کد خبر: ۱۰۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سردار روح‌الامین قاسمی اظهار کرد: بر اساس تدابیر اعلامی، طرح ملی کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا از نخستین دقایق جمعه ۸ فروردین‌ماه در سطح استان گلستان آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و در صورت ضرورت تمدید خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که تمامی محورهای اصلی و فرعی منتهی به شهرها تحت کنترل پلیس است، افزود: در این راستا از افرادی که سفر کردند درخواست داریم تا هرچه زودتر به محل زندگی خود برگردند.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: طی ۷۲ ساعت گذشته در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ۱۲۷ مورد از رانندگانی که مفاد طرح را نادیده گرفتند، جریمه ۵۰۰ هزارتومانی شدند و ۱۴ دستگاه خودرو نیز توقیف و به پارکینگ منتقل‌شده است.

قاسمی تأکید کرد: بدون شک پلیس با کسانی که بخواهند در اجرای این طرح خلل وارد کنند، برخورد قانونی داشته و ضمن جریمه ۵۰۰ هزارتومانی، خودروهای آنان تا یک ماه توقیف خواهد شد.

وی بیان کرد: ۳ نقطه ورودی اصلی از سایر استان‌ها (مازندران، سمنان و خراسان شمالی) به سمت استان گلستان وجود دارد که موانع لازم ایجادشده و نیروها برای جلوگیری از ورود به استان حضور دارند.

این مقام ارشد انتظامی استان از به‌کارگیری نیروها در ورود و خروج شهرهای استان و پوشش کامل محورهای اصلی و فرعی معابر شهرستان‌ها خبر داد و گفت: کنترل ورود و خروج خودروها با ۸۰ تیم از پلیس در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی گلستان کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان را مهم دانست و گفت: تنها خودروهای بومی حق ورود به شهرها را دارند و خودروهای غیربومی تنها حق خروج از شهرها و برگشت به شهر خود را دارند.

وی به نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی اشاره کرد و افزود: با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه‌نامه خودرو استعلام‌های لازم صورت می‌گیرد.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به مسدود بودن کلیه راه‌های ارتباطی به تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی استان، بیان کرد: پیش‌بینی لازم برای کنترل تمامی راه‌های ارتباطی به تفرجگاه‌ها و مسدود شدن آن‌ها در روز ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه شده است و با استقرار نیرو از ورود مردم و خودرو به تفرجگاه‌ها تا پایان طرح جلوگیری به عمل خواهد آمد.

فرمانده انتظامی گلستان در ادامه گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته و در اجرای طرح، اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان از واحدهای صنفی سطح استان به‌صورت مستقل و تلفیقی با تشکیل ۲۵ تیم و اعزام گشت‌های کنترلی نسبت به نظارت بر واحدهای صنفی و اماکنی که مجاز به ارائه خدمات در شرایط موجود هستند، اقدام و در این راستا از تعداد ۴۹۶ مجتمع تجاری تفریحی، اقامتی و رستوران‌ها بازدید که ۱۴۲ واحد متخلف پلمپ شدند.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی که مایحتاج ضروری مردمی را تأمین می‌کنند مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و خوراکی و غیره فعالیت می‌کنند و دیگر اماکنی که فعالیت آن‌ها غیرضروری است تعطیل هستند و اگر کسانی موارد قانونی و بهداشتی را رعایت نکنند با آنان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش پلیس گلستان، قاسمی تصریح کرد: قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بدون همکاری مردم امکان‌پذیر نیست و باید شهروندان همراهی لازم را در اجرای طرح با مدافعان امنیت و مدافعان سلامت داشته باشند. ما انتظار داریم خود مردم این عرصه را مدیریت کنند چون هرکجا مردم به صحنه واردشده‌اند موفقیت‌های بی‌نظری به‌دست‌آمده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار