کد خبر: ۱۱۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹

فریدون عباسی دوانی

نماینده کازرون در مجلس

بی شک مشکلات اقتصادی در بخشهای سرمایه گذاری، اشتغالزایی، تولید، تجارت و... باعث مشکلات بسیاری برای مردم شده اما نکته مهم این است که مشکلات در حوزه اقتصاد یک شبه درست نمیشود و حتی اشتغال در کوتاه مدت افزایش نمییابد، بلکه باید برنامه ریزی دقیق و کلان صورت گیرد. در این شرایط مردم از نمایندگان مجلس یازدهم انتظارات بسیار بزرگی دارند در حالی که اقدام مجلس برای حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو هماهنگی هر چه بیشتر نمایندگان مجلس است، بنابراین باید فرصت بیشتری به نمایندگان داد تا هماهنگیهای لازم صورت گیرد.

باید منطقی برخورد کرد. نباید انتظار بزرگی را برای مردم در مورد مجلس ایجاد کنیم، عمده کار در دست قوه مجریه است، برنامهها در دولت تهیه و اجرایی میشود، اما متأسفانه دستگاههای اجرایی در سالهای اخیر نتوانستند به خوبی عمل کنند، زیرا تمام مشکلات را بر گردن تحریمها میاندازد.

برای حل مشکلات دو دیدگاه وجود دارد. دولت تمام راه کارهای اقتصادی را در گرو تعامل و سازش با غرب میداند، از این رو بر روی توافق هستهای سرمایه گذاری کرد، اما به جزء برجام نمیتوان شاخص دیگری از دولت برای حل مشکلات دید.

اما مجلس باید برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور ریل گذاری درست انجام دهد. مجلس باید دولت را ملزم کند که بودجه سال آینده را زودتر بدهد تا تمام محورها در زمان مناسب مورد بحث و بررسی قرار گیرد. مجلس در سال آینده با هیأت دولت جدید رو به رو خواهد شد، از این رو یکی از وظایف مهم مجلس، بررسی دقیق وزرای پیشنهادی است، از این رو به نظر من ترکیب دولت آینده باید ترکیبی از وزرای جوان متخصص و وزرای با تجربه باشد تا بتوان بر مشکلات فائق آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار