کد خبر: ۱۱۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم با این اعتقاد که اسناد بالادستی متناسب با نیاز جامعه عشایر نیست، تاکید کرد که در برنامه‌ها و اسناد بالادستی مربوط به عشایر، باید آنها را در حد عظمت این جامعه بزرگ ببینیم.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی منتخب مردم شیراز و زرقان، ابراهیم عزیزی در جمع معتمدین عشایر و ایلات شهرستان شیراز، تقویت و رشد کمی و کیفی سازمان عشایر را یک اولویت جدی دانست و اظهار کرد: منتخبین مردم در مجلس یازدهم در این خصوص عزم و اراده‌ای جدی دارند.

وی با بیان اینکه نمایندگی عشایر شجاع، مومن، متدین و قهرمان یک افتخار برای منتخبین مجلس محسوب می‌شود، افزود: امروز باید توجه ویژه‌ای به حوزه عشایر در سند پیشران داشته باشیم.اگرچه اسناد بالادستی فرصت‌های خوبی در این راستا ایجاد کرده اما در حوزه اجرا نتوانسته تحقق بخش اهداف و نیازهای عشایر باشد.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: پیگیری برنامه جامع خدمات فرهنگی عشایر یک ضرورت دیگر است و باید تلاش کرد یک برنامه مدون، منظم و اجرایی را در این خصوص دنبال کنیم.

عزیزی تاکید کرد: شورای عشایر کشور و استان باید با یک نگاه کاربردی مسائل را دنبال کند و در این راستا ضرورت تقویت شورای عشایر احساس می‌شود و می توان آن را یک فرصت خوب قلمداد کرد.

وی همچنین گفت: سند توسعه گردشگری و بوم گردی عشایر نیز یک فرصت بی نظیر برای ایجاد اشتغال است اما متاسفانه مغفول مانده است.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم با بیان اینکه اراضی مرتعی عشایر به ویژه اراضی مورد اختلاف عشایر و روستاها باید هرچه زودتر رفع تکلیف شود، افزود: اجرای قانون حمایت از توسعه و اشتغال پایدار جامعه عشایر باید به صورت جدی دنبال شود که البته در این راستا نمایندگان عزم جدی دارند.

عزیزی همچنین بیان کرد: نمایندگان مجلس وکیل مردم هستند و ولایتی بر آنها ندارند لذا وکالت را قبول کرده‌اند تا خدمتی به آنها کنند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار