کد خبر: ۱۱۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از هجوم بی‌سابقه ملخ صحرایی به مزارع و باغ‌های دو دهستان هنگام و زاخرویه از بخش مرکزی شهرستان قیروکارزین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، مهدی همتی در بازدید از دهستان‌های مورد هجمه ملخ با اشاره به ریزش متعدد دسته‌های بزرگ ملخ صحرایی اظهار داشت: عملیات مبارزه با موج جدید ملخ صحرایی تاکنون در بیش از ۳۵۰ هکتار  با مشارکت کشاورزان و باغداران انجام‌شده است.
وی با تأکید بر وسعت اراضی در معرض خطر افزود: در حدود ۱۵۰ نفر از بهره‌برداران با دریافت بیش از ۲۸۰ لیتر سم به‌وسیله ادوات و سم‌پاش‌های شخصی مبارزه را انجام داده‌اند که پیش بینی می شوداحتمال نیاز به سم‌پاشی دوباره نیز وجود داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین بابیان اینکه ملخ‌های ریزش کرده بال‌دار و نابالغ هستند ادامه داد: این ملخ‌ها برای رشد و بلوغ نیاز به منابع غذایی بالایی دارند و به‌ شدت گرسنه بوده ازاین‌رو هیچ محصول کشاورزی از تعرض و خطر آن مصون نخواهد ماند.

همتی اضافه کرد: گروه زیادی از محصولات زراعی مانند گوجه‌فرنگی، بادمجان، آفتاب‌گردان و محصولات باغی مانند نخیلات و انواع مرکبات در مناطق مذکور در معرض آسیب هستند که تاکنون با سرعت عمل اکیپ‌های جهاد کشاورزی و باغداران منطقه خسارت به حداقل مقدار ممکن رسیده است.
وی بیان داشت: در سال زراعی جاری بیش از هجده هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی، باغ‌ها و مزارع به‌منظور ردیابی ملخ صحرایی در این شهرستان پایش شده که در ۶۶۷ هکتار مبارزه شیمیایی انجام‌گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین ابراز داشت: برای سطوح سم‌پاشی شده بیش از ۷۸۰ لیتر سم رایگان در اختیار بهره‌برداران قرارگرفته که با توجه به وضعیت موجود سموم موردنیاز افزایش خواهد یافت.

همتی خاطرنشان کرد: کشاورزان و باغداران نسبت به بازدید مزارع و باغ‌های خود به شکل مستمر اقدام کنند همچنین به‌منظور مبارزه، سم‌پاش‌های خود را آماده‌به‌کار داشته باشند.
وی تصریح کرد: عموم مردم در صورت مشاهده دسته‌های ملخ صحرایی با شماره ۱۵۰۴ تماس گرفته یا به نزدیک‌ترین مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند وموضوع را اطلاع رسانی کنند تا بتوانیم مبارزه با ملخ ها انجام دهیم.
انتهای پیام/ ۹۸۳۱۱۲

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار