کد خبر: ۱۰۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
در سپاه محمد رسول الله تهران (ص)
نخستین جلسه کارگروه رزمایش همدلی و کمک مومنانه با حضور فرمانده سپاه تهران بزرگ، حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در سپاه محمد رسول الله تهران (ص) برگزار شد.

برگزاری جلسه کارگروه رزمایش همدلی و کمک مومنانهبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این جلسه که در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رسیدگی به محرومین، تبیین فرهنگ کمک به نیازمندان برگزار شد. حاضران به ارائه برنامه‌های خود در این خصوص پرداختند.
امام جمعه موقت تهران در این جلسه با تشکر از ارائه خدمات سبز پوشان سپاه در مقابله با بیماری کرونا گفت: جای تشکر و قدردانی از شما دارم که آراسته به مقام ایثار و شهادت و مقاومت در نظام جمهوری اسلامی هستید و امیدوارم این نهاد بالنده سپاه همچنان به عنوان بازوی پرقدرت نظام و رکن رکین انقلاب در خدمت ملت اسلامی ایران باشد.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با اشاره به ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی که با حضور موثر ملت و رهبری امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان حضرت آیت الله خامنه‌ای در بعد از پیروزی انقلاب به دست آمده است، افزود:​ فرصتی است تا این صحنه‌ها و فرصت‌ها را بشناسیم.
وی با بیان اینکه اگر حادثه پهپاد آمریکایی رخ نمی‌داد ما هرگز از قدرت پدافندی کشور آگاه نمی‌شدیم و اگر مدافعان میهمن ما مهم‌ترین پایگاه امریکا را با قدرت درهم نمی‌کوبیدند ما قادر به درک اقتدار موشکی نبودیم، گفت: اگر در سال گذشته حدود سه برابر بارش‌های آبی در خوزستان نمی‌بارید و بیش از ۴۵ میلیارد متر مکعب آب منطقه را فرا نمی‌گرفت کی متوجه وجود زیرساخت‌های ساخته شده در نظام اسلامی و قدرت حضور مردمی می‌شدیم که خوشبختانه در این حادثه حتی یک نفر هم جان خود را از دست نداد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه در همین حادثه کرونا آنچه ما با آن روبروییم با اروپا و غرب متفاوت است، گفت: در حالی جمهوری اسلامی با تمام تحریم‌ها و مشکلات به جنگ کرونا رفت که زیرساخت‌های بهداشتی و سلامت بسیاری در این سال‌ها به وجود آمده است.
وی گفت: اگر این عقلانیت و مشارکت ملت و خدمات به خدمت گزاران سلامت و زیرساخت‌های کشور و نیروی انسانی متخصص نبود که در طول چهار دهه انقلاب فراهم شده است، معلوم نبود چه می‌شد.
حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه به مردم آسیب دیده از کرونا افزود: آنچه رهبری با رزمایش همدلی و کمک مومنانه می‌خواهد این است که در کنار رزمایش مدافعان سلامت که هیچ کس مشکل درمانی ندارد حرکت بزرگی نیز برای رفع مشکلات نیازمندان برداشته شود که باعث آرامش نسبی آن‌ها شود.
فرمانده سپاه تهران بزرگ نیز در این جلسه با بیان اینکه همدلی‌ها در کنار هم جلوه پیدا می‌کند گفت: آنچه در کنار این همدلی‌ها ارزشمند است آن است که کمک کنیم تا این خدمات در مسیر خودش قرار بگیرد.
سردار سرتیپ پاسدار یزدی با بیان اینکه متاسفانه به علت برخی موازی کاری‌ها بعضاً برخی جا‌ها افراد از قلم می‌افتند و به بعضی نیز با عناوین مختلف خدماتی ارائه می‌شود که باید به آن توجه شود، افزود: با مشارکت کسانی که در تهران از دستشان کاری بر می‌آید باید با تهیه یک نقشه راه به کمک نیازمندان بشتابیم تا از موازی کاری‌ها جلوگیری شود.
وی گفت: باید اطمینان یابیم که در آستانه ماه مبارک رمضان برای کسی مشکلی پیش نیاید و کسی از این کمک‌ها بی بهره نماند.
فرمانده سپاه تهران افزود: هم اکنون در تمامی نواحی سپاه تهران بزرگ ستاد‌هایی برای تحقق و اجرایی شدن این رزمایش شکل گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار