کد خبر: ۱۰۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
هواشناسی خراسان شمالی با صدور هشدار نارنجی نسبت به وضعیت آب‌وهوای استان طی روزهای آینده از احتمال وقوع بارش تگرگ در استان از جمعه‌شب خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، اداره کل هواشناسی خراسان شمالی ساعتی قبل هشدار نارنجی درباره وضعیت آب‌وهوای استان طی روزهای آینده صادر کرد.

در این هشدار زمان آغاز سامانه‌های بارشی مورد انتظار را از جمعه‌شب اعلام کرده و آمده است: بارش باران، مه و در پاره‌ای از نقاط استان رگبار، رعدوبرق با احتمال تگرگ در استان مورد انتظار است.

وزش باد در این سامانه شدید و گاها شدید توصیف شده و درباره زمان و محل تمرکز این سامانه بارشی گفته شده: اغلب مناطق استان تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند اما از اواخر جمعه‌شب تا روز شنبه، غرب و شمال شرق استان و همچنین از شنبه‌شب تا یک شنبه‌شب نیز شرق، جنوب شرق و جنوب خراسان شمالی تحت تأثیر بارش‌ها قرار دارد.

در ادامه با اشاره به اینکه این سامانه بارشی، دوشنبه ۲۵ فروردین‌ماه از استان خارج خواهد شد، دمای استان از روز شنبه افزایش می‌یابد اما هوای بهاری در استان محسوس خواهد بود به‌نحوی‌که کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در گرم‌ترین ساعات روزهای یک شنبه تا سه شنبه صبح قابل پیش‌بینی است.

آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها ازجمله اثرات احتمالی این سامانه بارشی است که باید از ترددهای غیرضروری و توقف در کنار رودخانه‌ها ممانعت شود و مدیریت سدها نیز مدنظر باشد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار