کد خبر: ۱۱۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
در همدان انجام شد؛
همدان-شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان شکل روزقدس امسال را متفاوت از سال‌های گذشته کرده اما امت اسلام با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای محکوم کردن جنایات اسرائیل در تکاپو هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز جهانی قدس مظهر اراده عمومی ملت‌های مسلمان برای مقابله با آمریکا و اسرائیل است و امروز بدون شک می‌توان گفت مساله اول جهان اسلام موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف است.

موضوع مهمی که از شروع انقلاب اسلامی و با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) به نمایش وحدت عظیم و یکپارچه جهان اسلام تبدیل شده است.

مساله قدس بنا به فرموده ولی امر مسلمین نه صرفاً یک مساله اسلامی که متعلق به همه آزادی خواهان و عدالت خواهان جهان و یک مساله انسانی است.

همانطور که مقام معظم رهبری بارها بیان فرموده‌اند راهپیمایی عظیم و پُرشکوه مردم در روز قدس، حرکت نمادین عظیمی بود که یقیناً در عرصه سیاست عالم و در مقابله با استکبار، تأثیرات عمیقی را باقی گذاشته است و خواهد گذاشت.

این حرکت عظیم بین‌المللی همواره عامل تقویت امید و ایمان فلسطینیان و باعث خشم استکبار جهانی و صهیونیزم شده به نحوی که در روزهای منتهی به روز قدس اسرائیل غاصب وحشی گری خود نسبت به ساکنان فلسطینی را تشدید می‌کند.

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان شکل روز قدس امسال را متفاوت از سال‌های گذشته کرده و از طرفی دشمنان اسلام امیدوار به عدم برگزاری مراسم این روز و از طرف دیگر امت اسلام در تلاش برای برگزاری باشکوه این رویداد مهم متناسب با شرایط و با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در تکاپو هستند.

مردم، نخبگان، اساتید، معلمان، هنرمندان، بسیجیان، اقشار، اصناف همدان ضمن گرامیداشت یاد شهدای انتفاضه و یاد سردار رشید اسلام سردار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی که در راستای اهداف انقلاب ناجوانمردانه به دست تروریست‌های غربی به شهادت رسید و توصیه به آحاد ملت ایران به حضور همه جانبه در پویش‌های مختلف روز قدس در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از آنان دعوت می‌کنند بر اساس برنامه اعلامی گوش جان به سخنان ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای سپرده و همواره گوش به فرمان با تمام وجود در اجرای دستورات پیامبر گونه رهبر فرزانه انقلاب تلاش کرده و در تحقق منویات ایشان از هیچ کمکی دریغ نکنند.

در این راستا مسئولان مختلف استان همدان بیانیه‌هایی صادر کرده‌اند که بیانیه مشترک امام جمعه، نماینده مردم در خانه ملت و فرماندار شهرستان بهار از این موارد است.

در این بیانیه آمده است: روز جهانی قدس یکی از یادگاران ماندگار معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه است.

اگر نبود این نگاه اندیشمندانه و خردمندانه بدون شک الان قدس از یاد جامعه جهانی رفته بود و رژیم اشغالگر قدس و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا به اهداف شوم و خبیثشان رسیده بودند.

اما زمان شناسی حضرت امام (ره) و همراهی امت امام در این ۴۰ سال خواب را از چشم رژیم اشغالگر و اربابانش ربود و باعث هوشیاری، وحدت، همدلی و آرمان خواهی مشترک جامعه جهانی و آزادگان جهان بویژه امت مسلمان شد
و به ساکنان غزه و کرانه باختری و تمام سرزمین‌های فلسطینی شجاعت و شهامت و ادامه انتفاضه و مبارزه تا پیروزی نهایی هدیه نمود.

ادامه حرکت آگاهی بخشی و حمایت قاطع مقام معظم رهبری از آرمان‌های امام و ایجاد امید در مبارزان فلسطینی و حمایت بی قید و شرط کشور عزیزمان ایران از فلسطین و وعده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اسرائیل غاصب ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و ان شا الله محقق هم خواهد شد موجب تقویت وحدت و همدلی بین مبارزان فلسطینی تا نابودی قطعی اسرائیل شده است.

آری روز جهانی قدس، یادآور پیام تاریخی امام خمینی (ره) برای احقاق حق مردم مظلوم فلسطین است، اما از هر منظری و با هر دین و آئین و اعتقادی که به موضوع فلسطین نگریسته شود، حقانیت مردم فلسطین در مقابل ظلم بی پایان جبهه استکبار به سرکردگی رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا، غیر قابل انکار است بنابراین در شرایط کنونی مردم باید فرصت شبکه‌های اجتماعی برای اثبات مظلومیت مردم فلسطین و احقاق حقوق آنان استفاده کنند تا به یاری عموم آزادگان جهان، سرانجام بیت المقدس به محل تلاقی ادیان و مرکز صلح و حق طلبی در کره خاکی تبدیل شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار