کد خبر: ۱۰۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
منتخب مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: شهرستان بروجرد می تواند به قطب توسعه گیاهان دارویی در کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، فاطمه مقصودی با اشاره به اینکه استخدام های افراد غیر بومی در ادارات و نهادهای شهرستان بروجرد کار پسندیده ایی نیست، خاطرنشان کرد: مخالف استخدام افراد غیربومی در بروجرد نیستم اما این قبیل کارها، موجب افزایش بیکاری در سطح شهرستان بروجرد می شود که این موضوع جفا در حق جوانان این دیار است.

وی ساختمان اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان بروجرد را فرسوده و قدیمی دانست و تصریح کرد: بایستی با برخی از عشایر کوچ‌رو که بدون در نظرگرفتن مقررات وضعیت کشور، به استان وارد شده‌اند و مراتع استان را تخریب نموده اند برخورد قانونی شود.

در ادامه مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان لرستان نیز گفت: شهرستان بروجرد به دلیل وجود آب و هوای خوب و اراضی کشاورزی مناسب، ظرفیت مطلوبی در جهت توسعه گیاهان دارویی دارد که این امر قطعا در دستور کار قرار دارد.

شیرزاد نجفی افزود: در راستای حمایت از تولید گیاهان دارویی اعتبارات خوبی مدنظر گرفته شده که این اداره کل آمادگی حمایت از مردم شهرستان بروجرد در راستای کشت گیاهان دارویی را دارد.

 وی در پایان به بهره برداری از ۲ پروژه آبخیزداری در شهریور ماه سالجاری که از محل اعتبارات  صندوق توسعه ملی در منطقه گندل گیلان و زرشکه بروجرد با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال در حال اجراست خبر داد و بیان نمود: ساختمان اداره منابع طبیعی شهرستان بروجرد با اعتبار مصوب در آینده نزدیک تخریب و بازسازی خواهد شد.

48

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار