کد خبر: ۱۰۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
‏مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اگرچه زمانی که همه‌ی رویدادهای فرهنگی و هنری در سراسر جهان تعطیل شد، اما فرهنگ و هنر تعطیل نبود و در فضای مجازی در بستر شبکه‌های اجتماعی هنرمندان به ارائه برنامه پرداختند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جعفر مروارید  در دیدار با هنرمندان و پیشکسوتان هنرهای تجسمی اظهار کرد: بسیار خرسندم که در ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خداوند میزبان شما فرهیختگان عرصه فرهنگ و هنر هستم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  با اشاره به سخن حضرت محمد(ص) در مورد ماه مبارک رمضان که فرمودند « ان ابواب السماء تفتح فى اول لیلة من شهر رمضان و لا تغلق الى اخر لیلة منه» درهاى آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده می‌شود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد، یادآور شد: این جلسه در یک فضای معنوی و برکات ماه رمضان رخ‌داده است که من آن را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم این ماهی که ماه همدلی و بخشش و رحمت است خداوند کمک کند تا بتوانیم حق پیشکسوتان هنری خراسان را ادا کنیم و از ظرفیت و تجربه آنان نه‌تنها ما بلکه اصحاب فرهنگ و هنر بهره‌مند شوند.

وی بابیان اینکه قدرت فرهنگ و هنر در ایام شیوع بیماری کرونا بیشتر نشان داده شد، افزود: درزمانی که همه‌ی رویدادهای فرهنگی و هنری در سراسر جهان تعطیل شد فرهنگ و هنر تعطیل نبود و در فضای مجازی در بستر شبکه‌های اجتماعی هنرمندان به ارائه برنامه پرداخت‌اند که این حضور، معنا بخش، الهام آفرین و امیدوارکننده به آینده بود.

مروارید بابیان اینکه هنرمندان در این روزها با ارائه پیام‌هایی ازجمله به مشهد سفر نکنید و در خانه بمانید در جلوگیری از شیوع کرونا نقش تأثیرگذاری داشتند به‌طوری‌که می‌توان از آنان به‌عنوان جهادگران و پیش‌قراولان این عرصه یادکرد.

وی بیان کرد: حضور پیشکسوتان خود یک میراث برای این استان است، چراکه آنان سالها با خلق آثار جاودانه فرهنگی و هنری تأثیرگذاری ویژه‌ای در نسل‌های آینده داشته و خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی نشانه‌های زیبایی الهی و تجلی کرامت انسانی است که به دستان هنرمندان تجلی پیداکرده است.

گفتنی است بیان مشکلات حوزه هنرهای تجسمی و نیز ایجاد نمایشگاه هنرهای تجسمی از آثار هنرمندان این عرصه ازجمله موضوعات مطرح‌شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/ 70042

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار