کد خبر: ۱۱۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
معرفی کتاب؛
کتاب «آوای رود» با موضوع «بررسی مضامین ادبیات پایداری در اشعار عباس باقری» از جمله کتاب‌هایی است که با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، کتاب «آوای رود» با موضوع «بررسی مضامین ادبیات پایداری در اشعار عباس باقری» در سال 1395 با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسید.

این کتاب به قلم «سید علی‌نقی کرامت» در 158 صفحه و در شمارگان 1100 جلد توسط نشر مارون چاپ و به بازار نشر عرضه شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

در مورد ادبیات پایداری می‌توان گفت که ادبیاتی است در خدمت توده‌ی مردم و در خدمت تعهد. ادبیات پایداری از درون مردم شکل می‌گیرد، برای مردم می‌سراید و مسائل مردم را بیان می‌کند. بدیهی است این نوع ادبیات تفننی نیست و وظیفه و رسالت خود را به خوبی می‌شناسد. در شعر پایداری، شاعر از خود سخن نمی‌گوید و برای آرزوهای خویش سخن‌سرایی نمی‌کند، بلکه حرف و گفتارش؛ بیان خشم و توفانی‌ست که از میان مردم برخاسته و از درد و رنج‌شان سخن می‌گوید. شعر پایداری برخاسته از دلاوری‌های مردم است به همین دلیل حرفی نو برای گفتن دارد. هدف ادبیات و شعر پایداری، ابلاغ ارزش‌های والای انسانی است و مفاهیمی همچون مبارزه با ظلم‌ستیزی، مقابله در برابر استبداد، اعتراض، تعهد و مضامینی از این قبیل را در درون خود دارد.

در بخش دیگری از این کتاب می‌خوانیم:

ادبیات مقاومت، هنر متعهد و ملتزم است که از طرف پیش‌آهنگ‌های فکری جامعه در برابر آنچه حیات معنوی و مادی آنها را تهدید می‌کند به وجود می‌آید. ادبیات پایداری، تراژدی تقویت روحیه‌ی ملی و آوای مقاومی است که فریاد می‌کشد: «مقاومت، هنوز در کالبد هنر جاویدان است»...

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار