کد خبر: ۱۱۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه برخی کلیپ‌های منتشره در خصوص حادثه خائیز فضاسازی کذب بود، گفت: هیچ خسارتی به حیات وحش این منطقه حفاظت شده وارد نشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، علیرضا اتابک امروز در نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان در خصوص جزئیات آتش‌سوزی خائیز اظهار داشت: این حادثه روز پنج شنبه هشتم خرداد ماه از تنگ علمدار در حوزه بهبهان آغاز شد.

فرماندار کهگیلویه افزود: گسترده بودن منطقه، صعب‌العبوری و وزش باد باعث سختی کار اطفای حریق شد و آتش به سرعت گسترش یافت.

وی با بیان اینکه عدم اطلاع‌رسانی حادثه از دیگر عوامل پیشروی بود، افزود: اگر مسؤولان شهرستان همجوار به موقع اطلاع داده بودند سریعتر مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه وارد عمل می‌شد و اقدامات لازم را انجام می‌داد.

اتابک گفت: زمانی به ما اطلاع‌رسانی شد که کوه در محاصره آتش گسترده قرار داشت از ساعات اولیه نیروها به منطقه اعزام شدندو بسیج، سپاه، گروه‌های جهادی، ادارات و نهادها و مردم همکاری خود را شروع کردند.

اتابک تصریح کرد: نیروهای بسیاری به محل حادثه منتقل شد اما برخی از نیروها از کارایی لازم برای خاموش کردن آتش برخوردار نبودند.

وی یادآور شد: با تلاش همه جانبه و زحمات شبانه‌روزی آتش در حوزه استحفاظی کهگیلویه مهار و با گذشت ساعاتی در منطقه بهبهان شعله‌ور شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران کهگیلویه گفت: عملیات اطفای حریق بار دیگر به کمک بالگردهای آبپاش و نیروهای مردمی انجام و آتش بامداد روز دوشنبه مهار شد. نیروها برای پایش منطقه تا دو روز آینده در محل حضور دارند و تا الان گروههای پایش هیچ گزارشی از آتش ندادند.

  اتابک در خصوص کلیپ‌های منتشره در فضای مجازی از جمله سوختن آهو و فرار گرازها گفت: این فضاسازیها کاملا کذب بود هیچ گونه آسیبی به حیات وحش وارد نشد ضمن اینکه در منطقه حفاظت شده خائیز آهو و گرازی وجود ندارد. با وجود عمق آتش‌سوزی پوشش گیاهی و درختی خوب نیز آسیب جدی ندید.
 

انتهای پیام/82016

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار