کد خبر: ۱۱۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
شهردار تبریز با اشاره به سیاست های شهرداری برای تملک و حفظ باغات شهر طی سال ۹۹ گفت: باغ های منطقه چایکنار تبریز حفظ و احیا می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر در بازدید از باغ های سطح حوزه شهرداری منطقه 1 تبریز اظهار داشت: در ادامه اجرای سیاست های شهرداری تبریز در سال 99 برای توسعه فضاهای سبز شهری امروز بازدیدی از باغ های بزرگ شهرداری منطقه 1 در منطقه چایکنار داشتیم.

وی با اشاره به اینکه تملک باغ های تبریز جزو اولویت های امسال است، ادامه داد: احداث پارک های محله ای و منطقه ای مورد توجه است و در منطقه چایکنار نیز با تملک باغ ها یک پارک احداث می شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه تملک این باغ ها پیشرفت خوبی داشته است، افزود: امیدواریم صاحبان باغ ها نیز همکاری خوبی با شهرداری تبریز داشته باشند تا زمینه احیای این باغ ها که به عنوان تنفس گاه شهر تبریز هستند فراهم شود.

شهین باهر در ادامه ابراز داشت: نباید اجازه دهیم باغ های شهر تبریز از بین برود چراکه تبریز زمانی باغ شهر بوده است و باید این باغ ها تثبیت شوند.

شهردار تبریز در ادامه در حاشیه بازدید از خانه قدیمی باباخان نیز اظهار داشت: بعداز انتشار مطالبی مبنی بر تخریب خانه باباخان در فضای مجازی امروز بازدیدی از این خانه به خاطر حساسیت و اهمیت موضوع داشتیم.

وی با بیان اینکه این خانه فاصله 30 متری از پروژه مسیرگشایی شهرداری دارد، ادامه داد: این خانه های قدیمی هویت و سند شهر تبریز هستند و با تملک آنها زمینه حفظ و احیای این میراث را فراهم خواهیم کرد.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه باید این خانه تملک شود، گفت: با همکاری و رایزنی هایی که با میراث فرهنگی استان داشتیم مقرر شد در اولین فرصت این خانه توسط شهرداری تملک شده و بازسازی شود و به عنوان سند تاریخی شهر تبریز احیا شده و در معرض دید مردم قرار گیرد.

 شهین باهر در پایان گفت: بازسازی و احیای خانه های قدیمی و تاریخی تبریز همواره یکی از اولویت های شهرداری و شورای شهر بوده و ما در خصوص خانه باباخان نیز این موضوع را پیگیری کرده و آن را احیا می کنیم.

انتهای پیام/115/ ع

برچسب ها: آذربایجان شرقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار