کد خبر: ۱۱۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
بررسی روش های فروش خودرو در تیتر امشب؛
معاون وزیر صمت محدودیت‌های ثبت‌ نام خودرو از طریق ۳روش فروش فوق العاده،پیش فروش و مشارکت در تولید را توضیح داد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صادقی نیارکی معاون صنایع وزیر صمت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص بازار خودرو تصریح کرد: امروز فضای التهابی بازار خودرو بهبود یافته و قیمت ها روبه منطقی شدن رفته  و حباب ایجاد شده در حال از بین رفتن است.

او افزود: برای کنترل قیمت ها در بازار ۳ روش برای فروش خودرو  اعلام شده که شامل فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید می شود.

صادقی نیارکی در ادامه در خصوص شرایط بازار خودر در سال ۹۷ تا کنون گفت: بعد از تحریم ها اولین صنعتی که مورد تحریم قرار گرفت خودرو بود که در نیمه دوم ۹۷ اثر بر بازار گذاشت. خودروسازها به افزایش تولید داخلی سازی و کاهش تعهدات روی آوردند.

او ادامه داد: در پایان سال  ۹۷ مجموعه تعهدات این صنعت ۴۵۰ هزار دستگاه  بود که در سال ۹۸ به ۲۱۵ هزار کاهش یافت.

معاون صصنایع وزارت صمت تصریح کرد: در دو هفته گذشته به دلیل رونق بازارها مثل بورس تعدادی سعی کردند با قیمت سازی در فضای مجازی بازار خودرو را ملتهب کنند که حباب در حال شکستن است.

او تاکید کرد: وزارت صمت بسته ای در حوزه فروش و قیمت تهیه کرده و برنامه کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت برای خودروسازان دارد.

صادقی نیارکی افزود: باید بهره وری را افزایش دهیم اموالی که به درد خودروساز ها نمی خورند باید واگذار شوند در بورس و فرابورس و پول باید در ساخت داخل طرح های جدید، بهبود مستمر کسب و کار و کاهش هزینه های مالی استفاده شود.

این مقام مسئول بیان کرد: امسال برنامه داخلی سازی ۳۰۰ میلیون دلاری در این صنعت داریم.

معاون وزیر صمت گفت: بحث نحوه فروش با یک هدف اصلی واقعی کردن تقاضا مطرح شده و شعار دوم ما عدالت در توزیع است.  نحوه فروش درکمیته خودرو مطرح شده کهدر  جلسه نهایی روز شنبه نتایج آن منتشر می شود.

او افزود: ۳ روش فروش فوق العاده ، پیش فروش یک ساله و مشارکت در تولید بیش از یک سال اعلام شده است که در این روش ها محدودیت هایی برای طرف تقاضا در نظر گرفته شده تا محصول به دست مصرف کننده واقعی برسد.

صادقی نیارکی ادامه داد: در ثبت نام فروش فوق العاده هر کارت ملی یک خودرو می تواند خرید کند همچنین کارت ملی، گواهی نامه، شماره حساب  و سیم کارت باید به نام ثبت نام کننده باشد.

او افزود: سن بالای ۱۸ سال و عدم خرید خودرو از  شرکت های خودروساز طی۳۶ ماه گذشته از جمله شروط است. سند خودرو یک سال در رهن باقی می ماند و حق معامله ندارد قراردادها امکان صلح ندارد.

این مقام مسئول گفت: اگر خودرویی تحویل گرفته شود و ظرف ۳ ماه به سرویس اولیه مراجعه نکند گارانتی آن باطل می شود. انبارها و پارکینگ ها مشمول اعلام موجودی هستند و نباید خودروی صفر احتکار کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: اینها همه برای فروش محصول  به مصرف کنندگان واقعی است. خودرو کالای مصرفی بادوام است و کالای سرمایه گذاری نیست.

او افزود: سود مشارکت در طرح فروش فوق العاده صفر است. ثبت نام هیچ محدودیتی ندارد، یک هفته سایت باز است. متقاضی باید پروفایل خود را تکمیل کند و  کد رمز عبور به مشتری داده می شود.

صادقی نیارکی اظهار کرد: ۵۰ درصد قیمت مصوب در مرحله اولییه اخذ می شود که  تا ۳ ماه هم سود به آن تعلق نمی گیرد. بعد از یک هفته بررسی می کنیم اگر تعداد ثبت نام کنندگان از ظرفیت بیشتر بود  قرعه کشی می شود و ظرف یک هفته بعد پول افرادی که به نام آنها در نیامده است بازگشت داده می شود.

معاون وزیر صمت گفت: روش بعدی پیش فروش است که در این مرحله هم سود مشارکت نداریم و  طبق ظرفیت ثبت نام می شود. ۵۰ درصد قیمت مصوب در ابتدا اخذ می شود  اما قیمت اصلی خودرو قیمت روز تحویل آن است.

او افزود: روش بعدی مشارکت در تولید است که  بر اساس ظرفیت، خودروسازان اجازه دارند برای یک سال و نیم تا ۳ سال آینده ثبت نام کنند که سود مشارکت ۶ تا ۱۲ درصد تعیین شده است و محصول با قیمت روز تحویل داده می شود.

در حال تکمیل....

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار