کد خبر: ۱۱۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶

سلامت نیوز:رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت رفاه درباره آخرین اخبار جلسه تشکیل شورای عالی کار برای تعیین حق مسکن کارگران، توضیحاتی داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حامد شمس رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره پرداخت بیمه بیکاری به افرادی که با شیوع کرونا شغل خود را از دست دادند، اظهار کرد: تمام درخواست‌هایی که تا پایان فروردین ۹۹ در سامانه وزارت کار برای دریافت بیمه بیکاری ثبت شده بود به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شده است.

او با بیان اینکه تاکنون ۵۹۹ هزار درخواست تایید شده است، گفت: بلافاصله پس از تخصیص اعتبار آن تا پایان این هفته پرداخت بیمه بیکاری آغاز خواهد شد.

شمس تصریح کرد: هر کسی که در سامانه ثبت‌نام کرده باشد و مشمول قانون کار قانون تأمین اجتماعی باشد و ۳ درصد حق بیمه خود را نیز پرداخت کرده باشد میتواند بیمه بیکاری را استفاده کند.

شمس درباره تشکیل در آخرین جلسه شورای عالی کار، افزود: جلسه روز چهارشنبه شورای عالی کار به دلیل عزل وزیر صنعت معدن و تجارت و نبود نماینده‌ای از این وزارت خانه لغو شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت رفاه با بیان اینکه پایه حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۹۹، ۲۱ درصد افزایش یافت ادامه داد: با بررسی سایر آیتم‌های دستمزد کارگران در مجموع افزایش ۳۳ درصد است.

او با اشاره به اینکه تنها دستور کار جلسه شورای عالی کار افزایش حق مسکن است، اضافه کرد: افزایش بیش از اندازه دستمزد به کارگران تبعات اقتصادی و اجتماعی فراوانی را خواهد داشت و باعث افزایش اخراج دسته جمعی کارگران می‌شود.

او درباره پرداخت وام کرونایی به کارفرمایان گفت: مشاغلی که جز ۱۳ رسته اعلام شده باشند می‌توانند از وام ایام کرونا‌یی بهره‌مند شوند همچنین کارفرمایانی که لیست بیمه کارگر خود را رد کرده باشند و کارگر را تعدیل نکرده باشند می‌توانند به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان دریافت کنند.

برچسب ها: دستمزد کارگران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار