کد خبر: ۱۱۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸

حضور هزاران آلمانی در اعتراضات ضدنژادپرستی برای گرامیداشت یاد فلویدبه گزارش شفاف به نقل از خبرگزاری دویچه‌وله، پلیس در شهر هامبورگ روز جمعه در یک راهپیمایی ضد نژادپرستی مداخله و اعلام کرد که این راهپیمایی تنها پس از ۳۰ دقیقه پایان یافت.

مقامات آلمان مدعی هستند که شرکت کنندگان در این راهپیمایی اعتراضی محدودیت‌های پلیس برای پیروی از قوانین مربوط به مبارزه با ویروس کرونا از جمله استفاده از ماسک صورت و حفظ فاصله اجتماعی را نقض کرده بودند.

حدود ۴۵۰۰ تن در این راهپیمایی اعتراضی در مقابل کنسولگری آمریکا در هامبورگ در امتداد سواحل روزخانه الستر شرکت داشتند. ابتدا تنها ۲۵۰ شرکت کننده برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کرده بودند. شعار این راهپیمایی "عدالت برای فلوید- کشتار سیاه‌پوست‌ها را متوقف کنید- تروریسم نژادپرستانه در آمریکا را متوقف کنید" بود. به دنبال مداخله پلیس، این جمعیت فورا متفرق نشد و تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان داد که معترضان در عوض بر روی زمین نشستند.

سازمان‌دهندگان این راهپیمایی از معترضان خواستند تا به صورت صلح‌آمیز به خانه‌های خود بازگردند.

بزرگ‌ترین راهپیمایی ضد نژادپرستی در خارج از آمریکا روز جمعه در آلمان برگزار شد. علاوه بر راهپیمایی اعتراضی در هامبورگ، هزاران تن نیز در فرانکفورت به خیابان‌ها آمدند.

معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود "درد تو، درد من است، مبارزه تو، مبارزه من است".

با اشاره به مرگ جورج فلوید که عابرین پیاده در مینیاپولیس از آن فیلم گرفته و آن را منتشر کردند، بر روی یکی از پسترها در یکی از راهپیمایی‌های فرانکفورت نوشته شده بود "از چندتا از این موارد فیلمی منتشر نشده است؟".

پلیس راهپیمایی فرانکفورت را صلح‌آمیز توصیف کرد و گفت: شرکت کنندگان در این راهپیمایی قوانین اعمال شده برای سرکوب شیوع ویروس کرونا از جمله استفاده از ماسک صورت را رعایت کرده بودند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار