کد خبر: ۱۱۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
فرماندار شهرستان کیار از توزیع ٧ هزار بسته کمک‌معیشتی در این شهرستان در سه مرحله خبر داد و گفت: طرح کمک مؤمنانه مختص ایام کرونا نیست و باید در طول سال اجرا شود.

علی‌فتح نصیریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به طرح "کمک مؤمنانه" در شهرستان کیار گفت: این طرح در سه مرحله انجام شد، مرحله اول در ماه مبارک رمضان به صورت توزیع هزار بسته به ارزش ٤٠٠ میلیون تومان شامل برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی، سویا، رب گوجه و...  و مرحله دوم در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) در قالب 3هزار بسته و اعتبار ١ میلیارد تومان انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین مرحله سوم طرح "کمک مؤمنانه" در تاریخ ٧ خردادماه سال جاری به صورت سراسری با حضور سرداران سپاه استان با توزیع 3هزار بسته معیشتی اجرا شد.

فرماندار شهرستان کیار توضیح داد: توزیع ٤ هزار پرس غذا در مناطق محروم و نیازمند روستاها و کمک‌های کمیته امداد و کمک‌های بهزیستی به جامعه هدف خود از دیگر اقدامات شهرستان در اجرای طرح "کمک مؤمنانه" بوده‌است.

نصیریان همچنین از توزیع ٢٨٧ کیسه آرد مختص روستاهای نیازمند در شهرستان خبر داد.

فرماندار شهرستان کیار با اشاره به کمک مؤسسات خیریه در شهرستان کیار خاطرنشان کرد: جلسه هماهنگی با مؤسسات خیریه، کمیته امداد، سپاه و سایر نهادهای فعال در طرح کمک مؤمنانه هر دو روز یک‌بار برگزار شده، نرم‌افزاری در نظر گرفته شد و هر فردی که یک‌بار بسته معیشتی توسط کمیته امداد، بهزیستی و سایر نهادها دریافت کردند، مجدد شامل افراد نیازمند برای دریافت بسته معیشتی طرح مؤمنانه نشوند و این‌طور، گستره و دامنه کمک بیشتر شود.

وی بیان کرد: افراد نیازمند کمک و خانواده‌های دریافت کننده بسته‌های کمک مؤمنانه توسط دهیارها، شوراها، سپاه و فرماندهی بسیج شناسایی شدند، بسته‌های معیشتی توزیع و تلاش شد که یک خانواده، دو بار بسته کمک معیشتی دریافت نکند.

فرماندار شهرستان کیار تصریح کرد: طبق آسیب‌شناسی‌هایی که برای مرحله اول و دوم طرح مؤمنانه انجام شد، میزان ایرادات در مرحله سوم بسیار کمتر شده و بسته‌های کمک معیشتی به خوبی بین نیازمندان توزیع شد.

نصیریان اظهار داشت: این طرح کمک‌های مؤمنانه نباید مختص ایام کرونا باشد، بلکه هر ماه جلساتی برگزار شده، روستا به روستا رصد شده و خانواده‌ها شناسایی شوند و کمک‌های مردم و خیّرین به دست نیازمندان برسد.
انتهای پیام/68031

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار