کد خبر: ۱۰۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
شرکت مخابراتی ژاپنی "سافت‌بانک" اعلام کرد که صندوق مشترک آن با عربستان موسوم به "چشم انداز سرمایه" در سال مالی خود، متحمل زیان کلانی بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواهد بود. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۷ در جلسه ای ۴۵ دقیقه ای با "ماسایوشی سون" رئیس اجرایی مجموعه سافت بانک تصمیم به سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد دلاری در صندوق چشم انداز گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱، سافت بانک این زیان مالی خود را حاصل رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا دانست، اما کارشناسان پیش از این درباره نتایج این سرمایه گذاری هشدار داده بودند.

براساس این گزارش "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۷ در جلسه ای ۴۵ دقیقه ای با "ماسایوشی سون" رئیس اجرایی مجموعه سافت بانک تصمیم به سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد دلاری در صندوق چشم انداز گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این گروه در بیانیه ای اعلام کرد که زیان صندوق برای سومین دور متوالی خواهد بود.

شرکت مخابراتی ژاپنی سافت‌بانک (مالک سهام عمده اپراتور آمریکایی Sprint) و ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۷ قراردادی را به‌منظور تأسیس بزرگ‌ترین بنیاد فناوری جهان موسوم به Vision Fund (چشم انداز سرمایه) منعقد کردند.

صندوق چشم انداز جهت سرمایه گذاری در حوزه فناوری است که از ابداع و همه‌گیر شدن فناوری‌های متحول کننده حمایت می‌کند، سرمایه این صندوق ۱۰۰ میلیارد دلار است که از این رقم سهم سرمایه گذاری عربستان ۴۵ میلیارد دلار و سافت بانک ۲۵ میلیارد دلار است که قرار بود در طول پنج سال تامین شود. شرکتها و نهادهای دیگری نیز در این صندوق سرمایه گذاری کرده اند.

یکی از بزرگترین حامیان این بنیاد مجموعه سرمایه‌گذاری Mubadala در ابوظبی است که ۱۵ میلیارد دلار از سرمایه بنیاد مذکور را تأمین کرده است.

سافت‌بانک، شرکت ژاپنی است، که در زمینه ارائه خدمات خطوط تلفن ثابت، شبکه تلفن همراه، خدمات اینترنت و پهن‌باند، بازاریابی و تجارت الکترونیک، همچنین در حوزه رسانه‌های گروهی فعالیت می‌کند.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در حالی که غالب سرمایه گذاری های صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان در زمینه مواد پتروشیمی و مالی صورت می گیرد، در سال های گذشته سعی کرده چارچوب سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف را افزایش دهد. یکی از این سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری ۳٫۵ میلیارد دلاری در شرکت خدمات مسافرتی مجازی اوبر (Uber) بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار