کد خبر: ۲۳۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۶
اقتصادنیوز : بنابر ادعای تحلیلگران، رفت و آمدهای دیپلماتیک و اقتصادی در هفته گذشته از یک سو و کاهش ریسک‌های سیاسی در منطقه از سوی دیگر، و همچنین تحرکات بازارساز در آرایش نزولی قیمت‌ها موثر بود.

به گزارش اقتصادنیوز، در نیمه اول اردیبهشت ماه اکثر بازارها آرایش نزولی به خود گرفتند.

بررسی‌ها نشان می دهد در هفته‌ اول ماه جاری قیمت دلار در بازار آزاد کاهش ۵ درصدی را ثبت کرد و بازار طلا در ایران نیز در پی کاهش قیمت ارز و همچنین طلای جهانی، در مسیر نزول قرار گرفت.

تحلیلگران تصمیمات اخیر فدرال رزرو و همچنین کاهش سطح تنش در خاورمیانه و فروکش کردن ریسک‌های سیاسی را ازجمله عوامل اصلی ریزش اونس دانستند.

قیمت طلای جهانی که در ابتدای اردیبهشت ماه تا محدوده ۲۳۹۲ دلار بالا رفته بود در روز های پایانی هفته اول تا سطح ۲۳۲۶ دلار ریزش کرد. در همین راستا معامله‌گران بازار طلای ایران با سقوط اونس جهانی زیان بیشتری را متحمل شدند.

به این ترتیب بنابر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت طلا ۱۸ عیار اول اردیبهشت با کاهش ۱۱۷ هزار تومانی در محدوده ۳ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان به کار خود پایان داد  اما روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حول و حوش ۳ میلیون و ۵۳۴ هزار تومان معامله شد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «آرایش نزولی در بازار ارز و سکه/ افت محسوس قیمت طلا، سکه و دلار در نیمه اول اردیبهشت/ ربع سکه، جان‌سخت شد» بخوانید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار