کد خبر: ۱۱۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مثبت شدن نتایج آزمایش ۲۹ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر هشتم خرداد، ۲۰۷۸ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی اظهار کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر هشتم خرداد، ۲۰۷۸ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که شامل ۹۱۰ نفر بستری و ۱۱۶۸ نفر سرپایی می‌باشند.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۱۰۹۲ نفر، شیروان ۲۴۲ نفر، فاروج ۱۲۹ نفر، مانه و سملقان ۲۰۳ نفر، جاجرم ۶۳ نفر، گرمه ۳۵ نفر، راز و جرگلان ۱۳۶ نفر و اسفراین ۱۷۸ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تأکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از ترددهای غیرضروری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سروصورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۷۴۵ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

هاشمی افزود: آزمایش ۲۸۹۷ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۲۱ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار