیل توهین اخیر یکی از مجله های فرانسه به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص)، راهپیمایان امسال علاوه بر شعارهای استکبارستیزی خود با سر دادن شعار «لا اله الا الله محمد رسول الله » انزجار خود را از  آزادی بیان و حقوق بشر دروغین غرب و اهانت به مقدسات اسلام بیان کردند.

قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم‌الله۲۲ بهمن‌

در پایان راهپیمایی با‌شکوه و دشمن‌شکن یوم‌الله بیست و دوم بهمن‌ماه امسال، قطعنامه‌ای در ۱۰ بند قرائت شد.

 متن قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم‌الله۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۳به شرح زیر اعلام شد: 

وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ إنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ (سوره انبیاء /۱۰۵)

حمد و سپاس بی‌پایان، خداوند یکتای بی‌همتا را که ملت ایران را از نعمت ولایت و بیداری بهره‌مند ساخت تا به برکت رهبری های حکیمانه و مدبرانه حضرت امام(ره) و خلف صالح و شایسته ایشان حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در عصر جدیدی از تاریخ بشریت، الگوی نجات‌بخش سایر ملل و جوامع قرار گیرد.
اینک در طلیعه‌ی سی و هفتمین بهار عزت و آزادی که انقلاب اسلامی با اقتدار ذاتی و عمق راهبردی و تعیین‌کننده خود، روح تازه‌ای در کالبد امت اسلامی دمیده و با گسترش "حوزه مقاومت" و 
"عرصه تقابل راهبردی با نظام سلطه و استکبار"، فصل نوینی ـ که در آن احیای معنویت و فهم راستین و دقیق از اسلام عزیز می‌درخشد ـ را فراروی جامعه‌ی بشری قرار داده و با تحمیل شکست‌های پی در پی به جبهه‌ی دشمنان اسلام ناب محمدی(ص)، نوید‌بخش تغییر "هندسه قدرت جهانی" گردیده است، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن یوم‌الله ۲۲ بهمن‌ماه که در تقارن با تحولات سرنوشت‌ساز منطقه‌ای اهمیت معناداری یافته است؛ مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی"الله اکبر"و "خامنه‌ای رهبر" به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱ـ ملت انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و تجلیل از حماسه‌آفرینی‌های جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهیدان گرانقدر، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل(ره)، رمز تداوم انقلاب اسلامی و پیشرفت همه‌جانبه کشور و عبور از چالش‌ها و مشکلات فراروی ـ به‌ویژه توطئه‌های متراکم و مستمر جبهه دشمن و معاندین انقلاب اسلامی و 
در رأس آن شیطان بزرگ امریکای جنایتکار ـ را تمسک به "ولایت مطلقه فقیه" و اطاعت از رهنمودهای حکیمانه و خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب(مدظله العالی) دانسته و هرگونه تلاش و اقدامی که بخواهد "فصل‌الخطاب" بودن منویات رهبری در جامعه و نظام اسلامی را خدشه‌دار سازد، شدیداً محکوم می‌نماید.

۲ـ ملت رشید و متحد ایران؛ با تأسی به وصایای حضرت امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حفظ وحدت ملی را تکلیف شرعی آحاد مردم و مسئولین کشور دانسته و ضمن تأکید بر ضرورت انسجام و یکپارچگی بین اقوام، طوائف و مذاهب به‌ویژه وحدت و هم‌افزایی میان شیعه و سنی 
در جغرافیای ایران اسلامی، هرگونه اقدام وحدت‌شکنانه و تفرقه‌انگیزی که مسائل اصلی کشور را 
به حاشیه برده و اسباب خرسندی و سوء استفاده دشمنان علیه انقلاب و نظام را فراهم آورد، 
محکوم می‌نماید.

۳ـ ملت فهیم و آزاده ایران؛ با توجه به سناریوهای مستمر و زنجیره‌ای نظام سلطه و استکبار از تهدید، تحریم و تحریک تا جنگ نرم و تلاش برای بیگانه‌سازی نسل جوان با حقایق و دستاوردهای انقلاب اسلامی و القای دروغ و چهره‌ای وارونه از انقلاب، امام و رهبری و مأیوس‌ساختن مردم نسبت به آینده انقلاب و کشور؛ برنامه‌ها و اقدامات قوای سه‌گانه ـ به‌ویژه قوه مجریه ـ در حل مشکلات اقتصادی و دغدغه‌های فرهنگی و مقابله با نفوذ فتنه‌گران و چهره‌های وابسته به اردوگاه لیبرال سرمایه‌داری غرب را ناکافی دانسته و 
از آنان می‌خواهد با تدبیر، هماهنگی و همت جهادی مطالبات عمومی در این عرصه‌‌ها را محقق ساخته و دشمنان داخلی و خارجی را در پیگیری راهبرد "ایجاد فاصله بین ملت با انقلاب و نظام" مأیوس و ناامید سازند.

۴- ملت صبور و مقاوم ایران اسلامی، پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگ در حوزه علم و فن‌آوری به‌ویژه در عرصه‌ی هسته‌ای را که در شرایط سخت و ظالمانه‌ی تحریم، تهدید و مانع‌تراشی‌های استکبار جهانی با تقدیم شهدای گرانقدر به‌ویژه شهیدان علی‌محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن و نیز سردار بی‌ادعا شهید حسن تهرانی مقدم حاصل شده است را مایه‌ی افتخار و عظمت میهن اسلامی دانسته و ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده کشورمان در مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ ، تنها راه دست‌یابی به توافق هسته‌ای را پذیرش حقوق مسلم ملت ایران در حفظ ظرفیت و توسعه مطمئن زیرساخت غنی‌سازی برای تأمین نیازهای کشور و لغو همه‌جانبه تحریم‌های اعمال‌شده همزمان با اعلام توافق فراگیر می‌داند و از مذاکره‌کنندگان می‌خواهد خطوط قرمز تعیین‌شده توسط مقام معظم رهبری و نکات مطرح‌شده در سخنرانی اخیر معظم‌له به‌ویژه محفوظ‌ماندن تکریم، حرمت و پیشرفت ملت ایران و توافق یک مرحله‌ایِ غیر قابل تفسیر و تأویل را در فرایند مذاکرات به‌عنوان منشور تأمین حقوق هسته‌ای ایرانیان، به‌طور جدی و دقیق رعایت نمایند.

۵ـ ملت مقاوم و با بصیرت ایران اسلامی؛ رفتارهای غیرمنطقی، باج‌خواهانه و اعمال تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه نظام سلطه به سرکردگی امریکا را محکوم نموده و با تأکید بر تقویت ساخت درونی و تکیه بر ظرفیت‌های بالنده و بی‌شمار کشور به‌عنوان مطمئن‌ترین راه مقابله با راهبرد دشمن، از مسئولین و کارگزاران نظام می‌خواهد ضمن قطع امید از خارج از کشور، با نهادینه‌سازی رویکرد "اقتصاد مقاومتی" و مدیریت جهادی و انقلابی در صحنه‌ی تولید ملی و اعتماد به جوانان خلاق و کارآفرین؛ زمینه تسریع در تحقق سند چشم‌انداز بیست‌ساله نظام را فراهم ساخته و با کاهش اتکا به فروش نفت و کُند کردن حربه تحریم، دشمنان و جبهه معاندین انقلاب و نظام را در دست‌یابی به اهداف شیطانی و ضد ایرانی خود با شکست و خفت مواجه سازند.

۶ـ ما ملت انقلابی و استکبار ستیز ایران، مقاومت اسلامی در منطقه که بیش از هر زمان دیگری 
نظام سلطه و رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است را حاصل "صدور انقلاب" و گفتمان عزت‌آفرین و رهایی‌بخش آن دانسته و با محکوم‌کردن جنگ‌های نیابتی و جنایات تروریستی داعش و گروهک‌های سلفی و تکفیری در کشورهای اسلامی که با طراحی و حمایت امریکا، رژیم اشغالگر قدس و هم‌پیمانان غربی ـ عربی آنان، برای تأثیرگذاری بر جریان سیال مقاومت و امنیت‌سازی برای صهیونیست‌های غاصب، صورت می‌پذیرد، پشتیبانی خود را از دولت و مردم مقاوم کشورهای سوریه و عراق اعلام داشته و برای نجات آنان از این فتنه بزرگ از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

۷ـ ملت انقلابی و بصیر ایران، خیانت رژیم‌های دست‌نشانده منطقه و همراهی با رژیم صهیونیستی و جبهه کفر و استکبار را عامل خون‌های به ناحق ریخته شده مردان و زنان و کودکان مظلوم در سوریه، عراق و نیز، غزه و بحرین دانسته و از کمک‌های مستشاری و تعیین‌کننده "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" و فرمانده غیرت‌مند و ولایت‌مدار نیروی قدس که در کنار ارتش و بسیج مردمی عراق و سوریه با خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار و فتنه تروریستی داعش و گروهک‌های تکفیری و سلفی در این کشورها، موجبات افتخار و مباهات ایرانیان نزد امت اسلامی را فراهم آورده‌اند، قدردانی و بر تداوم تلاش آنان در این مسیر مقدس و انقلابی تأکید می‌نماید. 

۸ـ ملت مسلمان و بیداری‌بخش ایران، ضمن ابراز تنفر و انزجار از اقدام غیر انسانی و شنیع اهانت به ساحت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) که خشم مقدس امت اسلامی را برانگیخته است، تلاش اردوگاه سلطه و صهیونیسم بین‌الملل در جهت خدشه‌دار کردن چهره رحمانی دین مبین اسلام از طریق فرقه‌سازی‌های جعلی و تولید و سازماندهی گروهک‌های منفورِ تروریست و ضداسلامی مانند القاعده و داعش را محکوم نموده و از دستگاه‌ها و نهادهای مسئول کشور می‌خواهد با تبیین مفاهیم کلیدی 
پیام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و امریکا، بسترهای لازم برای شناخت بی‌واسطه 
از اسلام و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را به‌ویژه در تعاملات و مناسبات بین‌المللی بیش از بیش فراهم آورند.

۹ـ ملت انقلابی و مجاهد ایران اسلامی، ضمن حمایت از انقلاب‌های مردمی ملت‌های منطقه و تأکید بر خاموشی‌ناپذیری شعله‌های دشمن‌سوز بیداری اسلامی و محکوم‌کردن جنایات مزدوران وابسته به امریکا و ارتجاع منطقه در بحرین و دیگر بلاد اسلامی، تحولات اخیر یمن را حاصل مبارزه و مقاومت مردم و خون‌های ریخته‌شده در پای 
نهال انقلاب این کشور و نوید‌بخش آینده مستقل و روشن برای رهایی سرزمین یمن از سلطه غرب و حاکمان دست‌نشانده دانسته و با تأکید بر حساسیت شرایط به آحاد مردم به‌ویژه گروه‌های سیاسی این کشور اسلامی هشدار می‌دهد که مراقب دشمنان اسلام و توطئه‌های خارجی بوده و بسترهای لازم برای استقرار دولتی فراگیر و مردمی را به‌عنوان تنها راه حل پایان بحران و عبور از مرحله‌ی دشوار کنونی فراهم نمایند.

۱۰ـ ملت مجاهد و شهیدپرور ایران اسلامی، دستاوردها و توانمندی‌های خود در حوزه صنعت دفاعی به‌ویژه اقتدار موشکی را نماد قدرت بازدارندگی، تضمین امنیت ملی و غیرقابل مذاکره با جبهه بهانه‌جویان و زورگویان در فرآیند مذاکرات هسته‌ای دانسته و به قدرت‌های استکباری هشدار می‌دهد در صورتی که بخواهند در پی تحقیر ایرانیان برآمده و با انجام خطای محاسباتی، امنیت و منافع ملی ملت ایران را 
با تهدید و خطر مواجه سازند با ضربه متقابل ملت مقاوم ایران روبرو شده و به مدد نیروهای مسلح و مقتدر کشور با پاسخ قاطع، ویرانگر و غیرقابل مهار خود در تمامی موقعیت‌های دسترسی به دشمن، باعث عبرت و پشیمانی زورگویان خواهد شد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
بیست و دوم بهمن‌ماه ۱۳۹۳
برابر با بیست و یکم ربیع‌الثانی ۱۴۳۶ هجری قمری
و مصادف با یازدهم فوریه ۲۰۱۵ میلادی
مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس

مشایخی: ورزشکاران از جامعه جدا نیستند/ مردم دوباره حماسه آفریدند

رئیس کنگره شهدای ورزش کشور گفت: مردم با حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک بار دیگر حماسه آفریدند.

سردار مشایخی در حاشیه حضور در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن گفت: یک بار دیگر شاهد حماسه حضور مردم هستیم و الان که حدود ساعت ۱۱ صبح است شاهد این هستیم که سیل عظیمی از مردم در دریای خیابان آزادی حضور دارند و هر چه پیش می رود رودخانه های مردمی از خیابان های اطراف به میدان آزادی می پیوندند تا حماسه سازی کنند.

رئیس پیشین سازمان بسیج ورزشکاران خاطرنشان کرد: واقعا درود بر این ملت که به حق در این توده مردمی حضور دارند و پای نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند.

وی درخصوص حضور ورزشکاران تصریح کرد: ورزشکاران ما جدا از جامعه نیستند و آنها هم جزیی از این مردم اند و آنها نشان دادند که در همه جا کنار مردم هستند و اینجا هم نشان دادند که قهرمان هستند.

تیمور غیاثی: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن وظیفه ورزشکاران است

قهرمان اسبق دوومیدانی کشور گفت: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همراهی با ملت از وظایف ورزشکاران است.

 تیمور غیاثی در خصوص حضورش در مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن گفت: وظیفه شرعی و تکلیفم بود که برای ادای دین به کشورم در این مراسم شرکت کنم. ما همیشه آماده هستیم تا مثل همیشه حماسه بیافرینیم.

قهرمان سابق دوومیدانی ایران و آسیا در خصوص حضور جامعه ورزش در این مراسم،‌ تصریح کرد: جامعه ورزش همیشه یک پای ثابت در مراسم‌های اینچنینی بوده و در همه عرصه ها برای اعتلای نام ایران به میدان می روند و حضور در این مراسم را وظیفه خود می دانند.

مناف هاشمی:خانواده بزرگ ورزش با تمام ظرفیت خود در خدمت انقلاب است

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت: خانواده بزرگ ورزش و جوانان با تمام ظرفیت و توان خود در خدمت آرمان های انقلاب اسلامی است.

سید مناف هاشمی در سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: ورزشکاران، پیشکسوتان، مربیان و جوانان میهنمان همواره ثابت کرده اند که برای کشور خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و در تمامی عرصه های بین المللی نام ایران اسلامی را طنین انداز می سازند.

وی افزود: جامعه بزرگ ورزش و جوانان در راهپیمایی سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز با هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه فجر وزارت ورزش و جوانان در سراسر کشور حضوری پرشور خواهند داشت و به جهانیان نشان می دهند که گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و همراه و پشتیبان دولت هستند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: جوانان و ورزشکارانمان بار دیگر به میدان می آیند تا در کنار ملت شریف ایران نشان دهند در همه صحنه ها حضوری ثمربخش خواهند داشت.

آقامیر: ورزشکاران ایران از دستاوردهای انقلاب دفاع خواهند کرد

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: ورزشکاران و مردم ایران از دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه عرصه ها دفاع خواهند کرد.

 آقامیر در حاشیه حضور در مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن، گفت: مردم ما  همچنان به پای اعتقاداتشان به صحنه آمده‌اند تا از دستاوردهای انقلاب و از آرمان‌های امام بزرگوار پاسداری کنند.

وی افزود: نظام ما ۳۶ سال را این‌گونه پشت سر گذاشته و امیدوارم در سال‌های آتی، اتحاد و همبستگی مردم و مدعوین در چارچوب احیای احکام اسلامی و آرمان‌های انقلابی و اسلامی پایدار باشد و این پیامی برای دنیاست که ما مقابل تمام زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌های استکبار خواهیم ایستاد و از منافع ملی کشورمان و ارزش‌هایمان و دستاوردهای انقلاب دفاع خواهیم کرد. این یک پیام بزرگی برای جهانیان است که ما گوش به حرف رهبریم.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران تصریح کرد: ما با تمام ارگان‌های مربوطه‌ در این مراسم شرکت کردیم و همپای مردم تا آخر خواهیم بود.

حضور وزیر علوم و روسای دانشگاه‌های تهران در راهپیمایی ۲۲بهمن

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه جمعی از روسای دانشگاه های تهران و معاونین وزارت علوم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند.

محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، نیلی احمد آبادی سرپرست دانشگاه تهران و اکرمی رئیس دانشگاه هنر با حضور در مقابل سردرب دانشگاه تهران به سیل عظیم راهپیمانان ۲۲ بهمن پیوستند.

وزیر علوم با شرکت در این راهپیمایی همچنین از غرفه های فرهنگی هنری و همچنین پیاده راه انقلاب اسلامی که در مقابل سردر اصلی دانشگاه تهران برپا شده بود بازدید کرد.

فرهادی: محکم و مقاوم تر از همیشه پای آرمان های انقلاب ایستاده ایم

وزیر علوم گفت: دشمن تصور می کند به خاطر مشکلات ملت ایران از انقلاب اسلامی خسته شدند اما حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان می دهد که محکم تر و مقاوم تر از همیشه پای آرمانهای انقلاب ایستاده ایم.

محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به همه ملت ایران به ویژه دانشجویان و دانشگاهیان تبریک می گویم. امروز دانشگاهیان از مقابل درب دانشگاه تهران به سیل عظیم ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن می پیوندند و همه باید برای روشن نگه داشتن چراغ انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

وی درخصوص حضور جامعه دانشگاهی و نقش آنها در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جامعه دانشگاهی همیشه در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی حضور داشتند و در اوج سال های ۵۶ و ۵۷ دانشگاهیان درگیر مبارزه با رژیم پهلوی بودند. لذا دانشگاهیان نقش مهمی در شکل دادن به حرکت های مردم داشتند و خوشبختانه آن روح آزادگی و تحرک به استکبارستیزی در همه آحاد مردم به ویژه دانشگاهیان وجود داشت.

وزیر علوم افزود: همراهی آنها با روحانیت و مردم باعث پیروزی قدرتمندانه انقلاب اسلامی در ایران شد و این اتحاد و همبستگی همچنان ادامه دارد تا انقلاب اسلامی ایران در حال پیشرفت و تعالی و بالندگی خود مقاوم تر و محکم تر حرکت کنند.

وی با اشاره به اهمیت راهپیمایی امسال گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن همیشه مهم و حیاتی بوده چراکه هر ساله دشمن تصور می کند با توجه به مشکلات موجود در کشور مردم از انقلاب و آرمان های آن خسته شدند اما ملت ایران هر سال با حضور گسترده در راهپیمایی نشان می دهند که استوارتر و محکم تر از همیشه پشت سر این انقلاب ایستاده اند اما حضور مردم امسال با توجه به شرایط خاص جهانی و توطئه هایی که در منطقه شکل گرفته و همچنین مذاکرات هسته ای مهم تر و حیاتی تر از همیشه است.

فرهادی گفت: دشمن باید پیام حضور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را دریابد و این پیام این است که با وجود همه مشکلات و سختی ها و موانعی که دشمن در مقابل ایران ایجاد کرده اما ملت ایران و مسئولان همه پای آرمان های این انقلاب محکم تر از همیشه ایستاده اند و همچنان در راه آزادی و استقلال و پیشرفت کشور در صحنه هستیم.

گودرزی: ورزشکاران پاسدار ارزش‌های انقلاب و اخلاق اسلامی هستند

وزیر ورزش و جوانان با حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن گفت: ورزشکاران ایرانی در همه عرصه‌های بین اللملی و داخلی پاسدار ارزش‌های انقلاب و اخلاق اسلامی هستند.

محمود گودرزی که امروز به همراه معاونان، مسئولان ، روسای فدراسیون ها و ورزشکاران در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن حضور پیدا کرده بود ضمن بیان این مطلب افزود: ورزشکاران ما همواره ارزش‌های انقلاب اسلامی را پاس داشته‌اند و همواره نشان دادند که اخلاق و اسلام را در این حوزه پاس می دارند.

وی ادامه داد: وزارت ورزش که با طیف وسیع جوان و عموم مردم مواجه است خود را ملزم می داند فرمایشان مقام معظم رهبری و تدابیر ریاست محترم جمهور را برای پایداری و حفظ ارزش ها به خصوص پررنگ شدن مسائل فرهنگی در ورزش و به ویژه سبک زندگی جوانان شایسته ایران اسلامی نصب العین خود قرار دهد.

محمود گودرزی خاطرنشان کرد: امروز هم بنده به همراه معاونان، ورزشکاران و قهرمانان به عنوان بخشی از دریای عظیم مردم در حمایت از انقلاب به خیابان ها آمده‌ایم و دوشاش مردم آغاز سی و هفتمین پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می داریم.

هاشمی:جامعه ورزش حامی انقلاب است/حمایت ازتیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: مردم همه جا ثابت کردند پشت انقلاب هستند و امیدوارم این حضور پرشور پشتوانه تیم مذاکره کننده هسته ای باشد.

کیومرث هاشمی پس از حضور در مراسم ۲۲ بهمن، گفت: من به مردم عزیزمان که با حضور بسیار پررنگ‌شان در جشن پیروزی شکوهمند انقلاب که ۳۶ سال پیش در سال ۵۷ با انقلاب مردمی و با رهبری امام راحل انجام شد، تبریک می‌گویم.

راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در تهران 

وی افزود: بیشتر جوانانی که امروز در این جشن بزرگ حضور دارند، سال ۱۳۵۷ هنوز به دنیا نیامده بودند اما امروز به صحنه آمده‌اند تا در خط مقام معظم رهبری و ولایت باشند و ثابت کنند با وجود تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد همچنان پشت نظام و آرمان های امام هستند.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: مردم همیشه قدردان خون شهدا و زحمات رهبری هستند. امیدواریم که این حضور همچنان در سال‌های آتی ادامه داشته باشد. این روزها تیم هسته‌ای ما روزهای سختی را سپری می‌کند و مذاکرات سختی را سپری می کند. امیدوارم این حضور پشتوانه بسیار خوبی برای مذاکرات هسته‌ای باشد و مسئولین قدر این حضور پرشور را بدانند.

هاشمی در خصوص حضور ورزشکاران در این مراسم، تصریح کرد: ورزشکاران در همه جا همگام مردم هستند و در این مراسم هم تمام فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی، قهرمانان، ورزشکاران، پیشکسوتان، بزرگان ورزش آمده‌اند و من هم به سهم خودم این حضور را تبریک می‌گویم.

روحانی: فکر نکنید ملت ایران از فشار و تحریم ها می‌ترسد‎

رئیس‌جمهور گفت: غربی‌ها می‌گویند ایران به خاطر تحریم ها پای میز مذاکره آمده است اما دروغ می‌گویند؛ اگر فکر می‌کنید ایران به خاطر تحریم تسلیم شده است چرا به تحریم ها ادامه نمی دهید و مذاکره می‌کنید.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع راهپیمایان مراسم ۲۲ بهمن، گفت: اکنون ۳۶ سال از خواست مردم برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی گذشت اما هنوز آرمان ملت ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است. 

رئیس‌جمهور مردم‌سالاری و دین‌سالاری را دو ارزش و آرمان جمهوری اسلامی نام برد و گفت: جمهوری اسلامی تبلور شریعت در ظرفیت یک ملت بزرگ است. جمهوری اسلامی تجلی حکومت خداوند بر قامت ملت رشید است. جمهوری اسلامی اعمال اراده الهی از طریق امتی بیدار و هوشیار است.

وی با تاکید بر اینکه ریشه‌ها، آرمان‌ها و اصول انقلاب تغییرناپذیر خواهد بود، گفت: اگر در فروع و اجرا چیزی مد نظر باز شد، باز هم در چارچوب جمهوری اسلامی از طریق انتخابات و صندوق آرای مردم جلوه‌گر خواهد شدم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: انقلاب ایران به فرموده امام خمینی، جمهوری اسلامی است نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد. اسلامیت ما، عین جمهوریت ماست و جمهوریت ما عین اسلامیت ماست.

روحانی تصریح کرد: ما برای اعمال اراده مردم بهترین راه را اجرای احکام اسلام می‌دانیم و برای جمهوریت بهترین راه اراده مردم و حاکمیت مردم در چارچوب مقررات اسلامی است.

وی با بیان اینکه امام به رای مردم شرعیت داد، گفت: مقام معظم رهبری هم رای مردم را حق‌الناس اعلام کرده‌اند. بنابراین جمهوری اسلامی یک نظام انتخاباتی با مبنای شرعی و فقهی است.

رئیس‌جمهور خواست دوم ملت را در نظام جمهوری اسلامی، استقلال نامید و گفت: مردم ما در طول سال‌ها و قرن‌ها برای استقلال مبارزه کرده‌اند؛ از زمان فتوای تنباکو گرفته تا مبارزه با خلع ید بیگانگان در مساله نفت و فتوای امام در سال ۴۳ برای مبارزه با کاپیتالیسیون و ما در انقلاب اسلامی توانستیم به استقلال دست یابیم.

روحانی با تاکید بر اینکه ما استقلال‌مان را آسان به دست نیاورده‌ایم تا آسان از دست دهیم، گفت: استقلال به معنای بیگانه‌ستیزی و بیگانه‌هراسی نیست، بلکه به معنای آن است که روی پای خود بایستیم.

وی خاطر نشان کرد: ما هرگز نخواهیم گذاشت هیچ ابر قدرتی در اراده ملی ملت ایران تاثیر بگذارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، گفت: ما در این هشت سال توانستیم استقلال خود را حفظ کنیم. بنابراین در میز مذاکره هم از استقلال‌مان دفاع می‌کنیم و دفاع خواهیم کرد.

روحانی ادامه داد: آن روز که رزمندگان ما در میدان جنگ می‌جنگیدند، در پشت جبهه‌ها هم همه مردم پشتیبان رزمندگان در جبهه‌های نبرد بودند و هیچ خیانتی بالاتر از خیانت پشت جبهه نیست.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنها هم که امروز در میدان دیپلماسی مشغول مبارزه هستند، ملت ما به همراه راهبر بزرگ این انقلاب، از این جبهه پشتیبانی می‌کنند و امروز تنها دشمنان ملت؛ یعنی صهیونیست‌ها با این مذاکره مخالفند.

وی با بیان اینکه دنیای امروز به خیانت صهیونیست‌ها پی برده است، گفت: مخصوصا بعد از جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در جنگ غزه مرتکب شدند و همواره در میان در صحنه در منطقه ما بودند، بیش از پیش خیانت آنان آشکار می‌شود.

روحانی در ادامه سومین خواست ملت را از نظام جمهوری اسلامی، آزادی نامید و گفت: جمهوریت بدون آزادی معنا ندارد. اسلام و اسلامیت هم در کنار آزادی است. وحدت ملی ما هم امروز با کثرت و تنوع افکار داخلی به انسجام ملی خود ادامه می‌دهد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تنوع افکار، سلایق و تحلیل‌ها بلامانع است، گفت: با وجود تنوع افکار و سلایق، اما در منافع و مصالح ملی ما همه یکصدا هستیم و امروز هم مانند ۳۶ سال پیش باز فریاد می‌زنیم، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از آن همه مردم ایران است، گفت: انقلاب مربوط به یک قوم و یا قشر خاص نیست، چرا که ملت ایران یکپارچه قیام کرد و این انقلاب را به پیروزی رساند. امروز همه باید یکپارچه از منافع مردم و نظام جمهوری اسلامی به خوبی دفاع کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه انقلاب برای تغییر رسم‌ها بود و نه تغییر اسم‌، اظهار داشت: انقلاب برای زدودن رسوماتی بود که عدالت، آزادی و ارزش‌های دینی را نادیده می‌گرفت. امروز هم خواسته مردم و نسل جوان ما، همان خواسته‌های ۳۶ سال پیش ملت ایران است.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به انتخابات ۲۴ خرداد، گفت: مردم ما در سال گذشته با آرای خود طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری، پای صندوق رای آمدند و دولت تدبیر و امید را انتخاب کردند و این دولت متعهد به رای مردم و وفادار به وعده‌های خود خواهد بود و یکی پس از دیگری وعده‌های خود را عملیاتی خواهد کرد.

وی گفت: این دولت در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و رفاه اجتماعی توانسته‌ است پیام تدبیر و امید با حمایت و همکاری مردم به گوش جهانیان برساند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به دستاوردهای دولت گفت: در ۱۰ ماهه ابتدای امسال صادرات نسبت به ۱۰ ماهه پارسال ۲۴ درصد رشد داشته است؛ مقصود من صادرات غیرنفتی است.

وی افزود: میزان صادرات ما ۳۴.۳ میلیارد و امسال در ۱۰ ماهه اول ۴۲.۶ میلیارد بوده است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: در زمینه نفت و گاز علیرغم تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی، پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته‌ایم، تولید نفت ما در یک سال گذشته از ۲.۷ میلیون بشکه به ۲.۹ میلیون در روز ارتقا یافته است.

روحانی با اشاره به تولید گاز، گفت: در زمینه تولید گاز پنج فاز در پارس جنوبی به  ثمر نشسته است و امروز نسبت به پارسال روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز را بیشتر تولید می‌کنیم و تا سال آینده هم ۱۰۰ میلیون مترمکعب دیگر به آن افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به حوزه کشاورزی، گفت: در حوزه کشاورزی علیرغم خشکسالی و مشکلات دیگری که داشتیم، در زمینه گندم دو میلیون تن افزایش تولید داشتیم. در زمینه مکانیزه کردن کشاورزی توانستیم تحول بسیار خوبی ایجاد کنیم. تعداد تراکتورهای ما نسبت به پارسال ۲۵۰ درصد و تعداد کمباین ما ۳۵۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس‌جمهور افزود: ۵۵۰ هزار هکتار اراضی دشت خوزستان و ایلام را احیاء کرده‌ایم.

روحانی با اشاره به کاهش تورم، گفت: همانطور که پارسال به شما قول دادم و اعلام کردم تورم ۳۵ درصدی را در سال آينده به ۲۵ درصد خواهم رساند، امروز با افتخار می‌گویم که تورم به زیر ۱۷ درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: پس تولید توانسته است با حمایت مردم، جوانان و کارآفرینان، قدم مهمی را در رشد کشور بردارد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در زمینه علم و فناوری و فرهنگ شاهد این رشد بسیار بالا در تمام دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و مراکز علمی هستیم و بحمدالله دانشگاه‌ها نسبت به گذشته آرام‌تر و با کیفیت‌تر به کار خود ادامه می‌دهند.

روحانی در ادامه گفت: این دولت پس از چند سال قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را عملیاتی کرده است. در طول مدتی که قانون را اجرا کرده، شرکت‌های دانش‌ بنیان به ۱۳۰۰ شرکت افزایش پیدا کرده است؛ یعنی در طول چند ماه رشد ما ۲۲ برابر بوده است.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی را ایجاد کردیم و سرمایه آن را به ۲۰۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به رشد علمی در کشور، گفت: از لحاظ صعود رتبه علمی، کشور نسبت به پارسال دو رتبه صعود داشته و به رتبه ۱۴ جهان رسیده است.

روحانی با اشاره به تکنولوژی نانو، گفت: در زمینه نانو رتبه هفت جهان را کسب کردیم؛ یعنی یک رتبه و یک پله نسبت به پارسال صعود کرده‌ایم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به تولید علم، گفت: رهبر انقلاب همواره بر رشد علم و فناوری در کشور تاکید داشته‌اند. ما امروز در سالگرد انقلاب می‌توانیم با افتخار بگوییم جوانان عزیز ما در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بیش از هر زمان دیگر به فعالیت علمی خود ادامه می‌دهند و دولت پشتیبان آنها خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به مسئله سیاست خارجی بیان داشت: دولت در زمینه سیاست خارجی به همان شعار خود متعهد است و آن تعامل سازنده با جهان با حفظ منافع، اصول و آرمان های انقلابی است.

وی افزود: دولت توانست بن بست را در مذاکرات بشکند و با رویکرد جدید مذاکرات را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه آنچه ما در مذاکرات به دنبال آن هستیم رسیدن به تفاهم مشترک برد - برد است تاکید کرد: مذاکرات برد - برد بدین معناست که ایران شفافیت اش را برای فعالیت صلح آمیز در چارچوب مقررات بین المللی انجام بدهد و طرف مقابل باید به تحریم های غلط و ضد انسانی و غیر قانونی خود پایان دهد. این به نفع دو طرف است.

روحانی خاطرنشان کرد: آنجا که تحریم پایان می یابد هم به نفع ایران است و هم به نفع طرف مقابل است. اینکه آنها می گویند ایران به خاطر تحریم ها پای میز مذاکره آمده است دروغ میگویند، ایران به خاطر فشار تحریم پای میز مذاکره نیامده است، ایران به خاطر منطق پای میز مذاکره حاضر شده است.

وی تصریح کرد: ایران برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه مذاکره را قبول کرده است و اگر آن طور که آنها  ادعا می کنند تحریم باعث شده که ملت ایران تسلیم شود پس چرا به تحریم ادامه نمی دهیم. پس چرا آمده اید پای میز مذاکره تا تحریم ها برداشته شود. دروغگویی را کنار بگذارید و بیایید با ملت های خودتان با صداقت حرف بزنید.

رئیس جمهور خطاب به سردمداران غرب اظهار کرد: بیایید به ملت های خود بگویید در مقابل ملت ایران راهی جز تعامل برای دنیا باقی نماینده است و بیایید بگویید با صدای رسا به دنیا بگویید اگر در منطقه قرار باشد صلح و ثبات مستقر شود و اگر قرار باشد تروریسم ریشه کن شود راهی جز تعامل با جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

رئیس جمهور با اشاره به تحولات منطقه و همچنین کشورهایی همچون عراق سوریه و یمن گفت: دیدید که در سوریه، عراق، یمن و لبنان آن قدرتی که توانست در برابر گروه های تروریستی به ملت سوریهف عراق، یمن و لبنان کمک کند تنها جمهوری اسلامی ایران بود.

روحانی افزود: امروز شما می بینید با ادامه تحریم اجماعتان با شکاف مواجه می شود، پس بیایید واقعیت را به مردم بگویید. این مذاکرات به نفع جهان است، به شرط آنکه راه عزتمندانه ای که جمهوری اسلامی ایران پیش پای شما گذاشته است به خوبی و به درستی از این فرصت استفاده کنید.

رئیس جمهور گفت: فکر نکنید ملت ایران از فشار و تحریم می ترسد جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد رشد و توسعه و ثبات جهانی است و همانطور که مقام معظم رهبری اعلام کردند ما دنبال توافقی هستیم که بردارنده عزت و پیشرفت ملت ایران باشد.

روحانی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته توانسته ایم بخشی از تحریم ها را کنار بگذاریم تاکید کرد: شما می دانید قریب به ۱۲ میلیارد دلار از دارایی های ملت ایران که بلوکه شده بود را آزاد کردیم.

وی افزود: ما دور زدن تحریم ها را در طول یک سال گذشته تسهیل کردیم و شما می دانید جلوی تحریم نفتی که آمریکا ظالمانه دنبال آن بود را گرفته ایم و شما می دانید که در زمینه امور مالی و بانکی قدم هایی برای گشایش این امر ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: ما قطعات پتروشیمی و هواپیمایی و قطعات مورد نیاز صنعت حمل و نقل را از تحریم آزاد کرده ایم و کالاهای اساسی و فلزات گرانبها را از تحریم خارج کردیم.

رئیس جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران به تعهد خودش در مقابل ملت ایران برای پیشرفت و همچنین برای متعهد ماندن به آرمان هایش پایبند خواهند بود و همانطور که این دولت از ابتدا اعلام کرده است که هم سانتریفیوژ خواهند چرخید و هم اقتصاد کشور به آن پایبند است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شما می دانید که دولت در یک سال گذشته با قدم هایی که با همت مردم برداشته ایم ایران هراسی، اسلام هراسی را کاسته است و به جهانیان روشن کرده است که منطق ایران در برابر دیگران و در برابر غرب همان منطق نامه امام به گورباچف و نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما با منطق با دنیا سخن می گوییم خاطرنشان کرد: ما با همین منطق راهمان را ادامه خواهیم داد راه ما پیشرفت و تعالی کشور است و همانطور که دیدید ما در زمینه منطقه ای و ثبات آن قدم های بسیار موثری را برداشته ایم.

روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با موفقیت نشست وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش غیر متعهد ها را در حمایت از ملت فلسطین در تهران برگزار کرد گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت به حمایت از مردم فلسطین و غزه در برابر تجاوز ناجوانمردانه اسرائیل ایستادگی کرد.

رئیس جمهور اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مسیر و راه خود را ادامه خواهد داد، البته هر کاری ما کردیم از انقلاب، از پیروزی در جنگ و تا اقداماتی تا به امروز در برابر توطئه ها انجام داده ایم فقط با اتکا و اتکال به خداوند بوده است.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: هر کاری که تا به امروز انجام داده ایم با حمایت های مردم بوده است و توجه ما به خداست و سرمایه اصلی ما حق، خاندان اهل بیت و توجهات ولی عصر امام زمان است و ما می دانیم با کمک حق راهمان را تا پیروزی ادامه خواهیم داد.

روحانی گفت: امروز که روز پیروزی ملت ایران است، باز هم دست استمداد ما به سمت حق است و از خدا می خواهیم که ملت ما را در مسیر سربلندی کشور همواره پیروز و موفق بگرداند و باران رحمتش را بر ما نازل کند و دریغ نفرماید.

ایران میز مذاکره را ترک نمی کند/ حمایت سران قوا از توافق هسته ای

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان یکی از مسئولین آمریکایی مبنی بر ترک میز مذاکره گفت: اما ایران هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نمی کند چون زبان منطق دارد و زبان تهدید ندارد.

 علی لاریجانی  در مراسم سخنرانی راهپیمایی روز ۲۲ بهمن که در میدان امام (ره) برگزار شد افزود: اتفاقا بنای ایران وقت گذرانی نیست و همان گونه که  مقام معظم رهبری فرمودند کلیات و جزئیات مسئله توافق هسته ای در یک جلسه می تواند به توافق برسد، اما ملت ایران زبان تهدید و زور را با صلابت پاسخ می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: حضور چشم گیر شما در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دهنده حساس بودن شما نسبت به سر نوشت خود است مخصوصا در شرایط امروز ایران و منطقه حضور شما حاوی پیام، پایبندی شما به راه امام و شهداسات و حق همین است که ملت بزرگوار ما که با انقلاب خود تحول چشم گیر ایجاد کرد باید در تداوم انقلاب خود ثابت قدم باشد.

لاریجانی بیان داشت: در سال ۱۳۵۷ ملت ایران با راهبری امام خمینی (ره) پس از ۱۵ سال مبارزه توانست رژیم دیکتاتوری و ستم شاهی را کنار بزند.

وی اظهار داشت: کسانی که اختناق پهلوی را دیده اند به خوبی می دانند مبارزه با رژیمی که آمریکا و غرب از آن حمایت می کرد چقدر مشکل و پر هزینه بوده است چنانچه آمریکا در آن دوران بیش از ۶۰ هزار مستشار را در ایران جای داد و آنها  صنعت مختصر کشور را به گونه ای طراحی کردند که موجب وابستگی کشور به خارج باشد و آبادانی کشور به چند شهر بزرگ محصور شده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روستاهای کشور در بدترین شرایط زیستی قرار داشتند، چنانچه مردم هیچ نقشی در حکومت نداشتند و شاه خود را مالک کشور می دانست و هر گونه مخالفتی را سرکوب می کرد.

لاریجانی ادامه داد: شاه چون ملت را همراه نداشت؛ خود را وابسته غرب کرده بود و آنها از طریق سفرای خود دستورات اجرایی خود را به شاه ابلاغ می کردند و عملا با سیاست های غرب، شاه متحد رژیم صهیونیستی شده بود و با کشورهای عربی و اسلامی روابط سردی داشت.

وی گفت: حتی در جنگ اعراب و اسرائیل و محدودیت فروش نفت، شاه به اسرائیل نفت فروخت به همین جهت ملت ایران در زمان شاه دچار سرشکستگی شده بود و امام خمینی(ره) در چنین وضعیتی دست ملت ایران را گرفت و با صدای بلند از حقوق ملت دفاع کرد.

لاریجانی بیان داشت: امام خمینی (ره ) به ملت ایران آموخت که راه خروج از سر افکندگی و وابستگی به دست خود ملت است و باید با قیام خود سر نوشت خود را عوض کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: حضور جدی ملت در سرنوشت سیاسی خود در انتخابات متعدد، مردم سالاری را تثیبت کرد.

وی تاکید کرد: امروز مسئله هسته ای کشور که سالهاست غرب به این بهانه با ملت ایران ستیز جدی را با ما آغاز کرده است به حضور چشم گیر ملت در صحنه نیاز دارد که شما با حضور چشم گیر اراده خود را در حفظ این دستاورد نشان دادید.

لاریجانی بیان داشت: از ابتدای مذاکرات ملت ایران نشان داد که این مسئله از طریق راه حل سیاسی قابل حل و فصل است چرا که ایران به فتوای رهبر انقلاب هیچ گاه به دنبال سلاح اتمی نبوده و نخواهد بود و غرب بود که گاه میز مذاکره را ترک می کرد و با زبان زور به دنبال نفی تکنولوژی صلح آمیز هسته ای بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز هیچ یک از مسئولین نظام مخالف توافق در موضوع هسته ای نیستند البته ممکن است افرادی، نگاه دیگری داشته باشند که طبیعی است. در کشوری که دموکراسی است آراء مختلف وجود دارد اما مسئولین نظام، رهبری انقلاب و همه قوا از توافق در مسئله هسته ای حمایت  می کنند اما توافقی که همراه با عزت مندی ملت باشد و توافقی که دستاورد هسته ای را حفظ کند و زمینه رشد آن را فراهم کند.

لاریجانی ادامه داد: از توافقی حمایت می کنیم که از برخی مشکلات اقتصادی کشور که از رهگذر تحریم های ظالمانه ایجاد شده است را مرتفع کند و اگر مذاکرات در چنین چهارچوبی به نتیجه برسد همان توافق خوب است که مقام معظم رهبری آن را تاکید کردند.

وی بیان داشت: آمریکا و ۵+۱ چنانچه از دو چیز پرهیز کنند می توانند به توافق برسند اول اینکه مبنای توافق مقررات بین المللی باشد و به دنبال فریب کاری نباشند که ملت به این فریب کاری ها جواب رد خواهد داد.

لاریجایی گفت: دوم اینکه  آنها نباید دنبال این باشند که در مذاکرات نیاز خود را به عنوان امتیاز به ایران بفروشند که خریدار ندارد و ما بهتر از شما به شرایط منطقه آگاه هستیم و از نیازهای شما هم مطلع هستیم. ضرورتی ندارد وقت خود را صرف این امر کنید که به صورت تصنعی موضوع تحریم را آنقدر بزرگ جلوه دهید که بتوانید نیازهای خود را پشت آن مخفی کنید و بدانید که ملت ایران و مذاکره کنندگان به این مسائل آگاه هستند و پاسخ قاطع به آن خواهند داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود بیان داشت: مسئله دیگر امنیت و آرامش کشور است که از بدو پیروزی انقلاب با همه دسیسه های بیگانگان با حضور ملت در صحنه پایداری یافته است و امروز با این آشفتگی امنیتی که در منطقه مشاهده می شود، ایران امن ترین کشور منطقه است و یکی از دلایلی که غرب به دنبال حل مسئله هسته ای است، نیاز آنها به قدرت منطقه ای ایران است که توانایی ایجاد امنیت در منطقه را دارد.

لاریجانی بیان داشت: از نظر ما امنیت ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام در اولویت قرار دارد و آنچه به امنیت ملی کشور و امنیت اجتماعی جامعه بر می گردد موضوعی است که در درجه اول قرار دارد و بعد امنیت در کشورهای پیرامونی و منطقه که به جای خود مهم است و ما به عنوان ملت مسلمان انقلابی نسبت به سرنوشت آنها مسئولیت داریم؛ نظیر حمایت ایران از ملت فلسطین، عراق و سوریه که در این سالها با حمایت ایران توانستند بر مشکلات خود فائق آیند.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود حمایت از مستضعفان و مسلمانان را توصیه نموده است و امروز در برابر تروریستهای جاهل وظیفه ما مقابله با آنها است تا به مسلمانان منطقه در این امر کمک کنیم.

البته باید به این امر  توجه شود که مقابله با تروریستها در دیگر کشورها عملا حمایت از کشور خودمان است چون نا امنی در آن کشورها می تواند به امنیت کشور ما لطمه بزند.

لاریجانی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: یکی از ضعف های کشور در بخش اقتصادی است و علی رغم تلاش های ارزشمند دولتهای مختلف و اقدامات شایسته آنها در مناطق محروم؛ همچنان رشد اقتصادی مطلوب نیست. البته تحریم ها موثر بوده است، اما قصه پر غصه اقتصاد ایران بیشتر به روش های غلط مدیریتی مرتبط است تا تحریم های مختلف و سیاست اقتصاد مقاومتی در مجلس شورای اسلامی، قانون بهبود فضای کسب و کار و خروج از رکود بر اساس آن به تصویب رسیده است که محور آن کار آفرینی است.

وی بیان داشت: مسئله اصلی این است که تا تولید در کشور رونق نگیرد یعنی مردم در صحنه تولید وارد نشوند و با حمایت دولت زمینه سرمایه گذاری فراهم نشود و علاقمندی مردم به تولید فراهم نشود بیکاری و تورم مهار نمی شود.

لاریجانی اظهار داشت: لزومی ندارد و بلکه مضر است که دولت مالک اقتصاد کشور شود و دولت باید حامی تولید گران، کشاورزان و صنعت گران شود، تسهیلات بانکی باید در خدمت تولیدگران شود و آن گاه شغل ایجاد می شود.

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از جمله مشکلات کشور بی آبی است که کشاورزان در مشقت قرار گرفته و کشاورزان استان اصفهان هم از این مشکل رنج می برند و مخصوصا بی آبی زاینده رود نگرانی را افزایش داده است.

لاریجانی ادامه داد: اصفهان توانمندی های زیادی دارد و باید با کمک هم این توانمندی ها را پیش ببریم و زمینه شکوفایی آن را فراهم کنیم، البته نمایندگان اصفهان تلاش جدی برای رفع بی آبی داشته اند و من در جریان کار آنها هستم.

وی ادامه داد: دولت و مجلس تصمیم گرفته که موضوع کنترل آبها و آبیاری تحت فشار را موضوع جدی قرار دهد و بودجه جدی برای آن قرار داده ایم تا در سالهای آینده با موضوع مهار آبها بتوانیم شهرهای مختلف را به سمت بهبود ببریم.

لاریجانی اظهار داشت: برای شهر اصفهان و زاینده رود تدابیر جدی اتخاذ شده که امید است به زودی محقق شود.

وی همچنین گفت: خدمت گذاری صادقانه به معنای فراهم نمودن زمینه رشد و کار آفرینی برای مردم است و نه دعوای حیدری و نعمتی سیاسی. همه باید تلاش کنیم تا با وحدت و هم دلی انرژی صرف آبادانی کشور شود که مهمترین مسئله علاج وضع اقتصادی کشور است.

ضرورت تدوین بودجه با رویکرد اقتصاد مقاومتی/ دست بسته نیستیم

مشاور بین الملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در گفتگو با مهر عنوان کرد: برای حفظ منافع کشور و پیشرفت در مسیر آینده باید رویکرد و ماهیت بودجه کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد.

علی باقری در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران در جم خبرنگاران با بیان این که استقلال بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است اظهار داشت: مردم با این حضور خود می گویند که با همه وجود پای این استقلال ایستاده اند و حاضر نیستند هیچ خدشه ای به آن وارد شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره پیش بینی تحولات آینده منطقه و وضعیت تروریست های تکفیری گفت: تروریست ها خودشان هیچ جایگاهی ندارند؛ آنها ایادی آمریکا هستند. آمریکا که رئیس آنها است وضعتش به اینجا رسیده که می بینیم، بنابراین تروریست ها که دیگر کسی نیستند.

مشاور بین الملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ممکن است تروریست های تکفیری در کوتاه مدت هزینه هایی برای مردم منطقه داشته باشند تصریح کرد: با وجود مسئله اما ابتکار نظام سلطه برای منطقه در دراز مدت قطعا راه به جایی نخواهد برد.

باقری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات غربی ها مبنی بر دست بسته بودن ایران در مذاکرات هسته ای عنوان کرد: دست بسته کسی است که پشتوانه ای ندارد؛ پشتوانه انقلاب و نظام این دریای بی کران مردم و ایمان آنها به خداوند است.

وی همچنین در رابطه با ارزیابی خود از تاثیر نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی اظهار داشت: این یکی از ابتکارات ارزشمندی بود که توانست فضاسازی دروغین غربی ها برای اسلام هراسی را بشکند و مانند نور در فضای رسانه ای و افکار عمومی غرب بدرخشد.

باقری در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر درباره توصیه وی برای چگونگی تنظیم قانون بودجه ۹۴ با توجه به وضعیت منطقه و جهان گفت: مسئله مهمی که وجود دارد این است که چارچوب های اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده است مورد توجه قرار گیرد؛ در هر مسیری که پیش می رویم برای حفظ منافع کشور و پیشرفت باید رویکرد و ماهیت بودجه ما مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و توجه به منابع داخلی باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا لایحه بودجه فعلی این ویژگی را دارد یا خیر تصریح کرد: این را نمی دانم.

معاون سابق بین الملل شورای عالی امنیت ملی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کاندیداتوری سعید جلیلی در انتخابات آینده مجلس تصریح کرد: من سخنگوی خودم هستم.

رضوان طلب:مردم کار خود را انجام می دهند/وظیفه مسئولان سنگین‌تر شد

رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم با بیان اینکه با حضور مردم در راهپیمایی امروز، وظیفه مسئولان سنگین تر شد، گفت: مردم کار خود را انجام می دهند؛ مسئولین باید احساس شرمندگی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا رضوان طلب در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه وظیفه مسئولان با این حضور مردمی سنگین تر می شود، گفت: این حضور مردمی باعث می شود که تعهد مسئولان نسبت به این ملت وفادار بیشتر شود؛ ملت کارشان را انجام می دهند، اما مسئولان باید احساس شرمندگی کنند.

وی افزود: مهمترین اولویت امروز کشور، خدمت به مردم در همه عرصه هاست؛ از جمله اینکه در عرصه سیاسی آنچه را که مردم می خواهند و مقام معظم رهبری فرموده اند دنبال کنیم و مراقب باشیم که آرمان های انقلاب و شعارهای اولیه آن را از دست ندهیم.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم ادامه داد: در عرصه رفاه عمومی نیز باید تلاش شود که نیازهای زندگی مردم به راحتی تامین شود.

رضوان طلب با اشاره به وظیفه دانشگاهیان در برابر شور انقلابی مردم ایران، تاکید کرد: دانشگاهیان باید برای این مردم مسیر فکری سالم را فراهم کنند و نسبت به رشد علم و جهاد علمی بیش از گذشته اهتمام داشته باشند.

بادامچیان: امریکا نشان داده است که در مذاکرات صادق نیست

اسدالله بادامچیان در گفتگو با مهر عنوان کرد: آمریکایی‌ها در مذاکرات دروغ می گویند، آنها نه تنها نمی خواهند تحریم ها را بردارند بلکه در طول مدت مذاکرات نیز تحریم ها را اضافه کردند.

اسدالله بادامچیان در حاشیه مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: راهپیمایی در ایران تقریبا از سال ۱۳۴۱ در قم آغاز شد و بعد از آن با درایت و رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی اولین آن در سال ۱۳۴۲ برگزار شد.

وی افزود: سال ۵۶ نیز بعد از اقامه اولین نماز عید فطر، راهپیمایی با هدایت شهید بهشتی در منطقه پیچ شمیران تهران با برگزاری نماز جمعه برگزار شد که بعد از آن وسعت گرفت و تا به امروز بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی نیز ادامه پیدا کرد و پاسخگوی بسیاری از شبهات بوده و به نظر من نمود استقامت ملتی است.

بادامچیان ادامه داد: در همه ادوار انقلاب، تغییراتی در دولت ها به وجود آمده اما باز هم مردم در راهپیمایی حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: در تمام دنیا وقتی نظامی تغییر پیدا می کند بسیاری از آنها فقط با برگزاری مراسم های تشریفاتی دولتی، جشن های خود را برگزار می کنند اما در انقلاب اسلامی ایران در طول این ۳۶ سال تمام مراسمی که به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته مردمی بوده و شما می بینید که چه باشکوه مسئولان در کنار مردم با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب را جشن می گیرند.

بادامچیان تاکید کرد: این نشان دهنده مردم سالاری اسلامی است، مردم سالاری که در آن تمام اقشار مردم این بار با خانواده هایشان در آن حضور پیدا می کنند و این به نوعی پاسخ به کسانی است که می گویند در انقلاب اسلامی ایران گسستی بین نسل ها به وجود آمده و شما می بینید که به هیچ عنوان چنین مسئله ای وجود ندارد و همه اقشار از کودک چند ماهه گرفته تا پیرمرد ۹۰ ساله در این راهپیمایی شرکت کرده اند.

بادامچیان درباره مذاکرات هسته ای کشورمان توضیح داد: مذاکرات بخشی از جنگ ما با استکبار جهانی است که اکنون باعث به وجود آمدن شفافیت هایی شده به این معنی که برخی ها در داخل کشور تصور می کردند که اگر ما با غرب توافق کنیم دشمن می تواند بازی با ما را شروع کند در حالی که این یک خوش خیالی است و می بینیم که همه به این نتیجه رسیده اند که ما به واقع گرایی نزدیک تر شدیم.

وی افزود: متاسفانه آمریکایی ها دروغ می گویند، آنها نه تنها نمی خواهند تحریم ها را از ما بردارند بلکه در طول مدت مذاکرات نیز تحریم ها را به ما اضافه کردند. اینها افرادی زیاده خواه هستد که دائم دنبال بهانه جویی هستند و این مقاومت ملت ماست که به آنها نشان می دهد که در مقابل هیچ زور و زیاده خواهی کوتاه نمی آییم. مذاکره کنندگان هم در این راه با استقامت ایستاده اند و ایران در مقابل ۵ قدرت بزرگ دنیا به تنهایی ایستاده و در برابر هیچ زورگویی کوتاه نمی آیند.

بادامچیان در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد: آمریکا یا باید شرایط مذاکرات را بپذیرد، یا بداند که خواسته های او به هیچ عنوان یک طرفه نخواهد بود و بر این باور باشد که نتیجه مذاکرات جز رسوایی برای آنها نتیجه ای نخواهد داشت؛ یعنی در واقع رسوایی برای آنها نتیجه مذاکرات است.

سیف: بازار ارز به ثبات رسید/ اقتصاد راه خود را می رود

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر ثبات در بازارهای مختلف از جمله ارز گفت: مذاکرات چه به نتیجه برسد و چه نرسد، اقتصاد مسیر خود را طی می کند.

 ولی الله سیف امروز با حضور در خیل عظیم راهپیمایان شرکت کننده در مراسم سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: حضور گسترده مردم در  راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد که مردم حساسیت شرایط فعلی کشور را درک می کنند.

رئیس کل بانک مرکزی اظهارداشت: با توجه به مذاکرات پیش رو، نمایش قدرت و انسجام مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن می تواند مواضع مذاکره کنندگان هسته ای را تقویت کند. وی خاطرنشان کرد: این حضور می تواند آثار مطلوبی را در عرصه های مختلف به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: مردم ایران به این باور رسیده اند که مذاکرات چه به نتیجه برسد و چه نرسد اقتصاد ما مسیر خود را طی خواهد کرد. براین اساس، ما شاهد بودیم که بازارهای مختلف کشور از جمله بازار ارز از ثبات خوبی برخوردار بوده است.

طیب نیا: جهش اقتصادی ایران در راه است/ از حقوق حقه خود نمی‌گذریم

وزیر اقتصاد گفت: ایران بزودی بهترین موقعیت اقتصادی را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به دست خواهد آورد.

علی طیب نیا همزمان با آغاز سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در جمع راهپیمایان گفت: حضور چشمگیر امروز مردم نشان دهنده آن است که ملت ایران مصمم به دفاع از حقوق حقه خود است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را بسیار چشمگیر توصیف کرد و گفت: دشمنان بدانند که از هیچ طریقی از جمله تحریم ها نمی توانند بر ارداه ملت ایران غلبه کنند.

وی ضمن تاکید بر به رسمیت شناخته شدن حقوق ملت ایران از سوی دنیا بیان داشت: دشمنان ایران باید هرچه سریعتر به تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران پایان دهند.

طیب نیا با اشاره به آینده اقتصادی کشور و اینکه آینده اقتصاد ایران بسیار روشن است اظهارداشت: به طور حتم بزودی ایران بهترین موقعیت را در کل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به دست خواهد آورد.

حضور پرشور جامعه ورزش در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن

جامعه ورزش همگام با سایر اقشار جامعه در راهپیمایی باشکوه یوم الله ۲۲ بهمن شرکت کرد.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان به همراه سید مناف هاشمی معاون منابع مالی و پشتیبانی، سید نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی و غلامرضا شعبانی بهارمعاون توسعه ورزش همگانی روز چهارشنبه درخیابان محمد علی جناح به خیل عظیم شرکت کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن پیوست.

جامعه ورزش نیز امروز در این جشن ملی حضور گسترده ای دارد و تعدادی از وزرشکاران با لباس ها یک شکل و لوازم ورزشی در راهپیمایی شرکت کرده اند.

وزیر ورزش و جوانان بعد از راهپیمایی قرار است راهی کرمانشاه شده و در مراسم بهره برداری از چند طرح ورزشی از جمله ورزشگاه ۱۵هزار نفری شرکت کند.

کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، داوری رئیس فدراسیون دوومیدان، تیمور غیاثی پیشکسوت و رکورددار دوومیدانی، سردار آقامیر رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، سردار مشایخی رئیس کنگره شهدای ورزش کشور، یزدانی خرم رئیس اسبق فدراسیون کشتی، رضا حسن زاده بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال، یوسف کرمی قهرمان سابق تکواندو و عنوان دار المپیک به عنوان مشعل دار ورزش کارگری، تقی پور معاون اسبق سازمان تربیت بدنی و بسیاری از اهالی ورزش در این راهپیمایی حضور داشتند.

شهریان: انقلاب اسلامی از آن همه مردم است

معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن گفت: مردم نشان دادند که همیشه در صحنه حضور دارند و از انقلاب اسلامی پشتیبانی می کنند. رباب شهریان در راهپیمایی یوم الله ۲۲بهمن با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی زحمات زیادی کشیدند و انقلاب اسلامی متعلق به آنان است.

وی افزود: مردم نشان دادند که همیشه در صحنه حضور دارند و پشتیبان انقلاب اسلامی هستند و  هرگز از آرمانهای خود کوتاه نخواهد آمد . مردم همانند سال‌های گذشته حضور پرشوری در راهیپمایی ۲۲ بهمن دارند که این حضور پیام مهم و بزرگی برای قدرت های بزرگ و استعمارگر دارد.

معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی دیگر از اهداف مردم از حضور باشکوه در راهپیمایی امسال حمایت از دولت تدبیر و امید در گفت وگو با قدرت های جهان برای رسیدن به حق ایران اسلامی است. 

داوری: ورزشکاران همیشه همراه مردم هستند

رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به حضور جامعه ورزش در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: ورزشکاران در همه جا همراه مردم هستند.

 افشین داوری در حاشیه حضور در مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن ماه،‌ ضمن بیان این مطلب گفت: امروز روز بسیار پرشور و قشنگی است و جامعه ورزش هم همراه با سایر اقشار جامعه در این مراسم حضور پیدا کردند.

وی افزود: سالیان سال است که ما این مسیر را پی می‌گیریم و امیدواریم بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم. ورزشکاران همیشه برای افتخارآفرینی و سربلندی ایران تلاش کرده اند و همواره در کنار مردم خواهند ماند.

پیچیدگی مذاکرات به دلیل مسائل فنی و حقوقی است / به توافق امیدوارم

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما با عزت و رشادت از حقوق کشورمان در مذاکرات دفاع می‌کنیم، گفت: پیچیدگی مذاکرات به دلیل مسائل فنی و حقوقی است.

علی اکبر صالحی امروز ظهر با حضور در راهپیمایی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هر چه زمان پیش می‌رود، اهمیت این روز افزون‌تر می‌شود و جلوه بیشتری پیدا می‌کند.

وی در ادامه افزود: ۳۶ سال است که مردم در ۲۲ بهمن ماه گرد هم می‌آیند و با صدای بلند از انقلاب حمایت می‌کنند، چون این انقلاب برخاسته از عشق، عقلانیت و حکمت مردم است و اگر این مهم وجود نداشت، انقلاب رخ نمی‌داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: علیرغم ایران‌هراسی‌ها و تبلیغات رسانه‌های بیگانه، مردم بیش از گذشته حامی انقلاب هستند و با این حضورشان، این موضوع را نشان داده‌اند.

صالحی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برخاسته از اراده ملت است، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که آیا مذاکرات هسته‌ای تا ماه مارس به نتیجه خواهد رسید یا خیر؟ گفت: مذاکرات هسته‌ای در مراحل حساسی است و کسانی که در سازمان انرژی اتمی به عنوان مذاکره‌کنندگان فنی و حقوقی در این تیم حضور دارند، مذاکرات را به صورت فنی و حقوقی بررسی می‌کنند و ملت ایران یقین بدانند که مذاکره‌کنندگان از حقوق ملت ایران دفاع می‌کنند.

وی افزود: اگر می‌بینیم که مذاکرات پیچیده است به خاطر مسائل فنی و حقوقی است. لذا مردم ایران بدانند که اعضای سازمان انرژی اتمی که جزو تیم مذاکره‌کننده هستند، به صورت سربازان گمنام فعالیت می‌کنند و بار عمده مذاکرات نیز روی دوش آنهاست و با قوت و اقتدار در مقابل زیاده‌خواهی‌های آنها با تدبیر، عقلانیت و توجیه فنی ایستادگی می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما با رشادت، عزت‌مندی و افتخار، از حقوق کشورمان دفاع می‌کنیم، گفت: دفاع از حقوق کشورمان به گونه‌ای بوده که حتی یکی از سردمداران وابسته به کشورهای مذاکره‌کننده گفته است، ما از قدرت کارشناسان فنی و حقوقی ایران در حیرت هستیم.

صالحی همچنین در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که آیا توافق مورد نظر دولت تا موعد مقرر انجام خواهد شد یا خیر؟ گفت: بنده بسیار امیدوار هستم. البته پیش‌بینی در این مورد بسیار سخت است.

وی در ادامه افزود: با توجه به جمع‌بندی‌ اطلاعات و تحلیل‌هایی که به ما می‌رسد، فکر می‌کنم راهی جز تعامل وجود ندارد و راه دیگری هم متصور نیست و برای ما هیچ راه دیگری مناسب نخواهد بود.

رئیس سازمان انرژي اتمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با اقتدار راه را پیش گرفته و رهبری هم در چند روز گذشته مواضع جمهوری اسلامی را روشن کردند.

صالحی خاطر نشان کرد: ایران یک مذاکره با عزت را دنبال می‌کند لذا بدانند کشوری که ۳۶ سال تمام مشکلات را تحمل کرده، دستش را بالا نخواهد برد.

وی با بیان اینکه دفاع از حاکمیت و منافع ملی برای نظام و دولت یک اصل است، ادامه داد: ملت یقین داشته باشند ما با سربلندی از این گردنه عبور می‌کنیم.

حدادعادل: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند مسأله هسته‌ای حل شود

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به تجربه یک سال و نیم اخیر مذاکرات گفت: این تجربه اثبات کرده که آمریکایی‌ها مایل به حل این مسأله نیستند.

غلامعلی حداد عادل در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران، در جمع خبرنگاران با ارزیابی روند مذاکرات هسته‌ای گفت: تجربه یک سال و نیم اخیر ثابت کرده است که آمریکایی‌ها مایل به حل این مسئله نیستند و می‌خواهند استخوان لای زخم بگذارند.

وی با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره وضعیت توافق هسته‌ای عنوان کرد: همانطور که رهبری می‌فرمایند، اگر حسن نیت دارند، کار را یک‌سره به سرانجام برسانند که این، کار درستی است.

نماینده مردم تهران در مجلس، همچنین با اشاره به توطئه عربستان برای کاهش قیمت نفت اظهار داشت: توطئه نفتی عربستان، یک تحریم مضاعف است و تحریم دیگر خریداری نکردن نفت است تا با همکاری کشورهای منطقه، قیمت نفت را کاهش دهند؛ البته باید تلاش کنیم به سمت «اقتصاد مقاومتی» حرکت کنیم و مجلس هم تلاش کرده تا دیدگاه های خود را در بررسی لایحه بودجه اعمال کند و تلاش می‌کند بودجه را به اقتصاد مقاومتی نزدیک کند.

حدادعادل تصریح کرد: مشکل ما در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خودمان نیست؛ بلکه در تیم مذاکره‌کننده طرف مقابل است. 

حضور هر فرد در راهپیمایی مانند انرژی هسته‌ای قوی است

محسن رفیق دوست گفت: حضور هر فرد در راهپیمایی مانند انرژی هسته‌ای قوی است.

محسن رفیق‌دوست با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران، گفت: حضور هر فرد در راهپیمایی مانند یک انرژی هسته‌ای قوی است.

نخستین وزیر سپاه پاسداران تاکید کرد: در مذاکرات هسته‌ای باید توافق یک مرحله‌ای باشد تا همه تحریم‌ها برداشته شود.

رفیق دوست با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی اضافه کرد: حضور مردم در راهپیمایی امسال با شکوه‌تر از سال‌های قبل است.

خاموشی: پیام ملت ایران ایستادگی بر منافع جمهوری اسلامی ایران است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ایستادگی مسئولان و تیم مذاکره کننده هسته ای بر حق و مواضع جمهوری اسلامی ایران پیام و خواسته ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پیام حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مهمترین پیام حضور ملت ایران و مسئولان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه لبیک به مقام معظم رهبری است و مردم که اصلی ترین سرمایه برای انقلاب اسلامی ایران هستند در دفاع از آرمان ها و اطاعت از رهبری و منافع جمهوری اسلامی ایران در این ۳۶ سال همیشه به خوبی عمل کرده اند. مردم ایران با عقاید، نظرات و گرایشات مختلف امروز یکپارچه در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کرده اند و همیشه از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

وی افزود: مردم ایران در خصوص منافع کشورشان خواهان این هستند که مسئولان در مذاکرات بر منافع کشور اصرار کرده و ذره ای از آن کوتاه نیایند و ایستادگی بر مواضع جمهوری اسلامی ایران پیام و خواسته ملت ایران است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه اظهار داشت: با توجه به شرایط منطقه و کشور های همسایه ایران و مذاکرات هسته ای، حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن هر ۲ موضع ایران را تقویت می کند. یعنی هم در مقابل اقدامات تروریستی که در کشور های اسلامی توسط غربی ها برنامه ریزی شده و هم در برابر هدف دشمن برای تضعیف انقلاب اسلامی به خوبی ایستادگی می کنیم و اجازه تعرض به کشور و حقوق ملت ایران را نمی دهیم.

حجت الاسلام خاموشی گفت: مردم امروز اعلام کردند که رئیس جمهور محترم و همه مسئولان به ویژه تیم مذاکره کننده هسته ای با تکیه بر حضور گسترده آنها در راهپیمایی که سرمایه مهمی است، حقوق جمهوری اسلامی ایران را در همه عرصه ها حفظ کنند.
برچسب ها: راهپیمایی ، شعار ، دهه فجر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار