کد خبر: ۱۰۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
فرماندار اقلید گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون 9 کارگاه تولید ماسک در سطح شهرستان اقلید راه‌اندازی شده است.

خلیل بزرگی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اقلید از راه‎اندازی و فعالیت 9 کارگاه تولید ماسک در شهرهای اقلید، دژکرد، سده و حسن‎آباد و روستاهای خنجشت، بکان و نظام‎آباد خبر داد و با اشاره به جمعیت بیش از 93 هزار نفری این شهرستان، بیان کرد: ماسک‌های تولیدشده با اولویت افراد آسیب‎پذیر و محلات پرخطر در بین مردم شهرستان توزیع می‌شود.

فرماندار اقلید به ابلاغ دستورالعمل اجرایی طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا به دستگاه‌های اجرایی این شهرستان اشاره کرد و از اهمیت موضوع، تبیین و تشریح وظایف تعیین‌شده سخن گفت.

وی از تمام افراد، ارگان ها و نهادهایی چون سپاه، نیروی انتظامی، دادستان، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری‎ها و دهیاری‎ها که از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با این بیماری در شهرستان اقلید همکاری و همت داشتند، تقدیر و تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا جلسات متعدد، اقدامات مفید و کاربردی متفاوتی در زمینه مقابله با بیماری کرونا برگزار شده است.

بزرگی افزود: در ادامه اقدامات صورت گرفته و در راستای اجرای دستورالعمل ابلاغی، طرح «فاصله‎گذاری اجتماعی » با جدیت ، حساسیت و با محدودیت‌های لازم در سطح شهرستان اقلید تا 20 فروردین‎ماه جاری اجرا می شود و براساس نظر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قابل تمدید است.

فرماندار اقلید با اشاره به محدودیت فعالیت اصناف در قالب سه گروه ضروری، شامل اصناف و مشاغلی که جزو نیازهای ضروری مردم هست و تعطیل نمی‎شود، دسته دوم اصناف و مشاغلی که قطعا باید تعطیل شود و حتی در صورت عدم تعطیلی با آنها برخورد می‌شود و دسته سوم گروهی از مشاغل است که فعالیت آنها محدود شده، بیان کرد: اداره‌ها نیز تنها با یک سوم نیرو و به صورت شیف‌بندی کار می‌کنند که جزییات آن اطلاع‌رسانی می‎شود.

بزرگی به برپایی ایستگاه‎های سلامت و کنترل مبادی ورودی شهرستان در چند نقطه اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» کنترل ورودی‎ها با جدیت بیشتری انجام می‎شود و ورود هر گونه خودروی غیربومی به شهرستان اقلید ممنوع بوده و طبق دستورالعمل دولت با خاطیان برخورد می‌شود که این برخورد شامل جریمه نقدی و همچنین توقیف خودرو است.

وی با بیان اینکه تردد خودروهای حامل وسایل ضروری، امدادی، درمانی، سوخت و... شامل این طرح نمی‌شود، یادآور شد: خروج افراد غیربومی و غیرساکن از شهرستان مانعی ندارد و تسریع می‎شود.

فرماندار اقلید بابیان اینکه   در راستای حفظ سلامت جان مردم با کسی شوخی و تعارف نداریم و معامله نمی‌کنیم، افزود: شناسایی افراد بومی ساکن از طریق کارت ملی، پلاک و بیمه نامه خودرو صورت می‌گیرد.

بزرگی با اشاره به راه شیوع این بیماری از طریق تماس افراد با یکدیگر و با بیان اینکه بخش اعظم کار دست مردم است، از آنها خواست که در خانه بمانند و برای کار غیرضروری بیرون نیایند تا جلوگیری بیشتر این بیماری کمک و همت کنند.

 به گزارش فارس، تشکیل مستمر ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، راه‌اندازی 9 کارگاه تولید ماسک، تشکیل بیش از 50 جلسه با بیش از 200 مصوبه، تشکیل قرارگاه پدافند زیستی شهرستان، بازرسی از اصناف و نانوایی‎ها ، اطلاع‎رسانی و ارائه محتواهای آموزشی به مردم از طریق فضای مجازی و حقیقی، توزیع الکل و محلول ضدعفونی‎کننده بین ادارات، مدارس و خانوارها، پیگیری عدم ورود عشایر به منطقه، استمرار ضدعفونی کردن و گندزدایی معابر و اماکن عمومی و مسیرهای پرتردد، غربال‌گری، اعلام کمبودهای موجود در زم ینه ماسک و دستکش به استان، جلوگیری از فعالیت تفرجگاه‎ها، اماکن تفریحی و رفاهی، پارک‎ها و بوستان‎ها همچنین کنترل تردد به آرامستان‎ها با اتخاذ تدابیر لازم، برگزاری جلسات ویدئوکنفرانسی با مسؤولان استانی، پلمپ واحدهای صنفی متخلف، استفاده از ظرفیت تشکل‎ها در گندزدایی محلات و روستاها، ایجاد نقاهتگاه، تشکیل کمیته بهداشت محیطی و کارگروه اجرای طرح ملی بسیجی مقابله با کرونا،  استقرار اکیپ بازرسی در ورودی شهرستان با همکاری سپاه، نیروی انتظامی، راهداری، شبکه بهداشت و هلال احمر، بازرسی شبانه‎روزی از اصنافی که مجوز فعالیت در این مدت را دارند، اقدامات صورت‎گرفته  شهرستان اقلید در راستای مقابله به بیماری کرونا است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار