کد خبر: ۱۰۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، قائم مقام شهردار تبریز یکشنبه ۷ اردیبهشت در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، در این خصوص گفت: با توجه به شرایط فعلی فعالیت‌های اتوبوس‌های بخش خصوصی با همکاری اتوبوس‌های ملکی شهرداری، برای مسیرهای پرتردد و کمک‌ برای بخش خصوصی مد نظر شهرداری تبریز است.  

رسول موسایی افزود: با رعایت موارد بهداشتی اتوبوس‌های واحد بخش خصوصی تبریز شروع به کار خواهند کرد.  

عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه، بیان کرد: سیاست‌های شهر در خصوص مقابله با ویروس کرونا باید مشخص شود.  

عبدالله تقی پور اضافه کرد: در بحث حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه مقرر شد برای تقریباً هزار نفر از شاغلین بخش خصوصی شرکت واحد بسته‌های کمک معیشتی و مبلغی نقدی کمک معیشتی تخصیص یابد.  

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: این عزیزان در زمان عادی بخش عظیمی از بار حمل و نقل شهر را کنترل می‌کنند.  

تقی پور گفت: باید بررسی شود که فعالیت اتوبوس‌ها برای رانندگان سود دهی خواهد داشت یا خیر، نباید با توجه به کاهش مسافرت با حمل و نقل عمومی موجب متضرر شدن صاحبان اتوبوس‌های بخش خصوصی شویم.  

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: اینکه بگوئیم اتوبوس‌ها فعالیت داشته باشند اما این فعالیت به صرفه نباشد، قابل قبول نیست.  

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه، گفت: حمایت از رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی کار بسیار مهمی است و لازم است از این عزیزان حمایت شود.  

سونیا اندیش بیان کرد: افراد بسیاری برای دریافت بسته‌های حمایتی رحمت تایید شده‌اند.  

وی اضافه کرد: تهیه مواد ضدعفونی برای رانندگان نیز مورد توجه قرار گیرد.  

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: با اعطای حداقل سه ماه بسته معیشتی به رانندگان بخش خصوصی ازآنها حمایت کنیم.  

محمد باقر بهشتی، عضو دیگر شورا نیز در این جلسه، گفت: اتوبوس‌های بخش خصوص به صورت اسمی بخش خصوصی است و گرنه افرادی، تعداد بالایی اتوبوس خریداری کرده و بدون رعایت قانون کار، آنها را به رانندگان ارائه داده و با شهرداری قرارداد بسته‌اند.  

وی اظهار کرد: در هفته کارگر باید به این نکته توجه کرد که قرارداد رانندگان براساس قانون کار باشد.  

غلامحسین مسعودی ریحان، عضو دیگر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه اظهار کرد: تمامی قراردادهای شهرداری با پیمانکاران ‌باید به نحوی باشد که هیچ کارگری از جمله پارکبان‌ها و سبزبان‌ها بدون بیمه و قانون کار به کار گرفته نشود.  

وی تاکید کرد: فردی ۳۰ سال کار می‌کند اما نمی‌تواند از خدمات بیمه استفاده کند این برده داری نوین است و باید با آن مقابله کرد.  

همچنین در ادامه شکور اکبرنژاد، یکی دیگر از اعضای شورای شهر تبریز اظهار کرد: باید به موضوع بیمه کارگران و تصمیمات مشابه توجه داشت، گاهی تصمیمات درست نتایج درست به همراه نداشته و تصمیمات باید از جوانب مختلف بررسی شود تا باعث ایجاد بیکاری و مشکل نشود.  

وی بیان کرد: در شرایط فعلی به این راحتی نمی‌توان تصمیم گرفت و باید شهرداری رو ملزم کنیم لایحه‌ای در این خصوص بیاورد و تمامی جوانب رو در نظر گرفت و همیشه نتیجه کار درست، درست نیست.  

براساس تصمیم اعضای شورای شهر شهرداری مقرر شد، لایحه‌ای برای صدور اجازه فعالیت مجدد اتوبوسرانی براساس مصوبات ستاد کرونای شهرستان و حمایت‌های شهرداری به شورای شهر ارسال کنید.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار