کد خبر: ۱۱۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
مراسم پیشوای قیام با حضور مسؤولان و یکصدوده تن از هنرمندان، نویسندگان، شاعران، فرهیختگان و اصحاب رسانه در صحن مطهر امامزاده موسی ابن جعفر کاظم(ع)پیشوا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در آستانه قیام تاریخی 15خرداد مراسم ویژه «پیشوای قیام»به مدت دو روز  برای بررسی ابعاد این قیام مهم در سال ۴۲ و ثمرات آن در پیشوا برگزار می شود تا ضمن بررسی ابعاد فرهنگی، معنوی و سیاسی قیام مورد در راستای ترویج هر چه بیشتر آن گام بردارند.

حجت الاسلام روح الله باقری امام جمعه پیشوا در ابتدای مراسم ضمن خیر مقدم به نخبگان فرهنگی و هنری اظهار کرد: ما باید در همه مقاطع پای اعتقادات، مرجعیت و ولایت فقیه ایستادگی کنیم.

وی درس بزرگ قیام ۱۵خرداد را ایستادگی و مقاومت بر ارزش‌ها عنوان کرد و افزود: باید به هر قیمتی که شده پای آرمان‌ها و ارزش‌ها و خون‌هایی که برای آن‌ها حرکت، قیام و انقلاب کردیم با جان و دل بمانیم و از اهداف خود دست برنداریم.

امام جمعه پیشوا قیام۱۵خرداد، بهمن ۵۷، دفاع مقدس و سایر مقاطع حساس، مهم و تعیین کننده چهل سال گذشته را الگوی بسیار مناسبی برای جوانان ایران و حتی جهان برشمرد و گفت: دلیرمردان ما در دوران دفاع مقدس همه هستی خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب فدا کردند و در دفاع از حرم هم جوانان غیور دیگری با ادامه راه امام(ره) و شهدا پای ارزش و آرمان این انقلاب شکوهمند اسلامی ایستادند تا خدشه‌ای به اعتقادات و باورهای ما وارد نشود.

مردم پیشوا سیل خروشان انقلاب را به راه انداختند

حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در ادامه مراسم ابراز داشت: قیام ۱۵خرداد یادگاری از پیوند معنوی توده‌های عظیم مردم کشور ما و واکنشی از احساس عمیق مذهبی ملت ایران است.

وی اضافه کرد: تفاوتی که نگاه و اعتقاد مردم ما به خصوص مردم پیشوا با سایر نقاط دیگر و حتی جهان در حال حاضر دارد آموزه‌هایی است که از مکتب امام خمینی(ره) و اسلام دریافت کرده بودند.

فرماندار پیشوا با بیان اینکه عمق نگاه و تفکر  امام در مردم عزیز شهرستان پیشوا در آن شرایط خفقان متبلور بود، افزود: در شرایط سیاسی و امنیتی آن روزها اهالی این دیار از کنار مضجع شریف امامزاده جعفر(ع) به تبعیت و دفاع از مرجعیت انقلاب خود را آغاز کردند و سیل خروشانی به راه انداختند.

عباسی با تأکید بر اینکه خون سرخ شهیدان این قیام مقدمه انقلاب و نهضت سال ۵۷ شد، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا امروز تمدن‌ساز شده و به جایگاهی قدرتمند و با عزت و افتخار دست یافته است.

در ادامه این مراسم «پیشوای قیام» نخبگان فرهنگی کشور و مستندسازان در خصوص بررسی ابعاد مختلف قیام و نحو به نمایش گذاشتن این قیام با یکدیگر تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/گ۱/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار