کد خبر: ۱۱۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:
بیرجند- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی سه مورد جدید ابتلاء به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: شمار مبتلایان به این بیماری در استان به ۶۱۷ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کامبیز مهدی زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که پاسخ ۱۰۴ تست منفی و سه مورد هم مثبت اعلام شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته؛ یک مورد فوتی بر اثر ابتلاء به این بیماری در استان داشته‌ایم، تصریح کرد: بدین ترتیب آمار کل فوتی استان ۴۵ نفر است.

مهدی زاده با بیان اینکه از مجموع مبتلایان به این بیماری سه نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند، عنوان کرد: ۵۶۹ بیمار با حال عمومی خوب ترخیص و یا بهبود یافته‌اند.

وی همچنین مجموع کل آزمایشات انجام شده استان تا امروز را چهار هزار و ۲۰۹ مورد اعلام کرد و افزود: ۴۳ درصد موارد مثبت زن و ۵۷ درصد مرد بوده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: ۲۲ درصد موارد مثبت شده در روستاها و بقیه در شهرها ساکن بوده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان درمیان و آمار صعودی این بیماری عنوان کرد: علت این افزایش ابتلاء در شهرستان ایجاد هفت کانون بود که ضوابط فاصله گذاری اجتماعی کمتر رعایت شده بود.

مهدی زاده بیان داشت: مهار کانون‌ها قبل از بروز بحران نتایج خوبی در بحث کنترل شیوع بیماری کرونا داشت که در این راستا تعداد پنج کانون در هفت روز گذشته مورد مثبتی نداشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار