کد خبر: ۱۰۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
رئیس سازمان برنامه و بودجه، سازوکار توزیع ۱۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان را تشریح کرد.

حقوق بازنشستگان چقدر افزایش خواهد یافت؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه، سازوکار توزیع ۱۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان را تشریح کرد.

به گزارش خبرآنلاین،محمد باقر نوبخت در شامگاه روز شنبه شانزدهم فروردین ماه بعد از نشست مشترک با نمایندگان تشکل های بازنشستگی جزئیات این جلسه در خصوص نحوه همسان سازی حقوق بازنشستگان و همچنین خدمات جدید دولت به بازنشستگان کشوری را  تشریح کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد در مرحله اول به حقوق همه شاغلان و بازنشستگان ۱۵ درصد اضافه شود، گفت:  در مرحله بعد کارمندانی که ۳۰ سال سابقه کامل دارند اگر با ۱۵ درصد افزایش به حداقل دریافتی دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نرسیدند همه این عزیزان مشمول افزایش حقوق تا حد نصاب دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهند بود.
 وی با بیان اینکه، برای ۲۰ گروه شغلی بازنشستگان کشوری حدود۱۰ هزار میلیارد تومان توزیع خواهد شد تا همسان سازی به شکل عادلانه انجام شود گفت: برای افرادی که در گروه‌های یک تا پنج قرار گرفتند از یک میلیون و ۱۳۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۹۴ هزار تومان به دریافتی شان افزوده خواهد شد.
 وی افزود، برای گروه دوم که شامل سطوح ۶ تا ۱۱ می باشد از ۷۲۵ هزار تومان تا ۷۸۱ هزار تومان افزایش پرداختی اعمال خواهد شد.
نوبخت ادامه داد، برای گروه سوم که در سطوح ۱۲ تا۱۶ می‌باشند بیش از ۸۰۰ هزار تومان افزایش در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای افرادی که در گروه ۱۷ تا ۲۰ قرار گرفته‌اند از نهصد هزارتا  ۹۵۶ هزار تومان افزایش پرداختی اعمال خواهد شد.

 وی با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ هزار تومان به افرادیکههمسان سازی در مورد آنها اعمال می‌شود افزایش پرداخت اعمال خواهد میشود، گفت: بر این اساس این افزایش برای یک میلیون و ۳۱۱ هزار نفر اعمال خواهد شد همچنین برای بازنشستگانی که در سنوات اخیر بازنشسته شده اند حدود ۷۰۰ هزار تومان افزایش پرداختی اعمال می شود.
 به گفته  دکتر نوبخت این روش از طریق رای‌گیری تعیین شده و به نظر می‌رسد به عدالت نیز نزدیک باشد.

 نوبخت  با بیان اینکه، در فصل دهم  قانون مدیریت خدمات کشوری (در مواد ۶۶ و ۶۷) شغل و شاغل  تعریف شده است گفت: در ماده ۱۰۹ قانون مذکور نیز جدولی مشخص شده است که بازنشستگان را بر اساس آخرین وضعیت شغلی دسته بندی کرده است.
وی افزود، بر اساس این دسته بندی گروه‌های بالاتر امتیازات و حقوقهای بیشتری نیز دریافت می کند در نتیجه برای رعایت عدالت در توزیع منابع موجود برای همسان سازی حقوق بازنشستگان برای پنج گروه اول بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش پرداختی لحاظ شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخش دوم مباحث خود با اشاره به نحوه افزایش سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان گفت: برای بازنشستگان کشوری سقف ۶۰ هزار تومان  خدمات بیمه تکمیلی در سال ۱۳۹۸  به ۱۴۰ هزار تومان در سال جاری افزایش و بر این اساس بیمه تکمیلی نسبت به سال ۹۸ حدود ۲.۵ برابر خواهد شد، این افزایش در حالی است که نسبت به سال قبل بازنشستگان محترم نباید سهمیه بیشتری بپردازند.
به گفته نوبخت در ضوابط اجرایی بودجه ۱۳۹۹ ماده ای گنجانده خواهد شد تا دستگاه‌های اجرایی مجاز باشند امکانات رفاهی خود را که به شاغلان ارائه میدهند در اختیار بازنشستگان محترم نیز قرار دهند.
معاون رئیس جمهور گفت: فعالیتهای کمیته های مشورتی بازنشستگان ادامه خواهد یافت تا کمبودهای این حوزه در بودجه ۱۴۰۰ که روند تدوین آن در یکی دو ماه آینده آغاز می‌شود، جبران شود.

 

برچسب ها: بازنشستگان ، حقوق ، نوبخت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار