کد خبر: ۱۱۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کرونا که پایش به زندگی انسان ها باز شد خیلی چیزها تغییر کرد، کووید 19 نخستین بار خود را در کشور چین نشان داد و رفته رفته بسیاری از مرزهای جهان را در نوردید و جهان را گرفتار خود کرد.

ترس از ابتلا به این ویروس ناشناخته که پنجه بر گلوی بشریت گذاشته است عکس العملهای مختلفی را در بحث مقابله به دنبال داشت تا جایکه در خیلی از نقاط همین جهان انسان ها امید خود را از دست دادند و خبرهایی از به پایان رسیدن جهان را در فضاهای مختلف مخابره کردند.

کشورهایی بودند در این روزها که با اعمال سیاست جبری و رها کردن شیر در میادین عمومی روی آوردند و به این صورت شهروندان را مجبور به ماندن در خانه کردند، اجساد در کوره خانه ها پودر شد و در برخی نقاط به صورت گورهای دسته جمعی اجساد به خاک سپرده شدند.

اگر چه تاکنون ۱۰۹ هزار و ۲۸۶ نفر در کشور ما به این ویروس مبتلا شده اند و ۶هزار ۶۸۵ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند، اما حکایت در بحث مبارزه با این ویروس در ایران روی دیگری دارد روی انسانیت و گذشت برای نجات همنوع موضوعی که از مراکز درمانی و بیمارستان دانشوری به عنوان خط های مقدم مقابله با کرونا ویروس آغاز شد و رفته رفته به یک پویش در تمام زوایای زندگی مردم ریشه دواند.

ریشه مهری که انقدر محکم و ناگسستنی بود که کرونا ویروس را مغلوب خود کرده است، کم نبودن مردان و زنان ایرانی که در این روزها عزمشان را برای تهیه و توزیع اقلاب بهداشتی در خانه شروع و بعدها کار را به سطح دانشگاه ها، مساجد و غیره کشاندند.

گفتن مواد ضدعفونی کم است و کادر پزشکی با کمبود لباس های ایزوله مواجه هستند، دشمنان وارد کردن این کالاها را در شرایطی که جهان در خطر نابودی است به روی کشور بسته اند، اما عزم مردم جزم بود و کمبودها را با همین عزم جزمشان جبران کردند.

ضدعفونی خیابان ها، اماکن عمومی و غیره از دیگر نیازهای این روزهای کرونایی در کشور بود که مردم در این عرصه نیز حماسه دیگر خلق کردند و در کنار دستگاه های متولی بی هیچ چشمداشتی به میدان آمدند و کاری کارستان کردند.

توجه به اقشار نیازمند و خانواده هایی که به واسطه شیوع این ویروس با مشکل مواجه شده بودند از بخشش اجاره بهای خانه و مسکن گرفته تا توزیع بسته های حمایتی در بین این قشر صحنه های ماندگاری را خلق کرد..

فرمان رزمایش مواسات و مومنانه که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد،سپاه، بنیاد برکت، ارتش، نیروی انتظامی و خیلی از دستگاه ها و خیرین برای حمایت از افراد نیازمند به میدان آمدند و کار سرعت بیشتر گرفت دستهایمان از هم دور بود اما دلهای پرمهر در هم گره خورد همه یک صدا گفتند، یکی برای همه و همه برای یکی...

بنای تأسیس بنیاد برکت، دستور مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» خطاب به رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بوده است که فرمودند: «در ذهنم حل مشکلات محرومین بوده است. مثلاً مشکلات هزار روستا را کاملاً حل کنید چه‌قدر خوب است هزار نقطه آباد شود یا هزار مدرسه در کشور ساخته شود، این دستگاه را برای این کار آماده کنید». 

و به این ترتیب بنیاد برکت در راستای همین رهنمود، در 20 آذر ماه سال 86 توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد تا به عنوان مجموعه‌ای برای محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عام‌المنفعه، فعالیت نماید. این نهاد با تفأل بر قرآن کریم، «برکت» نامیده شد تا از همان ابتدا پیام‌آور برکت و توسعه در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور باشد.

بنیادی که در این روزهای کرونایی کاری کارستان کرد و دستهای نیازمندان زیادی را گرفت امروز دومین بسته کمک های این بنیاد از درهای حسینیه سنندج بیرون رفت تا به دست نیازمندانی برسد که از هیچ پشتوانه حمایتی برخوردار نیستند.

امروز قلب ها به یاد شهید سلیمانی به عشق هم وطن تپیدن گرفت و پرچم شهید برای حمایت از هم نوع بالا رفت تا سر هیچ پدری از خجالت خالی بودن سفره خانواده اش به زمین نیفتد.

امروز قصه قصه عشق و دلداگی به نام عقیق سلیمانی بود، نامی که در طول حیاتش لرزه به دل دشمنان انداخت و بعد از شهادت بر قلب تمام آزادگان جهان حک شد...

آغاز توزیع ۲۰ هزار سبد معیشتی بین خانوارهای نیازمند

مهدی طالبی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کردستان در مراسم آغاز توزیع ۲۰ هزار سبد معیشتی بین خانوارهای نیازمند استان کردستان که در قالب رزمایش همدلی و احسان و با همت بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) انجام میشود، اظهار کرد: این بسته‌های معیشتی شامل برنج، روغن، حبوبات، مرغ، رب گوجه و ماکارونی است که با مساعدت بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تهیه شده است و  بین اقشار ضعیف،  نیازمند و آسیب‌پذیر از کرونا که زیرپوشش حمایت هیچ نهاد حمایتی نیستند توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: در قالب رزمایش همدلی و احسان یک میلیون بسته معیشتی برای توزیع در بین نیازمندان سراسر کشور تهیه شده است که سهم استان کردستان از این میزان ۲۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۶۴ میلیارد ریال  است.

وی تصریح کرد: این بسته‌ها با محوریت ائمه جمعه و همکاری سپاه و با مشارکت گروه های جهادی قرار است ظرف یک هفته بدست خانوارهای نیازمند و آسیب‌پذیر از بیماری کرونا در نقاط مختلف استان برسد.

وی گزارشی هم از اقدامات این ستاد در بحث مبارزه با کرونا ویروس در سطح استان داد و گفت:  ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کردستان از اوایل اسفند تاکنون بیش از ۱۲ هزار عدد ماسک تولید و میان اقشار نیازمند توزیع کرده است.

وی گفت: روزانه ۹۰ دست لباس ایزوله در مجموع سه هزار دست و ۲ هزار و ۵۰۰ عدد شیلد حفاظتی نیز توسط ستاد اجرایی فرمان امام در استان تولید و به مراکز درمانی تحویل شده است.

به گفته وی،  ۱۲۰ هزار بسته بهداشتی در قالب پویش سلامت، توزیع پنج هزار و ۴۰۰ بسته غدایی بین مردم نیازمند، ۹۵۰ بسته بهداشتی و تحویل یک هزار دست لباس ایزوله به دانشگاه علوم پزشکی، از دیگر اقدامات ستاد اجرایی حضرت امام از آغاز شیوع کرونا ویروس تا کنون در سطح استان بوده است.

و اما....

امروز روز امتحان است چرخ گردون بر این مدار قرار گرفته است، جوشش مهربانی مردمان ایران‌زمین چهره سیاه کروناویروس را پس می‌زند شاید زمان مشخصی برای خلاص شدن از این سیاهی وجود ندارد؛ اما ایمان داریم که بعد از هر تاریکی، روشنی و به دنبال هر تلخی، شیرینی از راه خواهد رسید...

هرچند سایه کرونا تلخ و سنگین است اما حکایت در این گوشه جهان بسیار متفاوت و بر مدار مهربانی قرار گرفته است، اینجا کسی به فکر تهیه تابوت و حفر گورهای دسته‌جمعی نیست بلکه همه به میدان آمده‌اند تا سهمی از نجات زندگی داشته باشند.

ادامه دارد....

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار