کد خبر: ۱۱۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
در نشست سازمان همکاری اسلامی
وزیر خارجه فلسطین در نشست سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد فلسطینی‌ها هرگز دست از سرزمین خود نخواهند کشید و از خواسته خود درباره تشکیل کشور مستقل کوتاه نمی‌آیند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در ویدئوکنفرانس سازمان همکاری اسلامی در ریاض درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری گفت: دولت اسرائیل به جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین و شهرک‌سازی برای تغییر ساختار اراضی ادامه می‌دهد. رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان به قتل فرزندان ما، منهدم کردن منازل، یهودی سازی قدس و گسترش شهرک‌ها برای تغییر بافت جمعیتی فلسطین ادامه می‌دهد.

وی افزود: مسئله فلسطین مسئله محوری کشورهای عربی و اسلامی است و هرگز اجازه ظلم و از بین رفتن حقوقمان را نمی‌دهیم. ما با راهکارهای جانبدارانه مخالفیم. باید مانع اجرای طرح الحاق اراضی فلسطینی شد چراکه این اقدام به معنای ادامه نزاع و ادامه اقدامات استعمارگرانه اسرائیل است. الحاق اراضی فلسطین به منزله لغو تمام توافق‌های امضا شده و از بین رفتن راهکار تشکیل دو کشور است.

ریاض المالکی تأکید کرد: مردم فلسطین جز در سرزمین خود و کشور مستقلشان زندگی نخواهند کرد. ما از طرح صلح عربی کوتاه نخواهیم آمد. ما تا ابد صاحبان اصلی و دارای حاکمیت بر اراضی خود هستیم.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار