کد خبر: ۱۱۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: سه پایگاه جاده‌ای امداد و نجات جمعیت هلال احمر در اسکل آباد خاش، سفیدآبه شهرستان نیمروز و دلگان در هفته هلال احمر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، صبح امروز دیدار مدیران و اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان با رسول راشکی مدیرعامل جعمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان انجام شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان در این دیدار اظهار کرد: وقتی به آموزه های دینی و اسلامی توجه می کنیم یکی از موارد بسیار سفارش شده کمک و امداد رسانی به هم نوعان به ویژه افراد آسیب دیده است.

یوسف علی بیگی گفت: رسالت جمعیت هلال احمر در کمک به همنوعان در حوادث مختلف از جمله سیل، زلزله و سایر بلایای طبیعی و غیر طبیعی بسیار سنگین و ارزشمند است، در سال گذشته در جریان سیل در سیستان و بلوچستان هم امدادگران بسیار خوب عمل کردند، این روزها نیز شاهد تلاش امدادگران هلال احمر در میدان مقابله با ویروس کرونا هستیم.

وی با تاکید بر استمرار تشریح و انعکاس فعالیت های جمعیت هلال احمر در رسانه های مختلف، گفت: جامعه رسانه ای استان در راستای انعکاس خدمات بشردوستانه هلال احمر با قوت بیشتر پای کار است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار به تشریح عملکرد جمعیت هلال احمر در حوادث سال اخیر در این استان پرداخت و گفت: سال گذشته ۱۳۸۴ تن کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به هلال احمر سیستان و بلوچستان به ارزش ۱۵میلیارد تومان برای سیلزدگان جنوب این استان ارسال شد.

رسول راشکی افزود: همچنین امدادگران این جمعیت به یکهزارو ۲۱۰ روستای سیلزده جنوب این استان امدادرسانی و ۳۸ هزار سبد غذایی ۷۲ ساعته و یک ماهه در میان آنها توزیع کردند.

وی اضافه کرد: نجات جان 198 کوهنورد در ارتفاعات استان از دیگر فعالیت‌های امداگران هلال احمر طی سال گذشته بوده است.

این مسؤول با بیان اینکه ۴۰ هزار داوطلب با هلال احمر سیستان و بلوچستان در حوادث طبیعی و غیرطبیعی همکاری دارند گفت: این تعداد نقش بسزایی در برنامه‌های مختلف به ویژه اهدا خون دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات این جمعیت در زمینه مقابله با ویروس کرونا گفت: ۴۴۴ هزار نفر از اسفند سال گذشته تا کنون توسط اعضای داوطلب هلال احمر در این استان غربالگری شده اند.

وی در ادامه به با اشاره به برنامه‌های هفته گرامیداشت صلیب سرخ و هللال احمر در سیستان و بلوچستان گفت: سه پایگاه جاده‌ای امداد و نجات جمعیت هلال احمر در اسکل آباد خاش، سفیدآبه شهرستان نیمروز و دلگان در هفته هلال احمر افتتاح می‌شود.

 

انتهای پیام/3139

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار