کد خبر: ۱۰۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۲۱ فروردین، ۴۸۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی از شناسایی ۴۸۹ مبتلا به کرونا در خراسان شمالی خبر داد و در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار کرد: در شهرستان‌های بجنورد ۲۳۵ نفر، شیروان ۵۰ نفر، فاروج ۲۷ نفر، مانه و سملقان ۳۲ نفر، جاجرم ۲۲ نفر، گرمه ۲۱ نفر، راز و جرگلان ۱۰ نفر و اسفراین ۹۲ نفر به‌طورقطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۳۰۲ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تأکید کرد: یکی از خطرناک‌ترین اقدامات در این ایام رفتن به سفرهای غیرضروری بخصوص به استان‌های درگیر با این بیماری است.

هاشمی یادآور شد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سروصورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی افزود: آزمایش ۶۷۸ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۳۱ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به غربالگری ۸۲۰ هزار و ۲۳۵ نفر در استان گفت: غربالگری بیش از ۹۳ درصد جمعیت استان اقدامی ارزشمند بوده و به معنای ممانعت از مراجعه بدون ضرورت این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است.

وی با اشاره شرایط به وجود آمده هشدار داد: اگر مردم جان خود و عزیزانشان برایشان اهمیت دارد، قرنطینه خانگی مؤثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار