کد خبر: ۱۰۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
از تشخیص‌ تا درمان هدفمند؛
فناوری هوش مصنوعی هوآوی در قالب سرویس‌های ابری این شرکت به یاری پزشکان آمده تا بتوانند علاوه بر دریافت جزئیات بیشتر از شرایط و وضعیت بیمار، واکنش‌های او به داروها و روش‌های درمانی استفاده‌شده در مبارزه با ویروس جدید کرونا را با دقت بالاتری رهگیری کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، هوآوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در جهان فناوری، برنامه‌های ویژه‌ای برای استفاده از تکنولوژی‌ و ابزارهای پیشرفته در مبارزه با ویروس کرونا دارد. مدیران این برند تصمیم گرفته‌اند، ابزارهای تشخیصی پیشرفته خود که بر پایه هوش‌مصنوعی فعالیت می‌کنند را در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خارج از کشور چین نیز قرار دهند تا مبارزه با این ویروس به صورت هوشمند و با دقت بالاتری ادامه پیدا کند. این فناوری‌ها شامل هوش‌مصنوعی، بینایی‌کامپیوتری، قابلیت شناسایی تصویر و البته پلتفرم‌های ابری می‌شود.

هواوی

مهمترین سلاح هوآوی برای مبارزه با ویروس COVID-19، سرویس ابری این شرکت یا همان Huawei Cloud است. سرویس محاسباتی ابری هوآوی از ابزارهایی است که در اختیار کادر درمانی بیمارستان‌‌ها قرار خواهد گرفت. هم‌اکنون بیمارستان‌ها، مراکز پزشکی و درمانی فیلیپین سرویس‌های مجهز به هوش‌مصنوعی را در اختیار دارند. این پروژه با همکاری شرکت Huiying Medical Technology اجرا شده است.

 

20

در فاز اول، ابزار تشخیصی هوآوی در بیمارستان «باگویو» (Baguio) کشور فیلیپین استفاده می‌شود و در فاز بعدی، بیمارستانی در اکوادور هم به این فناوری مجهز خواهد شد تا فرایند تشخیص مبتلایان به ویروس کرونا و درمان آنها با دقت‌ بالاتری ادامه یابد. برای نصب و بهره‌برداری از این تجهیزات مدرن در بیمارستان‌ها تنها به ۱۴ ساعت زمان نیاز است. پس از اجرای این طرح، ده‌ها کشور دیگر جهان نیز خواستار استفاده از Huawei Cloud شده‌اند تا بتوانند در زمینه مقابله با ویروس کرونا از آن بهره‌ ببرند.

با استفاده از این فناوری پزشکان می‌توانند بیماران آلوده‌شده را با استفاده از اسکن CT شناسایی کنند. بنا بر گزارش‌های منتشر شده، به کمک این سیستم جدید که مجهز به هوش مصنوعی است می‌توان دقت نتایج را تا نرخ 98 درصد افزایش داد.

21

علاوه بر خود بیماری، به کمک این فناوری جدید پزشکان می‌توانند مرحله‌ای از بیماری که بیمار در آن قرار دارد را نیز تشخیص دهند. این جزئیات دقیق به تیم پزشکی کمک می‌کند تا راهکار درمانی بهتر و مناسب‌تری برای بیمار انتخاب کنند. همچنین امکان رهگیری میزان پیشرفت بیماری یا بررسی میزان پاسخگویی بدن بیمار به راهکارها و داروهای استفاده شده نیز وجود دارد.

سیستم جدید از بینایی‌کامپیوتری و فناوری‌های پردازش تصویر برای ارزیابی وضعیت ریه‌های فرد بیمار استفاده می‌کند. انتظار می‌رود ابزار هوش مصنوعی هوآوی بتواند روند تشخیص و درمان بیماری کرونا را تسریع کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار