کد خبر: ۱۰۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
توزیع یک هزار عدد ماسک ویژه زندانیان و سربازان اداره کل زندان‌ها و آتش به اختیاری نوجوانان شاهرودی تنها بخشی از اخبار مربوط به ویروس کرونا در استان سمنان است.

خبرگزاری فارس سمنان- گروه اجتماعی: همه‌گیری ویروس کرونا در کشورمان سبب شد تا بخش‌های مختلفی صدمه ببینند و فعالیت‌های زیادی نیز برای ترمیم خسارت‌های وارده و جلوگیری از گسترش این ویروس انجام شود.

دستگاه‌های مختلف دولتی و حاکمیتی و گروه‌های مردمی به میدان آمدند تا خدماتی را در دوران مقابله با ویروس کرونا ارائه کنند.

توزیع ۱۰۰۰ ماسک بین زندانیان و سربازان زندان‌ها

امیر بینایی، رئیس کمیته بهداشت و سلامت ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان با اشاره به اهم اقدامات کمیته بهداشت و سلامت از زمان تشکیل کمیته تاکنون اظهار کرد: ارائه قریب به 50 پیشنهاد کاربردی به ستاد استانی ازجمله حذف سهمیه بنزین نوروزی و تشکیل بانک اطلاعاتی سفیران سلامت مردمی با همکاری و هماهنگی تشکل‌های مردم و نهاد انجام شده است.

وی از تشکیل بانک اطلاعاتی سفیران سلامت اداری به‌عنوان رابطان دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های علوم پزشکی و راه‌اندازی شبکه‌های خیران شهرستانی برای کمک به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان با همکاری فرمانداران خبر داد.

رئیس کمیته بهداشت و سلامت ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان به ترغیب تشکل‌های مردم‌نهاد برای امضای الکترونیکی محکومیت آمریکا و درخواست از جامعه جهانی در رفع تحریم دارو و تجهیزات پزشکی و نیز پیگیری برای ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ابلاغی از سوی وزیر کشور اشاره کرد.

بینایی، پیگیری از تشکل‌های مردم‌نهاد برای تهیه ۳۰۰ لیتر ماده ضدعفونی (سهمیه استانی) و یک هزار عدد ماسک برای اداره کل امور زندان‌ها ویژه زندانیان و سربازان وابسته به آن سازمان و هماهنگی جهت راه‌اندازی پویش‌های مردمی در حمایت از کادر پزشکی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توصیه به ماندن در خانه، نه به مسافرت نوروزی و ... را از دیگر اقدام‌های انجام‌شده عنوان کرد.

وی از تشکیل بانک اطلاعاتی گروه‌های مرجع (علما، ورزشکاران، هنرمندان و ...) برای مشارکت در اطلاع‌رسانی، آموزش و ...، جمع‌بندی اقدامات استانی و ارائه گزارش روزانه به ستاد استانی و سازمان امور اجتماعی کشور و تهیه کلیپ، انیمیشن، اینفوگرافیک و ... آموزشی و انتشار در فضای مجازی خبر داد.

رصد مستمر مشکلات توان‌خواهان اجتماعی در سمنان

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان به رصد مستمر مشکلات توان‌خواهان اجتماعی نظیر سالمندان، معلولان، افراد در معرض خطر و درخواست مراقبت ویژه از نهادهای متولی (بهزیستی، کمیته امداد، مؤسسات حمایتی مردمی) و پیگیری جهت تشکیل تیم مشاوره از دستگاه‌های متولی و نظام روانشناسی استان به‌منظور انجام مشاوره و ترمیم آسیب‌های روحی کارکنان و بیماران در نقاهتگاه‌های استان اشاره کرد.

امیر بینایی گفت: برگزاری جلسات مکرر پیرامون تولید برنامه‌های مرتبط با ارتقای مهارت‌های علمی، درسی و اجتماعی در دوره بحرانی کرونا با دستگاه‌های متولی و صداوسیمای مرکز سمنان و مکاتبه با اداره کل ارشاد، صداوسیما، حوزه هنری و سازمان تبلیغات جهت تهیه و تولید کلیپ‌های کوتاه به استناد نامه معاون هماهنگی وزیر کشور پیرامون پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس از فعالیت‌های صورت‌گرفته است.

وی افزود: پیگیری جهت صدور بیانیه‌های حمایت از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی توسط خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان، شورای مرکزی هیئات مذهبی، انجمن‌های فرهنگی و هنری، هیئات ورزشی، خانه جوانان استان را از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان اضافه کرد: تقدیر از پزشکان و کادر درمانی به‌منظور افزایش روحیه کار و تلاش در مبارزه با ویروس کرونا و درخواست ثبت و ضبط مجاهدت‌های تیم‌های پزشکی و کادر درمانی سخت‌کوش حوزه سلامت توسط فرهیختگان، شعرا، نویسندگان و اصحاب هنر در ثبت فداکاری‌ها، تلاش‌ها و ایثارگری‌های کادر درمانی انجام شده است.

بینایی از پیگیری جهت تهیه و تدوین پروتکل بهداشتی نانوایی‌ها، سیلوها و کارخانه‌های آرد و ...، پیگیری پیشنهادات سازمان نظام پزشکی پیرامون صدور مجوز فوری و کوتاه‌مدت ویزیت در منزل برای پزشکان متقاضی در شرایط حاد کرونایی جامعه و ارسال پیشنهادها و نقدهای سازنده به ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

آتش به اختیاری نوجوانان شاهرودی

نوجوانان بسیجی شاهرودی این روزها خودجوش و ‍آتش به اختیار به میدان آمده‌اند و از توزیع بسته‌های بهداشتی تا ضدعفونی معابر و گذرگاه‌ها نقش خود را در مقابله با ویروس کرونا ایفا می‌کنند.

توزیع بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی معابر به همت گروه‌های جهادی بسیج حوزه‌های بسیج مساجد و محلات سپاه ناحیه شاهرود انجام می‌شود.

در این عملیات، ۳۵۰ نفر از نیروهای بسیجی و پاسدار شهرستان شاهرود، بیش از ۸۰ نقطه شهرستان شاهرود را با همکاری سازمان آتش‌نشانی، اداره محیط‌زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی ضدعفونی کردند.

اقلام بهداشتی نیز به تعداد بیش از ۲۰ هزار بسته ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده بین مردم توزیع شد.

بازدید امام جمعه شاهرود از نقاهتگاه این شهر

امام جمعه شاهرود و رئیس کمیته خیران و جلب مشارکت‌های مردمی ستاد مقابله با کرونا این شهرستان از نقاهتگاه شاهرود بازدید کرد.

در این بازدید که جانشین سپاه ناحیه شاهرود نیز حضور داشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی از بخش‌های مختلف نقاهتگاه شاهرود بازدید و از برپایی این مرکز تقدیر کرد.

امام جمعه شاهرود با تقدیر از ایجاد این مکان و فضا در پشتیبانی از کادر درمانی و بهبود کامل بیماران کرونایی، با بیان اینکه بسیج هر کجا وارد شد کارش را به نحو شایسته انجام داد، افزود: امروز که نیاز جامعه مقابله با ویروس کروناست، مجموعه بسیج و سپاه و مردم در کنار مسؤولان و نهادها در حال تلاش و کوشش هستند و باید از همه قدردانی کرد.

در راستای پشتیبانی از مراکز درمانی و بیماران کرونایی، نقاهتگاه شاهرود راه‌اندازی شده است تا بتواند در بهبود کامل بیماران کمک‌حال خانواده‌های آنان به‌ویژه خانواده‌های آسیب‌پذیر باشد.

انتهای پیام/74002/م/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار