کد خبر: ۱۱۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
دوست دارم بدانم هنوز معلمان نگارش موضوع انشای بچگی ما را به دانش آموزان دیکته می کنند یا نه؟ و بیشتر از آن دلم می خواهد بدانم چند درصد از دانش آموزان علم را بهتر از ثروت می دانند؟
نگاهی به بازار پررونق فروش مدرک تحصیلی/ثروت بهتر از علم است؛ این هم مدرکش!به گزارش صبحانه،دوران ما این موضوع یک جواب بی برو برگرد داشت، با صدای رسا داد می زدیم؛ علم بهتر از ثروت است…

حال اگر فرزندان نسل جدید بگویند ثروت بهتر است بیراه هم نگفته اند؛ زیرا با داشتن  پول می توانند مدرک تهیه کنند آن هم از هر نوع و مدلی که دوست دارند!

قدیم تر ها، تمام غرور و ابهت فرد به مدرک تحصیلی ای بود که با هزار بدبختی و چند سال پشت کنکور ماندن به دست می آورد.

آن روز ها گذراندن دوره تحصیلی تا لیسانس کار هرکسی نبود و البته آسان هم نبود باید از هفت خوان کنکور رد می شدی، چند سال دانشگاه با کلاس های فشرده و استاد های سختگیر و آخر سر هم امتحان پایان ترم که کسی نمی توانست از آن قسر در برود.

اما از زمانی که بازار فروش مدرک رونق گرفت، مدارکی را می بینی که گاهی برایت عجیب و غریب است که ناخود آگاه انگشت حیرت به دهان می گیری، مدرک ها مانند مسابقه دومیدانی از هم سبقت می گیرند.

نتجه اش هم می شود فردی که از دانشگاه با هزار و یک بدبختی مدرک گرفته و حالا بیکار است؛ مدرکش را گذاشته لب کوزه آبش را می خورد و آن فردی که با چند میلیون تومان هزینه مدرک گرفته لابد درآمد خوبی هم دارد.

جالب است بدانید که مدرک فروش ها هم مثل فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای، مراکز متعددی دارند.

بازار داغ مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری باعث شده افراد سود جو پول کلانی به جیب بزنند. آن ها حقوق یک سالشان را با فروش دو، نهایت سه مدرک در می آوردند و متقاضی هم بدون حضور در کنکور و کلاس و درس و امتحان صاحب مدرک دلخواه خودش می شود.

گرفتن مدرک تحصیلی بدون گذراندن کلاس درس نتیجه ای جز وارد کردن صدمات جبران ناپذیری به جامعه حتی سلامت مردم نخواهد داشت.

وای به حال آن مریض بیچاره ای که پزشکش می خواهد با مدرک پولی شکمش را پاره کند….ناگفته نماند که همه آنها هم بدون حضور در کلاس مدرک نگرفته اند.

وقتی در دانشگاه ها نظارت کافی وجود نداشته باشد ثمره اش می شود کشف 30 هزار مدرک جعلی در سالی که گذشت.

سال 98 بود که دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی اعلام کرد در یک جمع آوری سطحی  در میدان انقلاب توسط وزارت علوم بیش از 30 هزار نمونه مدرک غیر قانونی و جعلی کشف شد. این یعنی 30 هزار مدرکی که در ظاهر معتبرند ولی در باطن بی اعتبارند.

این در حالی است که در برخی از موسسات نیز مدرک فروشی انجام می شود و این یعنی فاجعه در فضای علمی.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در سال گذشته اعلام کرد: رقابت ناسالم دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی در موضوع تحصیلات تکمیلی منجر به فروش مدرک شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم نیز گفت: پذیرش بی حساب و کتاب دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی منجر به فروش مدرک توسط دانشگاه‌ها شده است که باید جلوی آن گرفته شود با عرضه مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری سطح علمی دانشگاه‌ها کاهش پیدا می کند.

این در حالی است که از سال ها قبل قرار بود برای جلوگیری از جعل مدرک تحصیلی قوانین سخت تری وضع شود؛ اما تا به امروز هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است و دلالان جعل مدرک در سطح شهر جولان می دهند./خبرنیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار