کد خبر: ۱۰۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

سلامت نیوز:دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح، 24 آوریل 2020 برابر با 5 اردیبهشت ماه جاری ضمن اشاره با این واقعیت تلخ که همه گیری کووید 19 یادآور پیوندی عمیق بین مردم جهان شده است گفت در این لحظه کلیدی از شکل گیری همکاری بین المللی و در این هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان ملل متحد، بیایید به عنوان یک خانواده، در راستای درک دیدگاه بنیانگذاران این سازمان، پیرامون دستیابی به آینده ای سالم، برابر، صلح آمیز و پایدارتر برای همگان، کوشش نماییم.
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:
همه گیری کووید 19 به گونه ای اندوهبار، یادآور آن است که چه پیوند عمیقی با یکدیگر داریم. این ویروس هیچ مرزی نمی شناسد و چالشی جهانی و اساسی است. مبارزه با آن، ما را ملزم می نماید با یکدیگر، به عنوان یک خانواده انسانی، اقدام نماییم.
باید هر آنچه در توان داریم برای نجات جان ها و بهبود بخشیدن به ویرانی های اقتصادی و اجتماعی انجام دهیم. به گونه ای اساسی، نیاز داریم آموزه های مناسب در مورد آسیب پذیری ها و نابرابری هایی دریافت نماییم که ویروس از آن ها پرده برداشته است، همچنین سرمایه گذاری ها در آموزش، نظام های سلامت، حمایت اجتماعی و تاب آوری را ترغیب نماییم.
این، بزرگترین چالش بین المللی از زمان جنگ جهانی دوم است. با این وجود، حتی پیش از این آزمون نیز، جهان با مخاطرات عمیق فراملیتی دیگری، در رأس آن ها تغییرات اقلیمی، رو به رو بوده است.
اما چندجانبه گرایی، تنها موضوع رویارویی با تهدیدهای مشترک نیست، بلکه در مورد دستیابی به فرصت های مشترک نیزهست. اکنون از این فرصت برخورداریم تا در راستای دستیابی به اقتصادها و جوامع فراگیر و پایدار، بهبودی پس از بحران را بهتر از قبل، رقم زنیم.
اعلان مزایای چندجانبه گرایی کافی نیست، باید به نشان دادن ارزش افزوده آن استمرار بخشیم. همکاری بین المللی باید با دوره های تحول، سازگاری یابد.
نیازمند چندجانبه گرایی شبکه ای هستیم که هماهنگی میان تمامی سازمان های چندجانبه جهانی را تقویت نماید، شامل سازمان های چندجانبه منطقه ای که قادر به انجام مشارکت های اساسی خود باشند، همچنین چندجانبه گرایی فراگیر، بر پایه روابط متقابل عمیق با جامعه مدنی، کسب و کارها، مقامات محلی و منطقه ای، وسایر شرکا، به گونه ای که صدای جوانان، در شکل دهی به آینده ما نقشی قاطع ایفا نماید.
در این لحظه کلیدی از شکل گیری همکاری بین المللی و در این هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان ملل متحد، بیایید به عنوان یک خانواده، در راستای درک دیدگاه بنیانگذاران این سازمان، پیرامون دستیابی به آینده ای سالم، برابر، صلح آمیز و پایدارتر برای همگان، کوشش نماییم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار