کد خبر: ۱۰۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی به 2 هزار و 796 نفر افزایش پیدا کرد که از این تعداد یک هزار و 433 نفر بهبود یافته‌اند.

جواد آقازاده، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته از
401 نفر نمونه جدید آزمایش کرونا گرفته شده که از این تعداد 62 مورد جدید مبتلا به ویروس کووید 19 در استان شناسایی و در مجموع تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان به 2 هزار و 796 مورد افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته 5 نفر بیماران مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند که در مجموع تعداد بهبودیافتگان در استان به یک هزار و 433 نفر رسید.

آقازاده با اشاره به اینکه از آغاز شیوع ویروس کرونا 17 شهرستان استان درگیر این بیماری هستند، آمار مبتلایان به تفکیک شهرستان‌ها را اعلام کرد: ارومیه 7 مورد مثبت جدید که 5 مورد از افراد سرپایی و 2 مورد بستری، یک مورد مثبت جدید سرپایی در اشنویه، یک مورد جدید مثبت در بوکان، 2 مورد مثبت جدید سرپایی در پیرانشهر، چایپاره سه مورد مثبت جدید سرپایی، تکاب یک مورد جدید سرپایی،34 مورد جدید مثبت در خوی که 29 مورد سرپایی و 5 مورد بستری، 4 مورد مثبت سرپایی در سلماس، 9 مورد مثبت در میاندوآب که 6 مورد سرپایی و سه مورد بستری در بیمارستان گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد بیماران بستری شده و فوتی در استان سیر نزولی دارد اما باید توجه کرد که ویروس همچنان در بین جامعه است و تعداد آزمایش مثبت انجام شده از افراد سرپایی رو به افزایش است بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار