کد خبر: ۱۰۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از کاهش ۳۵ درصدی مصرف گاز و کاهش ۲۵ درصدی مصرف برق در زیر مجموعه‌ه‌های وابسته به وزارت علوم با اجرای سیاست‌ اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف خبر داد.

محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیگیری آخرین وضعیت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و پیاده‌سازی الگوی مدیریت سبز، از تحقق کاهش مصرف انرژی در زیرمجموعه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و پیاده‌سازی الگوی مدیریت سبز خبر داد.

نظرپور خاطر نشان کرد: استقرار الگوی مدیریت سبز نقشی به سزایی را در مدیریت مصرف منابع در زیرمجموعه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایفا کرده است.

وی گفت: پس از آغاز اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استقرار الگوی مدیریت سبز، طرح‌هایی به منظور دست‌یابی به اهداف اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف از سوی معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم به تمامی زیرمجموعه‌های وزارتخانه ابلاغ شد و در دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک علم و فناوری زیرمجموعه‌های وزارت علوم به اجرا درآمد.

*کاهش مصرف انرژی با اصلاح برخی ساختارها

نظرپور ادامه داد: یکی از نتایج اجرای این طرح‌ها، کاهش مصرف انرژی در زیرمجموعه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود به طوری که فقط از فروردین ۹۵ تا نیمه اول ۹۸ در دانشگاه، مرکز آموزشی، پژوهشی و پارک علم و فناوری زیرمجموعه‌های وزارت علوم ۳۵ درصد کاهش مصرف گاز و کاهش ۲۵ درصد مصرف برق رقم خورد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: اصلاح سیستم‌های روشنایی، اصلاح موتورخانه و انرژی‌های تجدیدپذیر بخشی از طرح‌های اجرا شده برای اصلاح مصرف انرژی هستند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار