کد خبر: ۱۱۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
علی اکبر عبدالملکی در گفتگو با مهر؛
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی از تشکیل فدراسیون گردشگری در اتاق ایران خبر داد و گفت: تاکید ما با تشکیل این فدراسیون هم‌صدایی و افزایش قدرت تشکل‌ها در موضوعات مربوط به گردشگری است.

علی اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به خبرنگار مهر گفت: تعداد زیادی انجمن و اتحادیه و سمن در اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران پایگاهی را به ثبت رسانده اند که مجموع آنها به ۵۴۰ پایگاه می‌رسد این پایگاه‌ها همگی زیر نظر اتاق ایران فعالیت می‌کنند تعدادی از آنها هم به فدراسیون تبدیل شده‌اند به عنوان مثال ۱۵ پایگاه یک فدراسیون را تشکیل داده‌اند. تشکل‌هایی که بزرگ‌تر هستند یک کنفدراسیون را تشکیل می‌دهند مانند کنفدراسیون صادرات ایران.

عبدالملکی گفت: در همین راستا در کمیسیون گردشگری اتاق ایران تصمیم گرفتیم همه صنوف گردشگری که در اتاق ایران ثبت شده اند یا خیر، زیر مجموعه یک فدراسیون فعالیت کنند. این اقدام موجب می‌شود تا هم صدایی بین آنها بوجود آید. تاکید ما بر متحد شدن تشکل‌هاست زمانی که این اتفاق بیفتد صدای آنها بهتر شنیده خواهد شد و قدرتشان هم بیشتر می‌شود به نحوی که حتی می‌توانند در انتخاب وزیر نیز نقش داشته باشند و یا جایگاه مشورتی برای تعیین قوانین و مقررات بگیرند.

وی افزود: فعالیت این فدراسیون از ۵ ماه دیگر آغاز می‌شود. در گام اول شورای هماهنگی تشکل‌ها را راه می‌اندازیم بعد فدراسیون را با حدود ۱۷ تشکل مستقیم و غیر مستقیم مانند اتحادیه آژانس‌های مسافرتی، جامعه هتلداران، آژانس‌های هواپیمایی، کمیته طبیعت‌گردی، مالکان کشتی، انجمن حمل و نقل ریلی و … تشکیل خواهیم داد.

وی با بیان اینکه عضویت تشکل‌ها در فدراسیون گردشگری هیچ هزینه‌ای برای آنها ندارد گفت: سالانه از اتاق ایران کمک گرفته و تشکل‌ها را پشتیبانی نیز می‌کنیم. گاهی ممکن است وزارت میراث فرهنگی درباره موضوعی تصمیم بگیرد و همزمان به تشکل‌های مختلفی نامه بزند تا واکنش آنها را بگیرد هر کدام هم یک نظری می‌دهند. به این نتیجه رسیدیم بهترین حالت این است که فدراسیونی تشکیل دهیم تا این تشکل‌ها قدرت و نظر واحد داشته باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی از راه اندازی صندوق حمایت از گردشگری خبر داد و گفت: در پی شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کسب و کارها، بسیاری از تأسیسات گردشگری متضرر شده‌اند چه دلیلی دارد که آنها از دولت وام بگیرند می‌بایست این وام از طریق خود تشکل‌ها در قالب یک صندوق حمایتی به کسب و کارهایی که متضرر شده‌اند تخصیص داده شود به همین منظور قصد داریم تا چنین صندوقی را راه‌اندازی کنیم.

عبدالملکی با انتقاد از اینکه گردشگری جایگاهی در ستاد مدیریت بحران ندارد گفت: ستاد بحران در موضوعات مختلفی مانند حمله ملخ‌ها و یا سیل و زلزله به آسیب دیدگان کمک می‌کند ولی متأسفانه به گردشگری در مواقع بحران نمی‌پردازد باید با سازمان مدیریت بحران وارد مذاکره شده و گردشگری را هم وارد موضوعات آنها کنیم چون ممکن است کرونای دیگری در راه باشد و دوباره گردشگری متضرر شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار