کد خبر: ۱۰۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
فرمانده ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در کلانشهر تهران:
زالی گفت: در یک روز گذشته ۸۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۳۵۵ نفر در بخش عادی در تهران بستری و ۵۵۲ نفر ترخیص شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۵ بیمار جدید در بخش عادی و ۸۵ مورد جدید در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران بستری شدند و خوشبختانه ۵۵۲ نفر از مراکز درمانی ترخیص شدند.

او ادامه داد: افرادی که مبتلا به بیماری کرونا بودند و ترخیص شدند حداقل به مدت ۲ هفته می‌توانند ناقل بیماری باشند، به همین دلیل این افراد از حضور در اجتماعات مطلقاً باید پرهیز کنند و در منزل طوری حضور داشته باشند که سایر اعضای خانواده را به این ویروس مبتلا نکنند.

زالی بیان کرد: متاسفانه تخت‌های نقاهتگاه در تهران خالی است و اگر افراد شرایط خوبی در منزل برای طی کردن دوران نقاهت خود نداشته باشند، می‌توانند در چنین نقاهتگاه‌هایی سکونت کنند. بر اساس دستورالعمل‌ها حداقل دو هفته باید به بیماران کرونایی مرخصی داده شود.

او تاکید کرد: مشاغل کم‌خطر از فردا بازگشایی می‌شود، اما مطلب مهم این است که بازار تهران و پاساژ‌های سقف‌دار جزء مشاغل پرخطر و کماکان مثل سابق تعطبل هستند.

او گفت: من مجدداً تاکید می‌کنم که ناوگان حمل و نقل عمومی و مراکز شلوغ یکی از آلوده‌ترین مناطق از نظر سرایت بیماری کرونا است و مردم باید به طور دقیق مسائل بهداشتی را رعایت کنند و از انجام سفر‌های غیرضروری در سطح شهر تا حد امکان بپرهیزند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار