کد خبر: ۱۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
سرویس جیرینگ یا همان کیف پول الکترونیکی خدمتی است که از سوی همراه اول برای مشترکانش طراحی شده و از طریق آن می‌توان برخی تراکنش‌های بانکی و خریدهای اینترنتی را انجام داد.
به گزارش تجارت آنلاین و به نقل از ایسنا، سرویس جیرینگ یا همان کیف پول الکترونیکی خدمتی است که از سوی همراه اول برای مشترکانش طراحی شده و از طریق آن می‌توان برخی تراکنش‌های بانکی و خریدهای اینترنتی را انجام داد.
 
این سوال وجود داشت که آیا امکان راه‌اندازی سرویس انتقال وجه کارت به کارت در کیف پول الکترونیکی وجود دارد؟
 
علیرضا طلوع - مدیر عامل شرکت جیرینگ - در این باره اظهار کرد:‌ در حال حاضر امکان انتقال وجه از یک کیف پول به کیف پول دیگر امکان‌پذیر است اما این که امکان انتقال وجه کارت به کارت روی موبایل و یا از طریق USSD فراهم شود، نیازمند تایید رگولاتوری است که در حال حاضر جیرینگ این تاییدیه را ندارد.
 
وی افزود: انجام چنین تراکنشی به لحاظ فنی امکان پذیر است اما نیازمند تاییدیه رگولاتور و درخواست بانک مرکزی خواهد بود.
 
مدیر عامل شرکت جیرینگ درباره امکان همکاری همراه اول با سایر اپراتورها در ارائه خدمات کیف پول همراه اظهار کرد: درحال حاضر جیرینگ برنامه‌ای برای تعامل با سایر سیم‌کارت‌ها ندارد و تصمیم‌گیری درباره این امر باید از سوی سهامداران انجام شود.
 
او با اشاره به این که این شرکت تصمیم دارد از چند سرویس جدید رونمایی کند، از ایجاد سرویس‌هایی مانند رمز یک بار مصرف، امضای همراه و خدمات مبتنی بر اینترنت از سوی این شرکت خبر داد.
 
وی با اشاره به این‌که شرکت جیرینگ تصمیم دارد در حوزه بانکی خدماتی را تحت عنوان هم بانک ارائه دهد گفت:‌ این خدمات از طریق سرویس‌های اختصاصی، شبکه بانکی و از طریق سرویس USSD ( ارسال پیامک از طریق کد دستوری) ارائه می شود.
 
طلوع افزود: سرویس رمز یکبار مصرف از جمله خدمات جدید جیرینگ است که این سرویس‌ها مبتنی بر کارت‌های بانکی و حساب بانکی کاربر خواهد بود.
 
مدیر عامل شرکت جیرینگ درباره مزایای سرویس‌های هم‌بانک اظهار کرد:‌ علاوه بر این که این سرویس‌ها باعث کاهش هزینه‌ها، افزایش رضایتمندی مشتریان و توسعه کانال‌های ارائه خدمات به مشتریان بانک‌ها می‌شود؛ گاهی نیز می‌تواند برای بانک‌ها درآمدزا باشند.
 
طلوع با بیان این‌که هدف جیرینگ افزایش همکاری با بانک‌های کشور است، گفت: علاوه بر آن‌که این شرکت بسترهایی را برای ارائه خدمات ایجاد می‌کند سراغ ایجاد راه حل‌های مختلف نیز رفته است.
 
وی با اشاره به این‌که در حال حاضر جیرینگ مجموعا با شش بانک همکاری دارد، اظهار کرد: همچنین برای ارائه خدمات جدید نیز با یک یا دو بانک در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم برخی سرویس‌های بانکی را که انجام آن‌ها از طریق کارت توجیه اقتصادی ندارد از طریق موبایل به مشترکان ارائه دهیم.
 
مدیر عامل شرکت جیرینگ در این باره خاطرنشان کرد: توزیع، شناسایی و صدور کارت‌های بانکی هزینه‌بر است در حالی که برخی خدمات این کارت‌ها از طریق موبایل به راحتی قابل ارائه خواهد بود.
 
طلوع با اشاره به این که جیرینگ با شرکت امن‌افزار در حال طراحی سرویس جدید امضای همراه است، گفت: از طریق این سرویس، امضای دیجیتال با استفاده از سیم‌کارت برای بانک‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.
 
وی در این باره اظهار کرد: در حال حاضر برای انجام تراکنش‌های بانکی کاربران نیاز دارند که امضای الکترونیک از طریق کامپیوتر انجام دهد. در حالی که جیرینگ تصمیم دارد همین خدمت را بومی‌سازی کرده و انجام آن را از طریق سیم‌کارت امکان پذیر کند.
 
مدیر عامل شرکت جیرینگ افزود: کافی است مشترک وارد سایت شده شماره موبایل خود را وارد کند و رمز کارت خود را که از طریق پیغام‌گیر روی موبایل دریافت می‌کند، وارد کند؛ این امر امنیت کارت‌ها را افزایش می‌دهد.
 
طلوع درباره تجربه دیگر کشورها در اجرای سرویس‌های مشابه گفت: سرویس امضای همراه در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دیگر مانند ترکیه انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به ضریب نفوذ بالای موبایل در ایران گفت: ارائه هر ابزار الکترونیکی جدید برای آن که توجیه اقتصادی داشته باشد لازم است در سطح گسترده‌ای انجام شود که موبایل باتوجه به ضریب نفوذ بالایش در ایران، این بستر را فراهم می‌کند.
 
مدیر عامل شرکت جیرینگ افزود: با توجه به این که افراد می‌توانند از خدمات موبایلی در سطح گسترده استفاده کنند می‌توان از بستر موبایل و سیم‌کارت برای توسعه سایر کسب و کارها به خصوص بانک استفاده کرد.
 
طلوع درباره انواع مختلف خدمات کیف پول الکترونیکی اظهار کرد: خدمات کیف پول شامل سرویس‌های نسل دو و نسل سه می‌شود که سرویس‌های نسل دو همان خدماتی هستند که از طریق USSDها ارائه شده و نیاز به اینترنت ندارد.
 
وی با بیان این‌که خدمات نسل سه کیف پول همراه نیازمند بسترهای اینترنتی است، اظهار کرد:‌ خدمات جدیدی نیز برای کیف پول همراه در نظر گرفته شده است که از طریق بسترهای 3G و 4G همراه اول ارائه می‌شود که به دلیل محدودیت پوشش اینترنت ممکن است استفاده از این خدمات کمی سخت‌تر باشد اما خدمات نسل دو در همه جا امکان‌پذیر است.
 
مدیر عامل شرکت جیرینگ از برنامه این شرکت برای رونمایی روش پرداخت اپلیکیشنی خبر داد و گفت: در این خدمت کسانی که اپلیکیشنی را در موبایل دارند می توانند پرداختشان را به راحتی از طریق اپلیکیشن مربوط انجام دهند که این امر از طریق اینترنت امکان‌پذیر است.
 
مدیر عامل شرکت جیرینگ همچنین اظهار کرد: در حال حاضر PSPها ( شرکتهای ارایه دهنده خدمات پرداخت ) دنبال دریافت مجوزها برای بخشی از خدمات مربوط به کارتهای بانکی هستند اما هنوز موفق به دریافت مجوز انجام تراکنش کارت به کارت نشده‌اند.
 
طلوع ادامه داد: در حال حاضر برخی بانک‌ها از طریق اپلیکیشن‌های خود چنین تراکنشی را انجام می‌دهند و من امیدوارم در آینده فضا برای ارائه خدمات بانکی بیشتر از طریق USSDها فراهم شود.
 
وی درباره خدمت ایجاد درگاه خرید اینترنتی از سوی جیرینگ در برخی سایت‌ها اظهار کرد: این امکان در نمایشگاه تله‌کام به صورت آزمایشی و در سایت فینال راه اندازی شد.
 
مدیر عامل شرکت جیرینگ افزود: اما در حال حاضر جیرینگ در حال تعامل با چند بانک دیگر است که قابلیت پرداخت اینترنتی را به درگاه این بانک‌ها در سایت‌های مختلف اضافه کند که در این صورت 2000 یا 3000 سایت به لیست سایت‌هایی که
 
می‌توان در آن‌ها از طریق کیف پول الکترونیکی خرید کرد، اضافه می‌شود.
 
طلوع در این باره خاطرنشان کرد: در صورتی که جیرینگ به صورت مشترک با بانک‌ها یا همان PSPها امکان پرداخت اینترنتی را به وجود آورند، ضریب امنیت نیز افزایش پیدا می‌کند و کاربر دیگر مجبور نیست اطلاعات کارت خود مانند رمز اینترنتی را وارد سایت کند بلکه تنها شماره موبایل خود را به سایت می‌دهد و بقیه اطلاعات را از طریق موبایل وارد می‌کند.
 
وی با اشاره به این‌که شرکت جیرینگ در حال حاضر با 9 PSP قرارداد دارد، گفت: جیرینگ با این PSPها به صورت مشارکتی سرویس ارائه می‌دهد و در واقع یک برند مشترک ایجاد کرده است.
 
مدیر عامل شرکت جیرینگ افزود: به این ترتیب بستر مربوط به درگاه اینترنتی و پرداخت از سوی PSPها و بستر مخابراتی از سوی جیرینگی تامین می‌شود.
 
طلوع با تاکید بر این‌که گسترش پهنای باند در کشور باعث افزایش فضای استفاده از اپلیکیشن می‌شود اظهار کرد: بنابراین با توسعه اپلیکیشن‌ها نیاز به پرداخت درون برنامه‌ای نیز افزایش پیدا می‌کند که جیرینگ تصمیم دارد در برنامه‌های خود بستر این پرداخت را از طریق خدمات نسل سه فراهم کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: