کد خبر: ۱۱۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
منتخب مردم آبادان در مجلس یازدهم گفت: رئیس مجلس باید انقلابی بوده و از مدیریت جامع برخوردار باشد کار جمعی را در دستور کار قرار دهد

 سید محمد مولوی منتخب مردم آبادان،اروندکنار و چوئبده در مجلس یازدهم امب در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در آبادان در رابطه با شاخصه‌های مهم رئیس مجلس، اظهار کرد: ما هر کجا از نگاه رهبری فاصله گرفته‌ایم دچار آسیب‌هایی شدیم نمونه آن در بحث مجلس و سیاست‌های کلان قانون‌گذاری بوده که توسط مقام "معظم رهبری" بسیار روشنگرانه و متعالی ابلاغ شد. ولی متاسفانه تمام ۱۷ بند آن به جدیت دنبال نشد.

وی با بیان اینکه در دل این ۱۷ بند، مجلس و  قانون و متولیان آن تعریف شده اند، گفت: تا زمانی که قانون‌گذار در ذیل این سیاست‌های کلان قرار نگیرد مطمئنا هم در تدوین و هم در اجرا و تفسیر قانون ممکن است نواقص و کمبودهایی وجود داشته باشد.لذا برای این که قانون از انسجام دقیق و هوشمند برخوردار باشد اجزای مختلف اقتصادی، اجتماعی و نگاه تخصصی فقهی و دینی را شامل شود باید بتوان در ذیل آن سیاست‌ها تعریف شود.

مولوی با اشاره  به اینکه مجلس یازدهم در واقع اولین مجلس بعد از گام دوم مقام معظم رهبری است، افزود: یکی از بحث‌ها ریاست مجلس و اعضای هیئت رئیسه آن است اگر کسی را بخواهیم انتخاب کنیم باید دو ویژگی کلی را داشته باشد اول آنکه منویات رهبری و معیارهای قانون را بشناسد دوم آیین نامه‌های داخلی اسناد بالادستی و راهبردها را آشنا باشد.

منتخب مردم آبادان در مجلس عنوان کرد: رئیس مجلس باید انقلابی بوده و از مدیریت جامع برخوردار باشد کار جمعی را در دستور کار قرار دهد و دارای قدرت تعامل هدفمند و سازنده با سایر جریان‌های سیاسی باشد.تا بتواند از توان نماینده‌ها به خوبی استفاده کند، اهل تحلیل، سابقه مدیریت رفتار مجلسی داشته باشد، سطوح مختلف مدیریت را درک، وجاهت شخصیتی، مقبولیت عامه، اشرافیت راهبردی داشته و پاک دست باشد تا بتواند از ظرفیت‌ها موجود برای پیشبرد اهداف نظام استفاده کند.

مولوی گفت: پاک‌دست به این معنا که از لحاظ معنوی به گونه‌ای باشد که اسیر قدرت و منزلت نشود و مقام و جایگاهی و سایر موارد که توان نفوذ را دارند باعث تزلزل اراده وی نشوند تا  بتواند الزامات و اقدامات گام دوم و راهبردهای انقلاب را دنبال کند.

وی با اشاره به اینکه مجلسی با این تفکر که می‌تواند جامعه را توسعه بدهد و  هدفمند حرکت کند نیاز است، افزود: باید رئیس مجلس از دانش و  منشی در خور شایسته صحن مجلس برخوردار باشد. صحن گردان خوبی در مجلس باشد و تسلط بر امور مجلس بسیار شرط است.


منتخب مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر چه اکثریت با اصولگراهاست، ولی باز رقابت در فضای انتخاباتی و هیئت رئیسه مجلس وجود دارد. انشاءالله این انتخاب  در راستای اعتلای نظام و انقلاب و معیشت مردم و در راستای مجلسی شفاف مقتدر و قوی باشد.

مولوی افزود: قطعا اگر رییس مجلس آرای اکثریت منتخبین را به دست بیاورد موفقیت و مقبولیتش هم از لحاظ خارجی و هم از لحاظ داخلی بیشتر خواهد بود انتخاب رییس مجلس با آرای بالاتر نشان دهنده تعامل  سازنده و تمایل گرایش‌های مختلف به سمت آن رئیس مجلس است هر چقدر رئیس‌مجلس آرای بالاتری داشته باشد قابلیت این را دارد که با جناح‌های مختلف تعامل سازنده برقرار کند و جامعه شاهد رنگارنگی از جناح‌های حزبی و فکری خواهد بود.

وی تعامل سازنده با گرایش  و احزاب مختلف نشان دهنده قدرت مدیریت و شخصیتی آن رئیس مجلس دانست و گفت: این به آن معناست است که رئیس منتخب توانسته است با هدف و راهبرد احزاب با گرایش‌های مختلف را در زیر یک چتر گرد هم جمع کند  و از لحاظ خارجی آرای بیشتر،اتحاد نظام و مشروعیت قانونی بیشتری آن رئیس مجلس منتخب را دارا خواهد بود.

مولوی در پایان افزود: این مجلس  با رویکردی که می‌بینیم راهی جز تلاش و موفقیت ندارد انشاالله نمایندگان مجلس در عمل و تصمیم گیری قوی  باشند اگر نمایندگان مجلس قوی باشند بالطبع مجلس قویتر خواهد بودو مجلس قوی به نظام قویتر کمک خواهد کرد.

انتهایی پیام /72058
 
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار