کد خبر: ۱۱۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
دستورالعمل ساماندهی زندانیان؛
یاسوج- ۳۵۹ نفر از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از مرخصی پایان حبس از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندان‌ها، طی سه ماهه اخیر تعداد ۳۵۹ زندانی از زندان‌های یاسوج، گچساران و دهدشت با استفاده از مرخصی پایان حبس از زندان آزاد شدند.

اسماعیل جمیاری با بیان اینکه دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندان‌ها ابلاغی از رئیس قوه قضائیه به عنوان یک سند جامع و کامل می‌تواند باعث برقراری تعادل بین جمعیت زندانیان و فضاهای موجود، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی موجود در زندان‌ها شود، افزود عمل به مفاد آن توانسته است تا در تحقق مهمترین اولویت سازمان زندان‌ها یعنی کاهش تراکم، تفکیک و طبقه بندی زندانیان و کاهش هزینه‌ها مفید و اثرگذار باشد.

وی با قدردانی از همراهی و همکاری رئیس کل دادگستری و دیگر مسئولین قضائی کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: خوشبختانه تعامل، هماهنگی و وحدت نظر قابل تحسین بین اعضای شورای قضائی استان در اجرای سیاست‌های ابلاغی مدیریت تحول در دستگاه قضا باعث شده تا تمام برنامه‌ها به خوبی پیش برود.

جمیاری افزود: در حوزه زندان‌ها هم بواسطه این همدلی و هم اندیشی در اعطای تسهیلات، رفاهیات و ارفاقات قضائی و نیز بازدید از زندان‌ها و دیدار با خانواده زندانیان و کمک در جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد توفیقات خوبی حاصل شده است.

مدیرکل زندان‌های استان گفت: ظرفیت‌های بسیار خوب موجود در دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها عاملی شد تا در سه ماهه اخیر و با تشکیل مستمر شوراهای طبقه بندی و همکاری دادستان‌ها و قضات ناظر زندان تعداد ۳۵۹ زندانی از زندان‌های یاسوج، گچساران و دهدشت با اعطای مرخصی پایان حبس از زندان آزاد شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار